Toon posts:

Zachte rear speakers

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, kheb een klein probleempje (denk ik)
met mijn nieuwe dtt3500 van Cambridge Soundworks, in combinatie met een SBLive 5.1 kaart.
Als ik de test van de dtt3500 uitvoer hoor ik over alle speakers een even harde test ruis., maar ga ik naar de creative demo's die te maken hebben met de positionering van de speakers, dan hoor ik de achterste bijna niet, of heel ver weg, terwijl het surround knopje zowat open staat.(met andere woorden als ik de surround demo's en AC3 demos via de Live5.1 doe zijn de achterste bijna niet waarneembaar!.

gaarne een advies?! dank u!

Verwijderd

Topicstarter
en....dat lampje van dolby digital heeft bij mij nog niet gebrand,
ook niet met een dvd bron die doorgelust is (intern) naar de sblive5.1, en ik gebuik de digital out op de kaart die oranje dus.

grtz.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Volgens mij hoort dat zo..
Een huisgenoot van me heeft ook maar heel zacht effect in z'n rearspeakers, terwijl het volume van de rears op max staan.
Hij heeft wel een Dolby Prologic versterker.. misschien dat je daarmee niet vergelijken kunt?
Speel anders eens een film waarin daadwerkelijk surround geluid zit? Spelen de rears dan ook zo zacht?

Siditamentis astuentis pactum.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
verkeerde instelling op de versterker is mogelijkheid. (movie music ed.)

Of je hebt in je audiohq niet de juiste speakerinstelling gedaan.

Het hoort uit alle kanalen even hard te komen

Verwijderd

Check eens of je die kabels wel goed heb zitten voor dat db digital.. (doet het bij mij alleen maar als ik een DVD kijk.(DTT2500)) En dat het geluid achter zacht is kan wel kloppen.. je hebt je decoder dan op prologic staan en dat is stereo voor en mono achter. dus klinkt het achter zachter enzo. Zet hem eens op 4pointSurround en en kijk/luister of je achter speakers dan wel wat harder klinken.

edit:

heb je in de mixer wel de digital input only knop aan gezet?? dan doet hij het ook pas goed digitaal. anders draai je misschien analoog..

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reactie, ja ik heb die digital input aan gevinkt,
en ik heb naar 4 point geluisterd in het eax-demo verhaal, de effecten klinken dan wel harder dus stuk zijn ze niet.

Maar als ik dat audio HQ kies en dan luidspreker en de test doe (alle digitale uitvoer gevinkt)dan hoor ik die stem van "links voor, rechts voor midden" enz, maar dat komt gewoon allemaal door de midden speaker heen en de instellingen staan wel goed denk ik:
fourpoint/5.1Din, Digital Din , digital in (onder Dolby ProLogic)

dat zijn de enige lampjes die dan branden als ik de test doe
alleen onder Input selection krijg ik het lampje Digital Din niet aan het branden.
:?

Verwijderd

Topicstarter
En de enige verbinding met de SBLive5.1 is mijn digital kabeltje dus, naar dat Din plugje.

Verwijderd

Ok zet je speakers op fourpoint.
Daarnaa draai je de knop surround helemaal naar het einde. :) Klaar.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, inderdaad, dat werkt wel, maar in dat testje van die AudioHQ surroundmixer/ speaker test,
als ik die 4 speaker test doe, komt alles uit de midden speaker knallen, terwijl bij de advanced options de midden speaker juist helemaal uit staat.
met andere woorden de middenspeaker blijft meedoen, ook in 4 speaker mode.
(alles zit op de goede plek aangesloten)
het is trouwens wel een mooi setje , en zeer kompleet.
:Y)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu ook de analoge ingang van de versterker gebruikt en dus ook op de SBLive 5.1 kaart(dat zwarte en groene stekkertje)
Toen op line in gezet, en 4 speaker mode gekozen,nu zijn de rears inderdaad even hard als de front speakers, en in de SBLive Experience tests deden ze het inderdaad ook goed!!super geluidje hoor, ik ben tevreden!!
:)
Pagina: 1