[Strato] VPS performance daalt?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 465528

Topicstarter
Hallo medetweakers,

De laatste tijd merk ik dat mijn VPS steeds langzamer begint te reageren, het serveren van webpagina's duurt langer, ik lijk minder cpu time te hebben, troughput lijkt soms heel laag en vooral vervelend reactietijd via internet is soms ineens 4-6 seconden voordat ik antwoord krijg!

Bij het laden van pagina's ondervind ik vaak ook een 503 service unavailable.

Nou vroeg ik mij of u jullie dit probleem ook ondervinden?

Hier een afbeelding van google webmaster tools waar het effect te zien is:
Afbeeldingslocatie: https://dantalion.nl/wp-content/uploads/2016/02/strato-snelheid-crop.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03:30

aex351

I am the one

Ja, ik heb dezelfde ervaring. Ik heb mijn VPS bijna 1,5 jaar gehad en als sinds dag één was de performance niet goed. Maar het werd steeds slechter en ik heb daarom vorige maand mijn VPS bij Strato opgezegd. Ik ben nu overgestapt naar een andere bekende provider (Transip) en het is echt een wereld van verschil qua performance. Achteraf gezien had ik gewoon niet aan Strato moeten beginnen, want ik maak bijvoorbeeld gebruik van Plesk en dat was niet vooruit te branden op de Strato VPS (clean install). En ik maar denken dat het probleem aan Plesk lag. Kortom, onnodig tijd geïnvesteerd in het vinden van een oplossing.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 727197

Waarom heeft Strato een reputatie als een B hoster terwijl ze onderdeel uitmaken van een conglomeraat? Geld zat om de kwaliteit te verbeteren zou je zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Anoniem: 727197 schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 17:53:
Waarom heeft Strato een reputatie als een B hoster terwijl ze onderdeel uitmaken van een conglomeraat? Geld zat om de kwaliteit te verbeteren zou je zeggen.
Hogere winstmarge zolang er niet teveel klanten weglopen?

Persoonlijk heb ik maar 2x ervaring gehad met Strato; eenmaal voor het wegmigreren van een (erg) grote webiste, de andere keer voor een VPS. In beide gevallen met stoom uit mijn oren geprobeerd enige medewerking te krijgen van ze maar redelijk tevergeefs.

En inderdaad; sindsdien nooit meer met Strato in zee gegaan ondanks hun reclames en relatief mooie aanbiedingen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Anoniem: 727197 schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 17:53:
Vanwege de lage kwaliteit van de geleverde diensten.
MAX3400 schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 18:00:
[...]
Hogere winstmarge zolang er niet teveel klanten weglopen?
Ik vermoed dat Strato het vooral moet hebben van de huis-tuin-en-keuken-gebruiker die niet beter weet of degene die vanwege het prijsniveau blijven zitten en/of daardoor onvoldoende getriggerd worden om actie te ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 477979

Is die VPS bij Strato managed? Je zou even met ze kunnen overleggen over het nalopen en updaten van alle (server) software (Directadmin of Cpanel, PHP, MySQL, Apache drivers e.d. Alles wat relevant is en te maken zou kunnen hebben met de performance van je server:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee is unmanaged, het is inmiddels weer over maar er zat iets niet helemaal goed inloggen via ssh wachten ik ook 10-15 seconden voor dat ik de login prompt kreeg. Leek allemaal erg netwerk gerelateerd.

Inmiddels ziet de grafiek er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gN404pr.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:52
Strato gebruikt OpenVZ voor de vpssen. Dat de vps trager wordt, dan wordt de onderliggende hardware overselled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Anoniem: 465528 schreef op zondag 28 februari 2016 @ 10:35:
Nee is unmanaged, het is inmiddels weer over maar er zat iets niet helemaal goed inloggen via ssh wachten ik ook 10-15 seconden voor dat ik de login prompt kreeg. Leek allemaal erg netwerk gerelateerd.

Inmiddels ziet de grafiek er zo uit:
[afbeelding]
Ga je ook actie ondernemen? of vind je het allemaal wel prima zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
aex351 schreef op zondag 28 februari 2016 @ 22:54:
[...]

Ga je ook actie ondernemen? of vind je het allemaal wel prima zo.
Ondertussen al stuk of 3-4 keer verhuist ik ben er een beetje klaar mee eigenlijk, er gaat me te veel werk en tijd in zitten. Ik wacht wel tot ik eindelijk glasvezel thuis heb en een beetje knappe upload heb dan ben ik eindelijk van al die hostingproviders af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:34

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Anoniem: 465528 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 10:36:
[...]

Ondertussen al stuk of 3-4 keer verhuist ik ben er een beetje klaar mee eigenlijk, er gaat me te veel werk en tijd in zitten. Ik wacht wel tot ik eindelijk glasvezel thuis heb en een beetje knappe upload heb dan ben ik eindelijk van al die hostingproviders af :)
Klinkt leuk, maar denk er goed over na. ;)
Ik weet niet wat je zelf vanuit je huis wilt hosten. Maar vergeet niet dat die mooie glasvezel in de straat ook doormidden kan bij grondwerkzaamheden, terwijl een datacenter in zulke gevallen een fall-back heeft naar meerdere netwerken. En wat als iemand tijdens een diefstal je server meeneemt? Datacenter zijn overigens zeer goed beveiligd kan ik je vertellen. :)

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Pagina: 1