Twee weken geleden heb ik voor het eerst een PC gebouwd. Alles besteld, geleverd en in elkaar gezet. Echter, ik krijg met regelmaat een Blue Screen of Death voorgeschoteld, met de meest uiteenlopende foutmeldingen. Ook games die op een willekeurig moment uitvallen ('failed initialisation') en tabbladen die crashen (Chrome) komen elke dag wel voor.
Er lijkt niet echt een duidelijke reden te zijn voor het opdoemen van de BSOD, maar het gebeurt meestal nadat de pc een tijdlang op slaapstand heeft gestaan. Maar ook dan niet altijd.
De foutmeldingingen die ik krijg zijn:
- Kernel Security Check Failure (meest voorkomende)
- Page Fault in Nonpaged Area
- Critical Structure Corruption
- DPC Watchdog Violation
- Critical Process Died (vandaag voor het eerst)
Ik draai Windows 10 op het volgende systeem:
- Samsung 850 EVO - 500GB (SSD)
- NZXT S340 (Kast)
- MSI Radeon R9 390 (Grafische kaart)
- Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13R (Memory)
- MSI Z170A Tomahawk (Moederbord)
- Intel Core i5-6500 - Boxed (Processor)
- Corsair RM550x (Voeding)
Ik heb meerdere topics gezien waarin deze producten met reverenties in een mooie tabel staan. Helaas heb ik geen idee hoe ik dat zou moeten doen, maar als iemand een link heeft naar de uitleg zal ik dat z.s.m. veranderen.
Ik zoek een oplossing voor mijn probleem. In een poging het probleem op te lossen kwam ik erachter dat de driver van de grafische kaart niet up-to-date was en hetzelfde vond ik voor de firmware van mijn SSD. Deze zijn nu beide geüpdate naar de meest recente versie. Ook heb ik op advies een Memtest gedraaid http://www.memtest86.com/, maar deze kon geen problemen vinden.
Verder heb ik een korte tijd met een kapotte voeding mijn pc gebruikt (de aansluiting van voeding met de stekker was niet altijd even stabiel), maar al deze problemen zijn ondertussen verholpen.
Is er iemand die een idee heeft waar het probleem zou kunnen liggen of hoe ik achter het probleem zou kunnen komen?
Er lijkt niet echt een duidelijke reden te zijn voor het opdoemen van de BSOD, maar het gebeurt meestal nadat de pc een tijdlang op slaapstand heeft gestaan. Maar ook dan niet altijd.
De foutmeldingingen die ik krijg zijn:
- Kernel Security Check Failure (meest voorkomende)
- Page Fault in Nonpaged Area
- Critical Structure Corruption
- DPC Watchdog Violation
- Critical Process Died (vandaag voor het eerst)
Ik draai Windows 10 op het volgende systeem:
- Samsung 850 EVO - 500GB (SSD)
- NZXT S340 (Kast)
- MSI Radeon R9 390 (Grafische kaart)
- Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13R (Memory)
- MSI Z170A Tomahawk (Moederbord)
- Intel Core i5-6500 - Boxed (Processor)
- Corsair RM550x (Voeding)
Ik heb meerdere topics gezien waarin deze producten met reverenties in een mooie tabel staan. Helaas heb ik geen idee hoe ik dat zou moeten doen, maar als iemand een link heeft naar de uitleg zal ik dat z.s.m. veranderen.
Ik zoek een oplossing voor mijn probleem. In een poging het probleem op te lossen kwam ik erachter dat de driver van de grafische kaart niet up-to-date was en hetzelfde vond ik voor de firmware van mijn SSD. Deze zijn nu beide geüpdate naar de meest recente versie. Ook heb ik op advies een Memtest gedraaid http://www.memtest86.com/, maar deze kon geen problemen vinden.
Verder heb ik een korte tijd met een kapotte voeding mijn pc gebruikt (de aansluiting van voeding met de stekker was niet altijd even stabiel), maar al deze problemen zijn ondertussen verholpen.
Is er iemand die een idee heeft waar het probleem zou kunnen liggen of hoe ik achter het probleem zou kunnen komen?
[ Voor 9% gewijzigd door Supatol op 19-02-2016 16:48 ]