Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenHe
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-09 13:05
Terwijl we mensen die door nood of verlangen naar beter leven in Nederland zijn gekomen van ons cursussen krijgen om ze te doordringen dat we in Nederland misschien andere gewoontes hebben dan ze in hun thuisland gewend waren en dat ze zich aan onze cultuur moeten aanpassen, komt afgelopen week naar buiten dat dat omgekeerd niet geldt als je als Nederlandse Minister President naar het buitenland reist.

In dit artikel blijkt dat Balkenende gewoon bier mag laten smokkelen om te drinken in een land waar dat niet is toegestaan:

http://nos.nl/artikel/208...-bier-paleis-emir-in.html

En vervolgens gaat ie daar onder het mom van "voorbeeld van creativiteit" ook nog over opscheppen.

Heeft die man nog meer lijken in de kast verstopt?

Op het eerste gezicht lijkt het misschien grappig op het nivo van kwajongensstreken maar ik vind het dieptriest dat ie het heeft gedaan en schandalig dat hij er vervolgens ook nog trots aan lijkt te ontlenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Weer eens letterlijk een plot uit Yes Minister dat uitkomt:
Jim Hacker, his colleagues Sir Humphrey Appleby and Bernard Woolley, and his wife, Annie, are all on board a plane bound for Qumran, an oil sheikdom. They are part of a delegation that is going to ratify one of Britain's biggest ever export orders. The Minister is concerned at the considerable number of people going, but Sir Humphrey informs him that it has been "pared to the bone". His Permanent Secretary also reminds Hacker that consumption of alcohol is banned in Qumran according to Islamic law. The Minister, not looking forward to "five hours of orange juice", wonders if there is an alternative. He suggests that a communications room be set up near the reception, which will contain illicit liquor.
The communications room was based on a real incident in Pakistan. In an interview, co-writer Antony Jay stated:
"I can't tell you where, I can't tell you when and I can't tell you who was involved; all I can tell you is that we knew that it had actually happened. That's why it was so funny. We couldn't think up things as funny as the real things that had happened."[1]
Wikipedia: The Moral Dimension

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:19
SvenHe schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 10:57:
Terwijl we mensen die door nood of verlangen naar beter leven in Nederland zijn gekomen van ons cursussen krijgen om ze te doordringen dat we in Nederland misschien andere gewoontes hebben dan ze in hun thuisland gewend waren en dat ze zich aan onze cultuur moeten aanpassen, komt afgelopen week naar buiten dat dat omgekeerd niet geldt als je als Nederlandse Minister President naar het buitenland reist.

In dit artikel blijkt dat Balkenende gewoon bier mag laten smokkelen om te drinken in een land waar dat niet is toegestaan:

http://nos.nl/artikel/208...-bier-paleis-emir-in.html

En vervolgens gaat ie daar onder het mom van "voorbeeld van creativiteit" ook nog over opscheppen.

Heeft die man nog meer lijken in de kast verstopt?

Op het eerste gezicht lijkt het misschien grappig op het nivo van kwajongensstreken maar ik vind het dieptriest dat ie het heeft gedaan en schandalig dat hij er vervolgens ook nog trots aan lijkt te ontlenen.
Ach die landen is het niet verboden om te drinken je hebt alleen een vergunning nodig.
Dus ja hij heeft iets gedaan wat verboden is. Maar dankzij zijn creativiteit lukte het wel gewoon.
Laat die man lekker een pilsje drinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:28

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Joostje123 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 11:03:
[...]

Ach die landen is het niet verboden om te drinken je hebt alleen een vergunning nodig.
Dus ja hij heeft iets gedaan wat verboden is. Maar dankzij zijn creativiteit lukte het wel gewoon.
Laat die man lekker een pilsje drinken.
Dit snap ik dan weer niet, dankzij creativiteit doe je iets wat niet mag en dat is een goed iets?
Dankzij creativiteit van VPN's kunnen mensen netflix US kijken, downloaden zonder brein toezicht, stroom aftappen, met belastingcentjes hun eigen bedrijven financieren, mensen oplichten.. en dat is dus blijkbaar een goed iets?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Zolang de lokale bevolking niet gedwongen is mee te drinken zie ik geen probleem...

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:19
SinergyX schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 11:07:
[...]

Dit snap ik dan weer niet, dankzij creativiteit doe je iets wat niet mag en dat is een goed iets?
Dankzij creativiteit van VPN's kunnen mensen netflix US kijken, downloaden zonder brein toezicht, stroom aftappen, met belastingcentjes hun eigen bedrijven financieren, mensen oplichten.. en dat is dus blijkbaar een goed iets?
Die dingen die jij noemt pak je andere mee. Ook al zijn het corrupts die miljoenen en miljarden verdienen je "steelt" van hun en komt er zelf beter uit.

een pilsje drinken is strafbaar in die landen maar pak je niemand mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:56

TTLCrazy

Listen to Frankie

Joostje123 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 11:10:
[...]

Die dingen die jij noemt pak je andere mee. Ook al zijn het corrupts die miljoenen en miljarden verdienen je "steelt" van hun en komt er zelf beter uit.

een pilsje drinken is strafbaar in die landen maar pak je niemand mee.
lekker voorbeeld geef je dan als MP van een land....

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeCageman
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:28
Wat ik me afvraag, is het niet gewoon een uit zijn duim gezogen verhaal zijn van hem??? Beetje stoer doen, om het beeld dat NL van hem heeft af te schudden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnoustie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01-10 08:27
Maar Balkenende kan er toch niets aan doen dat er geen (legale) aanbieder is die de nieuwste seizoenen van zijn favoriete series in dat land aanbiedt? Dus hij moet wel downloaden, hij heeft immers "recht" op die content?
O, het ging om bier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guReMcO
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online

guReMcO

Praat mar frysk

Drama om niks imo. Heeft iemand hier last van gehad, zijn anderen hierdoor in problemen gekomen? Nee.
So what's the problem? En dat een of ander olie staatje misschien wat minder over ons denkt lijkt me niet heel boeiend.

Croissant in hand, I was alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik ben het met TS eens....
Hij kreeg een prachtige kamer in het paleis en een heerlijk diner. Maar geen biertje, terwijl de premier daar wel zin in had.
Ik kan me met geen mogelijkheid voorstellen dat je "zin in een biertje" zo zwaar weegt dat je je gastheer niet kunt respecteren en bier naar binnen gaat laten smokkelen... stel dat hij betrapt was, wat voor idioot signaal geef je dan af.

En als je dat dan gedaan hebt, zwijg er dan voor altijd over, maar ga niet nu een beetje stoer lopen doen erover om met terugwerkende kracht nog even je respect te onttuigen aan de gastheer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 13:35

Baseman77

We move

Het lijkt wel komkommertijd, als voor zoiets kleins hier al ophef ontstaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dit topic voegt werkelijk niks inhoudelijks toe.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.