diakrieten werken niet met us int keyboard

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• pjottrr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 18:16
Mijn vraag:
welk toetsenbord ik ook kies, onder 1 specifieke gebruiker werken de diakrieten niet ('+ e = é versus 'e )
als ik inlog als andere gebruiker is er niets aan de hand. daar werken ze wel prima

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
windows 10 home 32 bits

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
* taal opnieuw installeren
* albanees als standaard toetsenbord instellen, us-int weggooien, vervolgens toevoegen, als standaard zetten, en vervolgens albanees weer weggooien, en us-int weer op standaard zetten

één ding lijkt een duidelijk verschil te hebben, op deze pc lijkt de toetsenbord indeling die je kunt kiezen "nl" te zijn, terwijl ik bv op mijn eigen pc "nld"kan kiezen. ( rechts onder in beeld)
ik weet niet of dat een display-language dingetje is? maar het valt wel op.

verder zijn er 2 talen geinstalleerd als display taal, nl engels en nederlands
de invoertaal staat op nederlands ( us-int keyboard)
alle overige regionale instellingen staan ook op nederlands.

goed. Voorlopige conclusie is dat er iets corrupt is aan het gebruikersprofiel ( bij een andere user is er immers niets aan de hand)

heeft iemand hier suggesties over waar ik dit , diep in de krochten van windows kan terugvinden / fixen?

Engelse zoektermen hebben mij niet zoveel opgeleverd, want de invoermethode die wij gebruiken voor diakrieten is volgens mij redelijk speciefiek voor Nederland ( ik weet niet of dit correct is)
ik zou ook niet weten hoe dit in het engels heet .

Maar alle suggesties zijn welkom :)

alvast bedankt

Beste antwoord (via pjottrr op 19-02-2016 19:59)

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:16

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Toetsenbordindeling die we hier in NL gebruiken is "Nederlands - Verenigde Staten Internationaal". Elke andere indeling is niet goed. Dat het voor een andere gebruiker wel werkt, is omdat die wel de juiste indeling heeft. Zet dus eens alle taal, regio en indeling opties gelijk.

Dit probleem is overigens al zo oud als de toetsenbordindeling zelf en al veelvuldig hier besproken. Je zou met de termen 'toetsenbord+indeling+internationaal" hier op GoT al genoeg topics moeten kunnen vinden, waarbij veel hiervan het antwoord hebben. De optie zit bij nieuwere Windows versies alleen op een iets andere plek.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Toetsenbordindeling die we hier in NL gebruiken is "Nederlands - Verenigde Staten Internationaal". Elke andere indeling is niet goed. Dat het voor een andere gebruiker wel werkt, is omdat die wel de juiste indeling heeft. Zet dus eens alle taal, regio en indeling opties gelijk.

Dit probleem is overigens al zo oud als de toetsenbordindeling zelf en al veelvuldig hier besproken. Je zou met de termen 'toetsenbord+indeling+internationaal" hier op GoT al genoeg topics moeten kunnen vinden, waarbij veel hiervan het antwoord hebben. De optie zit bij nieuwere Windows versies alleen op een iets andere plek.

• pjottrr
dat laatste is denk ik nou net het punt,

ik als doorgewinterde Helpdesker zou toch van mezelf mogen verwachten dat ik de oplossing kan vinden
het lukt me niet, daarom kom ik hier naar toe,

Anyway, de toetsenbord indeling is us international, en alle opties die mogelijk nog gerelateerd zijn, zijn reeds naar de nederlandse taal aangepast.
de enige dingen die ik me kan bedenken zijn dus
1 ik zie toch iets over het hoofd
2 er zit ergens een corruptie in

maar ik zal de fora eerst nog eens afstruinen met de geopperde zoekterm, mogelijk dat het iets bied.

daarna zal ik hier nog weer even terug posten.

In ieder geval bedankt voor het meedenken :)

• pjottrr
het enige relevante wat ik tot nu toe heb kunnen vinden is

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Keyboard Layout\Preload]
"2"="00000413"
"1"="00000409"

ik zal dit morgen eens proberen, en werkt dit niet , of is deze setting al zo, dan zal ik er nog op terugkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ideetje om te bekijken: http://www.geeksquad.co.u...guage-settings-windows-10
Je moet daar waar ze je heen sturen maar 1 taal hebben. Bij die taal hoort vervolgens maar 1 invoertaal/indeling. En dat moet dus NL - VS Int. zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottrr
het bleek toch de registry key te zijn.

de sleutel preload bestond wel, maar daar zat niets in.

Na handmatig de keys geimporteerd te hebben, bleek het probleem opgelost.

Bedankt voor het meedenken
Pagina: 1