Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• ElmarNieser
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-11 15:37

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Topicstarter
Ik heb een unlocked (niet ge-root ofzo, maar gewoon zonder abbo gekocht) C5 Ultra Dual, toestel gewoon los gekocht bij Bol.com. Maar ik krijg de update van Android 5.1 niet binnen, ook niet als ik hem via de 'Companion' software met de PC verbind. Dat is gek want op de website staat duidelijk dat 5.1 al enige tijd uit is.

Weet iemand wat ik moet doen om de update te krijgen?
...

Modelnummer: E5533

...

[ Voor 5% gewijzigd door ElmarNieser op 18-02-2016 20:18 ]

Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.

Beste antwoord (via ElmarNieser op 15-04-2016 16:08)

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:59
Zo te zien heeft Sony inderdaad nog niet overal de 5.1 update ingezet. Zie volgende screenshot:
http://s24.postimg.org/4ofcdwbjp/image.png

Mocht je echt niet kunnen wachten, dan kun je het beste via de Flash Tool de Nordic Combined firmware erop flashen. Deze is het meest 'clean'.

Alle reacties

• NickvB
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-11 14:31

NickvB

Web/App Developer

Bij mijn Sony Xperia Z duurde het ook ff voordat ik de updates kreeg. Wat je kan doen is contact opnemen met Sony hierover, want de releasedate is 15 januari, we zijn inmiddels al ruim een maand verder. Hopelijk kunnen zij je hiermee helpen!

Verwijderd

Hetzelfde hier. Ultra dual wit e5533 en nog steeds geen 5.1. Sommigen zeggen dat deze update het snel leeglopen van de batterij verhelpt, daarom wacht ik er zo lang op. Misschien moeten we gewoon een ''repair'' uitvoeren in pc companion of nog een maand wachten...

• ElmarNieser

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 16:26:
Hetzelfde hier. Ultra dual wit e5533 en nog steeds geen 5.1. Sommigen zeggen dat deze update het snel leeglopen van de batterij verhelpt, daarom wacht ik er zo lang op. Misschien moeten we gewoon een ''repair'' uitvoeren in pc companion of nog een maand wachten...
Dat is ook een van de grote redenen dat ik deze update wil. Ik was ook al aan het overwegen om een factory reset te doen. Maar ben bang dat het niet gaat helpen.

Ik heb vanochtend wel via de website van Sony met de helpdesk gechat, die konden me helaas niet meer vertellen dan: "We released the update, it's now up to your provider to make it ready for your device.", of iets in die geest. Ik begrijp alleen niet helemaal waarom ik dan de update ook niet via de companion software krijg. Dat is toch buiten de provider om?

• NickvB
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-11 14:31

NickvB

Web/App Developer

ElmarNieser schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 16:52:

Dat is ook een van de grote redenen dat ik deze update wil. Ik was ook al aan het overwegen om een factory reset te doen. Maar ben bang dat het niet gaat helpen.

Ik heb vanochtend wel via de website van Sony met de helpdesk gechat, die konden me helaas niet meer vertellen dan: "We released the update, it's now up to your provider to make it ready for your device.", of iets in die geest. Ik begrijp alleen niet helemaal waarom ik dan de update ook niet via de companion software krijg. Dat is toch buiten de provider om?
Durf ik niet te zeggen. Lijkt mij van niet maar het gaat wel per land geloof ik . Misschien dat je Sony nog kan mailen? Misschien dat je dan beter antwoord krijgt.

• ElmarNieser

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Topicstarter
Het is inmiddels half april, en ik heb nog steeds geen update van Sony. Dit toestel heeft in Nederland nog nooit 1 update gehad, terwijl andere landen al meerderen updates hebben gekregen. Als ik contact opneem met Sony zeggen ze dat het aan mijn provider ligt. Als ik ze uitleg dat ik een los toestel heb gekocht en dus provider-loos (via de pc software) ook geen update krijg, snappen ze mij niet.

Erg jammer van Sony.

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:49
Even meedelen dat mijn vriendin dit toestel heeft en inderdaad deze update ook niet krijgt.

Hopelijk komt de Marshmallow update snel en is de uitrol van 5.1 daarom niet overal doorgezet?

Acties:
  • Beste antwoord

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:59
Zo te zien heeft Sony inderdaad nog niet overal de 5.1 update ingezet. Zie volgende screenshot:

Mocht je echt niet kunnen wachten, dan kun je het beste via de Flash Tool de Nordic Combined firmware erop flashen. Deze is het meest 'clean'.

• ElmarNieser

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Topicstarter
Dutchy007 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 15:56:

Thanks, dat ga ik dit weekend even proberen

• ElmarNieser

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Topicstarter
Nou Ik heb nu dan eindelijk de nieuwste update via de companion software. Dat werd tijd _/-\o_

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:49
ElmarNieser schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 14:24:
Nou Ik heb nu dan eindelijk de nieuwste update via de companion software. Dat werd tijd _/-\o_
Mijn vriendin kreeg hem gewoon OTA :)
Pagina: 1