• pazzje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-04 14:13
Op het moment heb ik een Domoticz Server draaien. Ik heb hier een Gsm modem aanhangen dat mij indien nodig sms berichten stuurt met bepaalde informatie. Het modem wordt aangestuurd door de Software mwconn.
In domoticz een hoop scripts aangemaakt om te interfacen met MWconn. Echter het blijft behelpen. Als ik iets wil aanpassen dan gaat dat allemaal niet van harte.

Dit moet toch makkelijker kunnen. Daarom dacht ik, ik hang een android phone aan mijn server en die geef ik via http een commando en versturen maar. Echter ik kom volgens mij geen simpele/gratis software tegen die dit kan. Een hoop van deze software werkt vaak ook via de api's/servers van de makers. Allemaal nergens voor nodig.

Dus wie weet hoe ik een sms/software kan versturen via een http commando of via de cli naar een gsm-modem of android telefoon. Domoticz draait op windows.

Disclamer: Ja ik weet er zijn tal van andere notificatiemogenlijkheden binnen domoticz, maar ik wil sms, en dan echte sms, dus niet via een website. Ik heb nu een extra simonlykaarte in het modem zitten.

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:23

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Allicht dat de 1e hit op google wat voor je is?

Lijkt er in elk geval wel op :)

Of als je geen externe service wil de 3e hit van google:

http://sms.envaya.org/

[ Voor 27% gewijzigd door Mattie112 op 18-02-2016 19:58 ]

Deze ruimte is te huur!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:58
Dit wordt een opsomtopic

Er zijn genoeg aanbieders waar je via een simpele http call met daarin de parameters zoals bericht en telefoon nummer.

Enkele aanbieders die dit kunnen.
Targetsms.nl
Messagebird.com

En nog wel 100 anderen.

Ik ben alleen wel nieuwsgierig waarom dit echt dedicated sms moet zijn? Want push notificaties zijn stukken goedkoper natuurlijk...

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

at codes ?

http://www.developershome.com/sms/resultCodes.asp
25. Sending SMS Messages from a Computer / PC Using AT Commands (AT+CMGS, AT+CMSS)

Preferences - Do not show ads

Either of the AT commands +CMGS (command name in text: Send Message) and +CMSS (command name in text: Send Message from Storage) can be used to send SMS messages from a computer / PC. The key difference between them is that the +CMGS AT command takes the SMS message to be sent as a parameter, while the +CMSS AT command takes the index number that specifies the location of the SMS message in the message storage area as a parameter. Following is an example for illustrating the difference. Suppose you want to send the text message "Sending text messages is easy." from a computer / PC to the mobile phone number 91234567 using the +CMGS AT command in SMS text mode. Here is the command line to be used:

AT+CMGS="91234567"<CR>Sending text messages is easy.<Ctrl+z>

[ Voor 89% gewijzigd door Fish op 18-02-2016 20:08 ]

Iperf

• pazzje
CrazyFool schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 20:02:
Dit wordt een opsomtopic

Er zijn genoeg aanbieders waar je via een simpele http call met daarin de parameters zoals bericht en telefoon nummer.

Enkele aanbieders die dit kunnen.
Targetsms.nl
Messagebird.com

En nog wel 100 anderen.

Ik ben alleen wel nieuwsgierig waarom dit echt dedicated sms moet zijn? Want push notificaties zijn stukken goedkoper natuurlijk...
Nee, dit wordt geen opsomtopic, want lezen is een vak apart. Ik wil GEEN, ik herhaal GEEN derde partij voor mijn sms omdat mocht alles zijn ingeregeld en over 2 jaar gaat hun server eruit... tja... Daarbij is het de bedoeling dat als niemand thuis is modem en router worden uitgeschakeld....
Mattie112 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 19:57:
Allicht dat de 1e hit op google wat voor je is?

Lijkt er in elk geval wel op :)

Of als je geen externe service wil de 3e hit van google:

http://sms.envaya.org/
Eerste hit loopt via hun API 8)7

Naar envaya zal ik eens kijken, echter wat zo ik 1,2,3, zie is dat deze 1 maal in de 10 minuten polt, ik zoek push, van server naar android.

Update: Envaya kan pushmessages ontvangen van de server echter moet je dan RabitMQ instaleren. Op zich geen probleem maar als ik de documentatie zie van de RabbitMQ api.... tja daar schiet ik niet mee op.

Ben gewoon op zoek naar iets eenvoudigs. Nogmaals het mag een gsm modem zijn of een androis phone en dan de aansturing iets in de trant van:

Http://10.0.0.27/send=061...0612345678+tekst=''test'' iets in die trand of

cli sms.exe com1 0612345678 test.

Ik weet dat ms een klein programmatje heeft genaamd sms sender wat ook een commandline heeft, maar die werkt niet samen met mijn huywei modem. :-(

Voor wat betreft die at-codes, heb ook een siemens sms-modem aangeschaft die werkt op basis van at-codes, maar tjonge jonge zeg, een handleiding van 100 pagina''s, hoe ingewikkeld kan je het maken.

Dus....

[ Voor 53% gewijzigd door pazzje op 18-02-2016 21:04 ]

• Mattie112

Mattie112

Naja in de TS zeg je "nergens voor nodig" daaruit maak ik niet op dat je persee niet een 3rd party wil :p

En tja ik heb niet verder naar de details gekeken maar ik neem toch wel aan dat je die poll time aan kan passen?

Deze ruimte is te huur!

• pazzje
Mattie112 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 21:02:
Naja in de TS zeg je "nergens voor nodig" daaruit maak ik niet op dat je persee niet een 3rd party wil :p
Jawel, lees de zin nog maar eens, tekst verklaren en begrijpend lezen blijft lastig

En tja ik heb niet verder naar de details gekeken maar ik neem toch wel aan dat je die poll time aan kan passen?
[/quote]

Poll tijd kan je aanpassen, echter er gaan maar een paar sms verzonden worden per dag. Als ze verzonden worden wil ik wel dat ze gelijk verzonden worden. En om daarvoor de hele dag te server te pollen...

• Mattie112

Mattie112

Behalve dat ik je probeer te helpen en ik je opmerking toch wel erg flauw vind:
Dit moet toch makkelijker kunnen. Daarom dacht ik, ik hang een android phone aan mijn server en die geef ik via http een commando en versturen maar. Echter ik kom volgens mij geen simpele/gratis software tegen die dit kan. Een hoop van deze software werkt vaak ook via de api's/servers van de makers. Allemaal nergens voor nodig.
Ik snap dat je het niet nodig vind maar icm "ik kan niks simpels vinden" dacht ik laat ik óók die maar even linken allicht heb je die over het hoofd gezien.

Mocht je mijn advies nutteloos/vervelend/overbodig of whatever vinden dan mag dat natuurlijk gemeld worden maar laten we het aub wel even gezellig houden hier.

Deze ruimte is te huur!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Letterlijk de eerste hit op google:
Google Play: SMS Gateway

• pazzje
@megamind: die heb ik op mijn telefoon staan, echter om te pusshen moet er in het http comando 1 of andere wazige token staan. Verder werkt deze via wifi, ik wil de telefoon via een usb kabel verbinden zodat overdag router/modem wordt uitgeschakeld.

@Mattie112: sorry als ik een beetje kort door de bocht was..... maar er zijn momenten zoals de response van CrazyFool, ik vraag/zeg/vertel geen API service van een derde partij, en hij begint ze allemaal als oplossing aan te dragen. Tsja, daar wordt ik af en toe wel een beetje moe van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04:57
Kijk eens naar tasker, die is betaald maar kan het. Maar er zijn ook soort gelijke pakketten welke niet allemaal betaald zijn. Tasker is als Android gebruiker zoviezo fijn voor op te telefoon en het geld meer dan waard.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn V&A adv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pazzje
Zal me eens in tasker verdiepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

* Fish Voelt zich een beetje genegeert ....

toch niet

maar het was redelijk makkelijk voorgekouwd, maar als je het niet wil lezen ... jammer your loss

[ Voor 57% gewijzigd door Fish op 19-02-2016 00:45 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pazzje
Fish schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 00:43:
* Fish Voelt zich een beetje genegeert ....

toch niet

maar het was redelijk makkelijk voorgekouwd, maar als je het niet wil lezen ... jammer your loss
Ik heb je stukje gelezen en ben ook naar die site gegaan, maar het is het ook niet. Dit werkt mbv at-codes maar ook dit wordt te complex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04:57
Via de website is ook een trail versie beschikbaar...

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn V&A adv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:57

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ik zien dat je Arduino ide hebt draaien, waarom maak je niet iets via Arduino. Koppel de geprogrammeerde arduino aan je pc en zend commando's via serial en laat de arduino alles afhandelen ;) (dit via AT commando's)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01 08:26

ATS

Dus... als ik het goed begrijp zoek je eigenlijk een appje dat je op een simpele android telefoon kan zetten die een eenvoudige webservice op die telefoon aanbiedt waarmee je SMS berichten kan versturen?

Hoewel ik zou zeggen dat voor het simpel versturen van een SMS bericht het ook niet erg ingewikkeld is om AT commando's te gebruiken, zoals Fish laat zien. Je hoeft natuurlijk niet de hele spec te implementeren...

[ Voor 7% gewijzigd door ATS op 19-02-2016 08:20 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:52
pazzje schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 21:08:
[...]
Jawel, lees de zin nog maar eens, tekst verklaren en begrijpend lezen blijft lastig
[...]
Als we op deze toon gaan beginnen dan kan ik begrijpen dat mensen geen zin hebben om je te helpen. Er zijn al een aantal oplossingen aangedragen, blijkbaar zit er niet bij wat je zoekt. Om dan zo kribbig te reageren is m.i. nergens voor nodig.
pazzje schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 20:36:
[...]
Voor wat betreft die at-codes, heb ook een siemens sms-modem aangeschaft die werkt op basis van at-codes, maar tjonge jonge zeg, een handleiding van 100 pagina''s, hoe ingewikkeld kan je het maken.
[...]

Een insteek zoals je hier laat zien helpt natuurlijk ook niet mee. Je zoekt blijkbaar iets, neem dan ook de moeite om je ergens in te verdiepen.

Met iets als Tasker moet het vast lukken. Zoek ook eens op 'SMS gateway' hier op het forum, dit soort dingen worden vaker gebruikt, voor bijv. het monitoren van een server o.i.d.

Tevens vraag ik mij af of DED de juiste plek is hiervoor...

Slotje dus. Let in het vervolg een beetje op de toon die je gebruikt in je berichten als je wilt dat mensen je helpen.

[ Voor 22% gewijzigd door ThinkPad op 19-02-2016 08:44 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.