Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• negena
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-11-2023
Hallo Tweakers-vrienden,

Ik heb al een tijdje problemen met mijn batterij. De schermtijd is omlaag gegaan nadat ik reeds android 5 op mn tel had en een volgende update voor android 5 installeerde.

Resetten en teruggaan naar kitkat hebben niet geholpen. Een nieuwe batterij ook niet.

Nu zoek ik het probleem ergens anders:
De telefoon wordt warm.

De batterij zit rechts aan de achterkant.
Die plek komt overeen met de linkerhelft van het beeldscherm.
ok , dat is duidelijk.

waar wordt de telefoon dan warm?

Links aan de achterkant tot naast de flitser.
Dat komt overeen met de rechterkant van het scherm.

ik heb het idee dat de warmte dus aan de achterkant links begint. Vanaf daar verspreidt de warmte zich naar het scherm en de rechterkant.

Kan hier iets zinvols over gezegd worden.?

Groetjes,

Negena

• Trucker Her
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online

Trucker Her

Someone ate my cookie :(

Even een random gok - ik weet niet precies, maar ik gok dat dit wel eens je processor kan zijn. Misschien een resource hoggende app?
Ik zelf heb inderdaad ook wel eens dat het ding bijna te heet wordt om aan te raken. Dan na een reboot is het wel weer een dag goed.

Gestoord word je toch...

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:16

Mavamaarten

Omdat het kan!

De CPU van je telefoon zit inderdaad waar je het beschrijft - aan de rechterkant van het scherm. Waarschijnlijk zit er inderdaad iets niet helemaal juist met de software.

Misschien dat je met ODIN wel een stock image kan flashen - dan is je telefoon normaal gezien weer zoals hij uit de fabriek kwam. Volgens mij is er bij het updaten toch iets misgelopen.

Android developer & dürüm-liefhebber

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:28

TommieW

Numa numa.

Kijk eerst eens met een app naar welke app de CPU bezig houdt.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• negena
Bedankt voor de antwoorden. :)F Ik zal nav jullie reacties iets meer info geven want een en ander is me nog niet helemaal duidelijk.

Voor ik met de rest kom eerst dit
1) welke app kan accuraat aangeven of er een app is die de cpu extreem belast?

Gebeurtenissen:
A) Ik had kitkat : niks aan de hand , 6.5 uur schermtijd
B ) Update naar android 5 : niks aan de hand
C) Kleine update van android 5 : telefoon werd niet superheet maar wel erg warm en de schermtijd was minder max 5 uur vaak 4.5
D) Fabrieksinstellingen : geen verbetering

E) via odin terug naar kitkat : geen verbetering of misschien een heel kleine verbetering naar 5 uur

2) op welk moment is er iets misgegaan? Ik denk zelf na C. In dat geval is het logisch dat resetten (d) niet hielp. MAAR je zou dan toch verwachten dat na E alles weer goed zal zijn?

Ik kan me wel herinneren dat de telefoon vastliep na de odin downgrade maar volgens mij had ik toen een reset uitgevoerd en startte hij op in kitkat.

Edit: is het eerste wat ik weer zou moeten doen resetten? En als dat niet lukt dan kan ik concluderen dat de versie van kitkat die ik erop gezet heb ook niet goed is. Dan zou ik android 5 erop moeten zetten.

Nu komt de volgende vraag op die ik ook in mn andere topic stelde:
Ik zie op die firmware site verschillende versies van android 5.0.
3 ) Als ik android 5 van februari zou installeren,is die 5.0 dan anders dan de 5.0 van oktober ? Is het dan zo dat die van februari (in februari had ik een goede schermtijd) bepaalde updates nog niet heeft en dat die van november dus al wel meerdere updates heeft (rond die tijd downloadde ik de kleine update van android 5 ).

[ Voor 25% gewijzigd door negena op 19-02-2016 23:52 ]

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:28

TommieW

Numa numa.

negena schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 02:22:
Voor ik met de rest kom eerst dit
1) welke app kan accuraat aangeven of er een app is die de cpu extreem belast?

2) op welk moment is er iets misgegaan? Ik denk zelf na C. In dat geval is het logisch dat resetten (d) niet hielp. MAAR je zou dan toch verwachten dat na E alles weer goed zal zijn?

Ik kan me wel herinneren dat de telefoon vastliep na de odin downgrade maar volgens mij had ik toen een reset uitgevoerd en startte hij op in kitkat.

Nu komt de volgende vraag op die ik ook in mn andere topic stelde:
Ik zie op die firmware site verschillende versies van android 5.0.
3 ) Als ik android 5 van februari zou installeren,is die 5.0 dan anders dan de 5.0 van oktober ? Is het dan zo dat die van februari (in februari had ik een goede schermtijd) bepaalde updates nog niet heeft en dat die van november dus al wel meerdere updates heeft (rond die tijd downloadde ik de kleine update van android 5 ).
Met deze app kan je kijken hoeveel resources apps trekken.

Je zegt dat ODIN "vast liep". Hoe bedoel je? Tijdens het flashen is dit natuurlijk het laatste wat je wil hebben.

Ik neem aan dat je na een factory reset weer je apps installeert. Is er niet een kans dat een van die apps voor problemen zorgt? Als je daadwerkelijk met ODIN een nieuwe ROM hebt geflasht, heb je eigenlijk alle problemen met de ROM uitgesloten. Doe nog eens een factory reset, maar laat Android niets terug zetten en installeer de broodnodige apps (en laat even weten welke dat zijn, misschien herkennen we iets).

Het is moeilijk te zeggen waar het probleem is begonnen. Je hebt immers de ROM zo goed als helemaal uitgesloten. Er zou overigens best verschil zijn tussen die twee 5.0 versies. Maar wat het probleem daartussen is, kan je alleen zien in Samsung's changelog.

[ Voor 7% gewijzigd door TommieW op 20-02-2016 13:20 ]

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• negena
TommieW schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 13:18:
[...]

Je zegt dat ODIN "vast liep". Hoe bedoel je? Tijdens het flashen is dit natuurlijk het laatste wat je wil hebben.

Ik neem aan dat je na een factory reset weer je apps installeert. Is er niet een kans dat een van die apps voor problemen zorgt? Als je daadwerkelijk met ODIN een nieuwe ROM hebt geflasht, heb je eigenlijk alle problemen met de ROM uitgesloten. Doe nog eens een factory reset, maar laat Android niets terug zetten en installeer de broodnodige apps (en laat even weten welke dat zijn, misschien herkennen we iets).

Het is moeilijk te zeggen waar het probleem is begonnen. Je hebt immers de ROM zo goed als helemaal uitgesloten. Er zou overigens best verschil zijn tussen die twee 5.0 versies. Maar wat het probleem daartussen is, kan je alleen zien in Samsung's changelog.
- Ik ga nu eerst met die app kijken of ik wat kan ontdekken.

- ik heb volgens dit stappenplan gedowngraded
https://www.androidpit.co...5-from-lollipop-to-kitkat

Odin was klaar en tel startte opnieuw op maar bleef steken op het Samsung-logo. Toen heb ik volgens mij gereset en toen startte de tel gewoon op met kitkat.

Het kan zijn dat na de kleine lollipop update er iets mis is gegaan. Zo kan het toch ook zijn dat er na de kitkat downgrade iets mis is gegaan? Maar ja dat lijkt me wel erg toevallig.

Kan het dan zijn dat die kitkat versie niet goed was? Ik heb m van die ene firmware site sammobile.

- Ik heb overigens geen backups gemaakt. Ik haal alleen mijn foto's eraf en installeer daarna alle apps weer. Whatsapp viber tv gids ns 9292 HorizonGo

Wel is het zo dat je toch kunt kiezen om bepaalde oude instellingen ofzo te herstellen nadat je je met je Samsung-account hebt aangemeld? Daar koos ik altijd voor maar om eerlijk te zijn zag ik niks terug, volgens mij alleen mijn achtergrond. Maar mocht ik weer resetten, dan moet ik daar dus niet weer voor kiezen?

- mocht die app niks aantonen en resetten niet helpen, dan ga k maar proberen de oudste 5.0 weer erop te zetten.

ik hou jullie op de hoogte.

• negena
TommieW schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 13:18:
[...]

Ok stap 1 is uitgevoerd!

Maar ik snap niks van deze resultaten, ze verschillen ook om de zoveel seconden.

Bijna niks belast de cpu
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/212u7fa.png

of de cpu wordt heel weinig belast
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2lufam1.png

:/ ;(

• negena
TommieW schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 18:51:
Kijk eerst eens met een app naar welke app de CPU bezig houdt.
Mavamaarten schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 18:49:
De CPU van je telefoon zit inderdaad waar je het beschrijft - ...
ik zou jullie op de hoogte houden dus bij dezen.

Stap 2 !

Ik heb vandaag gerest fabrieksinstellingen. Ik heb dat met de oude batterij erin gedaan. Ja ik was bang dat de nieuwe batterij erdoor belast zou worden ofzo.

morgen met de nieuwe batterij kijken of de schermtijd beter is en anders stap 3!
Pagina: 1