geflipte voeding. De echte

Pagina: 1
Acties:

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 14:20
Ik weet niet precies waar dit topic hoort maar het gaat om een gemodificeerde psu dus hier dan maar.

ff korte uitleg:
Mijn pc wordt watergekoeld, beide voeidingen ook. De ATX voeding schakeld de tweede (AT) voeding, dmv een relais. De atx voeding is voor mobo en de at voor de randapparatuur.

Nu het probleem:
Op de AT voeding heb ik een fanbus gemaakt (0,7,12V). 7V = 0 (van fan) op 5V en + op 12V. Als ik deze zo schakel daalt de 12V van de psu naar 7. Nu heb ik dus 7 en 5 V ipv 12 en 5 V. Hoe zit dit????

Ik beetje aan prutsen en ben er achtergekomen dat mijn 12V 0,5 V daalt als ik er een fan aan hang. Dit is niet normaal (toch?).

Zelf denk ik dat er een transistor kapot is of dat er ergens een vage kortsluiting zit. De voeding heeft het immers wel gedaan.

En als dit niet zal werken. Kan je een voeding later werken die passief gekoeld wordt (200 watt of 230watt ATX).

if broken it is, fix it you should

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:17

Epsilon

Op donderdag 21 juni 2001 21:52 schreef elgringo het volgende:
(0,7,12V). 7V = 0 (van fan) op 5V en + op 12V. Als ik deze zo schakel daalt de 12V van de psu naar 7. Nu heb ik dus 7 en 5 V ipv 12 en 5 V. Hoe zit dit????
dat is logisch natuurlijk!! dat is de bedoeling, je 12v wordt geen 7v maar je +5v werkt TEGEN je +12v in en dus 12-5=7v

• WouterG
  • Laatst online: 09:43

WouterG

Dit is geen ondertitel

Ik beetje aan prutsen en ben er achtergekomen dat mijn 12V 0,5 V daalt als ik er een fan aan hang. Dit is niet normaal (toch?).
Dat valt wel mee. Moet je er eens een wat grotere belasting aan hangen. Dan mag hij niet nog verder dalen. Een halve volt verschil op de 12 volt maakt nog niet zo veel uit.

• elgringo
Op donderdag 21 juni 2001 22:07 schreef epsilon het volgende:

[..]

dat is logisch natuurlijk!! dat is de bedoeling, je 12v wordt geen 7v maar je +5v werkt TEGEN je +12v in en dus 12-5=7v
nee, tussen de gele en de zwarte staat 7v en geen 12v dus op de fan staat maar 2v: 5 volt verdwenen

En als het een scheiden voeidng is? dus het 5v en 12v segment volkomen gescheiden is, kan hij dan dit soort dingen gaan doen?

• elgringo
Op donderdag 21 juni 2001 22:17 schreef TomcatX het volgende:

[..]

Dat valt wel mee. Moet je er eens een wat grotere belasting aan hangen. Dan mag hij niet nog verder dalen. Een halve volt verschil op de 12 volt maakt nog niet zo veel uit.
hij daalt dan van 11,7 naar 10,5 (meer fans eraan nu)
dit is toch niet normaal?

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Ik weet niet precies waar dit topic hoort maar het gaat om een gemodificeerde psu dus hier dan maar.

ff korte uitleg:
Mijn pc wordt watergekoeld, beide voeidingen ook. De ATX voeding schakeld de tweede (AT) voeding, dmv een relais. De atx voeding is voor mobo en de at voor de randapparatuur.

Nu het probleem:
Op de AT voeding heb ik een fanbus gemaakt (0,7,12V). 7V = 0 (van fan) op 5V en + op 12V. Als ik deze zo schakel daalt de 12V van de psu naar 7. Nu heb ik dus 7 en 5 V ipv 12 en 5 V. Hoe zit dit????

Zelf denk ik dat er een transistor kapot is of dat er ergens een vage kortsluiting zit. De voeding heeft het immers wel gedaan.

En als dit niet zal werken. Kan je een voeding later werken die passief gekoeld wordt (200 watt of 230watt ATX).
Ik kan hiermee niet helpen, maar wat ik wel weet.

:9~ FOTO'S :9~ VEEL FOTO'S :9~ VEEL FOTO'S :9~

And The Only One

• elgringo
van de waterkoeling? Geef je maar een camera :)

• WouterG
  • Laatst online: 09:43

WouterG

Dit is geen ondertitel

Op donderdag 21 juni 2001 22:22 schreef elgringo het volgende:

[..]

hij daalt dan van 11,7 naar 10,5 (meer fans eraan nu)
dit is toch niet normaal?
Nee, dat is zeker niet normaal. Ik zou voor een nieuwe gaan. Of je moet er nu wel gigantisch grote koelers aan hebben hangen.

• elgringo
nou hij is gemod met silver lijm (artic silver 2 lijm) en das best zonde....

• elgringo
en op mijn andere vraag: is een 200watt at voeding passief te koelen? want ik neem aan dat ik die andere voeding wel af kan scrijven :(

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

en op mijn andere vraag: is een 200watt at voeding passief te koelen?
Hmmm... 't kan wel, maar 't wordt erg warm allemaal. Ik heb een 220W voeding meer dan een jaar laten draaien zonder ventilator, maar dan moest mijn kast openblijven. Als je airflow rond je voeding hebt kan het net denk ik, al daalt de levensduur behoorlijk natuurlijk. (reken wel op temperaturen boven de 60 graden)

• elgringo
dit valt dus af :(

dan mijn 2de atx voeding maar modden :)

Pagina: 1