V&A beoordeling verplichten?

Pagina: 1
Acties:

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-10 22:16
Ik weet niet of er ooit over gesproken is,maar is het mogelijk om de V&A beoordelingen na een koop te verplichten.
Heb zelf een beetje zitten brainstormen en kwam zelf met het het idee (foto hieronder),ik weet niet of zoiets mogelijk is.
Misschien heeft iemand anders een verbetering of toevoeging aan mijn idee, of dat je me meteen uit de droom helpt en zegt dat dit niet te doen is. :X
Ik hoor het graag. _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/uckgzrrwpxx.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door DoubleDutch op 18-02-2016 15:28 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
"Ik moet deze ellende invullen omdat ik anders niet meer op V&A kan kijken, bij deze mijn beoordeling"

Zie je waar het mis gaat? ;)

• DoubleDutch
Begrijp ik maar als je het op die manier invult kom je bij mij natuurlijk niet over als een goede koop/verkoper.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-10 17:31
Het lijkt mij absoluut niet wenselijk.
Stel ik heb 3 advertenties als verkoper. Ik verkoop 1 item. Hoe zou ik die andere 2 advertenties dan moeten managen?

Of ik wil iets kopen, maar heb artikel X nog niet ontvangen, dus geen review, dus geen v&a?

Dan zou een karma bonus in mijn ogen beter werken, dan toegang ontzeggen.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:07
Kun je goed uitleggen waarom je dit zou willen? Daar ben ik wel benieuwd naar..

bovendien hoe wil je de kopende partij selecteren als er soms 2 soms 10 mensen per dm of mail reageren op jouw advertentie?

[ Voor 44% gewijzigd door nachtnet op 18-02-2016 15:34 ]

• DoubleDutch
Biersteker schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 15:29:
Het lijkt mij absoluut niet wenselijk.
Stel ik heb 3 advertenties als verkoper. Ik verkoop 1 item. Hoe zou ik die andere 2 advertenties dan moeten managen?

Of ik wil iets kopen, maar heb artikel X nog niet ontvangen, dus geen review, dus geen v&a?

Dan zou een karma bonus in mijn ogen beter werken, dan toegang ontzeggen.
Zit wat in,maar het gaat me juist om de V&A beoordeling en niet om de karma.
Tuurlijk zitten wat haken en ogen aan,maar je drukt natuurlijk pas op verkocht als de koop rond is.

• DoubleDutch
nachtnet schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 15:32:
Kun je goed uitleggen waarom je dit zou willen? Daar ben ik wel benieuwd naar..
#1 Mensen krijgen vaak geen beoordeling ondanks een goede koop/verkoop,ik zie graag mensen met beoordelingen in het V&A.

#2 Nieuwe mensen die hun eerste verkoop doen en daar geen beoordeling over krijgen, blijven een onbetrouwbare verkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Biersteker
DoubleDutch schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 15:32:
[...]

Zit wat in,maar het gaat me juist om de V&A beoordeling en niet om de karma.
Tuurlijk zitten wat haken en ogen aan,maar je drukt natuurlijk pas op verkocht als de koop rond is.
Daar ben ik het dus niet mee eens:
Je drukt op verkocht, op het moment dat er een verkoop/koop afspraak gemaakt is. (Verkocht onder voorbehoud, opnieuw aanbieden kan altijd en doe ik liever dan tegen potentiele kopers zeggen. "Ja eigenlijk is hij al verkocht". )
Je post een review nadat de koper het item heeft ontvangen, en de verkoper zijn geld heeft ontvangen. (Verzending / Communicatie etc.)

Om dan dagen geen v&a toegang te hebben lijkt mijn vrij absurd. Of je krijgt van die onzin reviews, puur om het posten van reviews, zoday je weer v&a toegang will hebben. (sowieso is v&a openbaar te zien. Dus om een restrictie richting tweakers op te leggen is dan ook zeer apart.)

-edit-
Het klinkt misschien dat ik heel negatief hierover ben. Maar ik snap je frustratie wel als het gaat om V&A reviews. Zelf vind ik die erg belangrijk, en een stimulatie om een review te schrijven ook. Maar toegang ontrekken lijkt mij niet de methode. (Just my 2 cents)

[ Voor 19% gewijzigd door Biersteker op 18-02-2016 15:42 ]

• DoubleDutch
Biersteker schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 15:37:
[...]

Daar ben ik het dus niet mee eens:
Je drukt op verkocht, op het moment dat er een verkoop/koop afspraak gemaakt is.
Je post een review nadat de koper het item heeft ontvangen, en de verkoper zijn geld heeft ontvangen. (Verzending / Communicatie etc.)

Om dan dagen geen v&a toegang te hebben lijkt mijn vrij absurd. Of je krijgt van die onzin reviews, puur om het posten van reviews, zoday je weer v&a toegang will hebben. (sowieso is v&a openbaar te zien. Dus om een restrictie richting tweakers op te leggen is dan ook zeer apart.)
Als je zeker bent dat je een verkoper hebt,dan zet je hem op gereserveerd, als je het geld hebt ontvangen en de koper zijn product ga je pas naar verkocht en doe je meteen de handeling.

Het is niet zo als de koper van jouw product de handeling nog niet heeft gedaan dat jij niet meer in de V&A kunt.
Als je de V&A beoordeling achterlaat kun je weer op het V&A sectie en de koper op zijn beurt.

• DoubleDutch
Misschien is dit wat handiger.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/foihtcsb0cl.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• oyay
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-10 07:56
Is het niet handiger\beter om een een beoordeling te belonen met iets?

If The Bitch Don't Like Me Something Must Be Wrong With The Bitch!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 22:05

PromWarMachine

Forsaken Archer

Het belangrijkste aan beoordelingen zijn negatieve beoordelingen.
Die worden toch wel geplaatst, daar hoeven we niet bang voor te zijn. (vaak alleen wel te laat)

Dan de positieve beoordelingen. Ik ben het ermee eens dat het wenselijk is om ze altijd te geven en te krijgen bij een geslaagde deal, want daarmee wordt het 'cijfer' van zowel koper als verkoper betrouwbaarder. Verplichten gaat me echter te ver.

Gezond verstand blijft het devies.
In jouw voorbeeld schema kan ik als nieuwe gebruiker maximaal 1 advertentie actief hebben?

Verder lost je oplossing volgens mij geen probleem op?
Oplichters blijven er toch, net als naïeve mensen..
Het zou hooguit de betrouwbaarheid van nieuwe users die ter goede trouw zijn, kunnen versnellen, maar dat rechtvaardigt een verplichting mijns inziens niet.

Dividend for Starters

• DoubleDutch
Nee de schema is voor elke advertentie die je hebt staan en komt aan te pas als je hem verkoopt.

Ik heb nu bv. 4 advertenties staan en onder elke advertentie zie ik staan:

WIJZIG-GERESERVEERD-VERKOCHT-VERVALLEN.

Druk ik op verkocht op een van de advertenties dan komt de schema in werking.

• DoubleDutch
oyay schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 15:53:
Is het niet handiger\beter om een een beoordeling te belonen met iets?
Is ook niet verkeerd, maar een nieuwe gebruiker heeft weinig aan bv karma punten in het V&A gedeelte.

• WimP
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-07 09:27
Verplichten van reviews lijkt me een basis worden voor het schrijven van korte, waardeloze reviews. Het zal de kwaliteit niet ten goede komen.

En wat doe je als je meerdere advertenties op V&A hebt staan? Dan kan je die niet meer beheren voordat je een review geschreven hebt?

• DoubleDutch
WimPliers schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 16:17:
Verplichten van reviews lijkt me een basis worden voor het schrijven van korte, waardeloze reviews. Het zal de kwaliteit niet ten goede komen.

En wat doe je als je meerdere advertenties op V&A hebt staan? Dan kan je die niet meer beheren voordat je een review geschreven hebt?
Kleine moeite om een goed onderbouwde review te schrijven en de aantal sterren te geven, kost je niet meer dan 5 a 10 min en kun je gewoon weer je advertenties beheren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-10 22:43

Rmg

PromWarMachine schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 15:54:
Het belangrijkste aan beoordelingen zijn negatieve beoordelingen.
Die worden toch wel geplaatst, daar hoeven we niet bang voor te zijn. (vaak alleen wel te laat)
En aan de andere kant zijn geen beoordelingen net zo hard een reden om geen zaken met iemand te doen. Iets wat ook in alle oplichtings topics geadviseerd word.

Op dit moment is het zo dat als je iets verkoopt je er zelf achteraan moet als je een review wilt :|

• DoubleDutch
Hieronder een beoordeling die voor mij is geplaatst, kort maar krachtig en zegt voldoende.

Voldoet aan beschrijving:Score: 5 Communicatie:Score: 5
Aflevering:Score: 5

Goede communicatie,zeer goed verpakt en snel Verzonden.

• WimP
DoubleDutch schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 16:24:
[...]

Kleine moeite om een goed onderbouwde review te schrijven en de aantal sterren te geven, kost je niet meer dan 5 a 10 min en kun je gewoon weer je advertenties beheren.
Die kleine moeite is er nu toch ook al (zonder verplichting)

En je kan toch geen review schrijven over hoe e.e.a. verlopen is voordat het aangekomen is bij de koper, wat al gauw 1 á 2 dagen na het op "verkocht" zetten is?

• DoubleDutch
WimPliers schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 16:28:
[...]

Die kleine moeite is er nu toch ook al (zonder verplichting)

En je kan toch geen review schrijven over hoe e.e.a. verlopen is voordat het aangekomen is bij de koper, wat al gauw 1 á 2 dagen na het op "verkocht" zetten is?
Ja maar die kleine moeite woord door vele niet genomen en dat vind ik jammer.

Je zet de advertentie ook pas op verkocht als de koop rond is, je hebt contact met de koper of alles goed is, je geld is binnen en doet dan de beoordeling.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-10 12:54
Pas je laatste berichten aan i.p.v. te dubbelposten overigens.
Volgens mij moet je dit niet willen. Dan krijg je een ebay-systeem met veel reviews, maar die eigenlijk niet zoveel zeggen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• WimP
DoubleDutch schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 16:32:
[...]

Ja maar die kleine moeite woord door vele niet genomen en dat vind ik jammer.

Je zet de advertentie ook pas op verkocht als de koop rond is, je hebt contact met de koper of alles goed is, je geld is binnen en doet dan de beoordeling.
Als koper (en ook als verkoper) doe je toch je referentie pas nadat je je artikel ontvangen hebt? Tot die tijd kan je geen review schrijven en volgens "jouw systeem" dan ook niet meer in V&A. Stel je bent een computer aan het samenstellen met onderdelen uit V&A, moet je verplicht tussen iedere koop een paar dagen wachten.

Ben het wel met je eens dat het fijn zou zijn als mensen meer reviews achter zouden laten maar om te verplichten gaat dan weer te ver

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Je moet geregistreerd zijn om een product te kopen via V&A dus je hoeft al geen account te maken om een review te schrijven. Als iemand een product van je koopt kan je gewoon vragen om even een review achter te laten, tot nu toe heeft iedereen dat gedaan.
Of nu 15 of 200 reviews hebt maakt voor je geloofwaardigheid niet zoveel uit imho.

• DoubleDutch
WimPliers schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 16:35:
[...]

Als koper (en ook als verkoper) doe je toch je referentie pas nadat je je artikel ontvangen hebt? Tot die tijd kan je geen review schrijven en volgens "jouw systeem" dan ook niet meer in V&A. Stel je bent een computer aan het samenstellen met onderdelen uit V&A, moet je verplicht tussen iedere koop een paar dagen wachten.

Ben het wel met je eens dat het fijn zou zijn als mensen meer reviews achter zouden laten maar om te verplichten gaat dan weer te ver
Je kunt er ten alle tijden in, het is aan jou wanneer je op de verkocht knop drukt, de koop kan dan al een week geleden zijn en alles is rond, ga je dan naar verkocht voord je doorgeleid naar de beoordeling, die rond je af en kunt gewoon weer verder met je V&A.

[ Voor 53% gewijzigd door DoubleDutch op 18-02-2016 16:40 ]

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:30
En wat als ik nou geen review wil achterlaten? Moet ik dan maar een nieuwe account aanmaken?

Als je het verplicht krijg je veel nikszeggende reviews. Van die max ster reviews zonder waarde zoals op ebay

[ Voor 38% gewijzigd door .Maarten op 18-02-2016 17:20 ]

• DoubleDutch
.Maarten schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 17:19:
En wat als ik nou geen review wil achterlaten? Moet ik dan maar een nieuwe account aanmaken?

Als je het verplicht krijg je veel nikszeggende reviews. Van die max ster reviews zonder waarde zoals op ebay
Met welke reden zou je geen beoordeling willen geven?

• DoubleDutch
Wat me ook opvalt op tweakers dat je ongeacht je iets koopt van een mede tweaker een beoordeling achter kunt laten van zijn advertentie, dat zou je hiermee dus ook oplossen. :)

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-10 20:45
DoubleDutch schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 17:21:
[...]

Omdat ik alleen wat wilde kopen en niet een review wil schrijven? Waarom zou dat moeten?

• .Maarten
[...]

Stel nou dat ik wat van jou koop.
Ik pm je op maandagavond rond 23:00. Jij antwoord woensdag omdat je toevallig een dag weg was. We komen tot een deal en ik maak donderdag het geld over. Vrijdag heb je het binnen maar zaterdag kun je het wegens omstandigheden niet versturen en maandag is het postkantoor niet open. Dus je verstuurd het dinsdag.

Jij kunt er niks aan doen maar het had dus beter gekund. Als ik een review moet geven krijg je van mij niet het max aantal sterren. Terwijl de transactie wel goed is verlopen. Dan krijg jij dus slechte feedback en dat schikt kopers af. Terwijl ik ook had kunnen kiezen om geen review achter te laten omdat het wel goed is verlopen.

Als je mensen meteen verplicht om feedback te geven ga je heel veel nep feedback krijgen zodat mensen er maar vanaf zijn. En is de feedback niks meer waard omdat het vaak voorkomt dat het product nog niet binnen is en mensen toch bij v en a willen.

• Biersteker
[...]

Ik speel even advocaat van de duivel:
- Alles was ok, maar niet top of slecht. Dus wil de tweaker niet beoordelen. (aka te weinig informatie)
- Ik ben zo tevreden met mijn koop. Ik ga dus eerst tijd besteden aan het testen/proberen. Review kan later, en zal ook beter gefundeerd zijn.
- Ik wil ook niet die lul zijn die iemand zijn v&a feedback verkloot
- Like I Care....Ik wil gewoon iets tweedehands kopen
- wederzijds review gedrag. (Bijvoorbeeld: Ik vind verkoper X kut. Dus wraak reviews, beide kanten).
- Vriendjes reviews. ( Ik verkoop een fictive GPU aan vriendje Y. Vriendje Y verkoopt naar vriendje X) Want uiteindelijk meer op linkbuilding lijkt dan ook maar enige objectieve reviews.

----
.Maarten schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 17:26:
[...]

Jij kunt er niks aan doen maar het had dus beter gekund. Als ik een review moet geven krijg je van mij niet het max aantal sterren.
Zolang er gewoon openheid in de berichtgeving zit, snap ik niet dat je daaraan waarde hecht. Het is en blijft particuliere verkoop. Tegen een bedrijf dat aan binnen 24h zegt te leveren kan je zeiken. Maar tegen een particulier....lijkt mij niet.

[ Voor 22% gewijzigd door Biersteker op 18-02-2016 17:31 ]

• DoubleDutch
MuddyMagical schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 17:24:
[...]

Omdat ik alleen wat wilde kopen en niet een review wil schrijven? Waarom zou dat moeten?
Positive feedback achter een naam siert je op tweakers, dat straalt betrouwbaarheid uit.
Maar snap je punt er zijn ook mensen die geen feedback willen geven en dan geen gebruik kunnen maken van het V&A.
Maar het zou mooi zijn als iedereen even de moeite zou nemen een korte/uitgebreide beoordeling achter te laten. ;)

• DoubleDutch
Biersteker schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 17:27:
[...]

Ik speel even advocaat van de duivel:
- Alles was ok, maar niet top of slecht. Dus wil de tweaker niet beoordelen. (aka te weinig informatie)
- Ik ben zo tevreden met mijn koop. Ik ga dus eerst tijd besteden aan het testen/proberen. Review kan later, en zal ook beter gefundeerd zijn.
- Ik wil ook niet die lul zijn die iemand zijn v&a feedback verkloot
- wederzijds review gedrag. (Bijvoorbeeld: Ik vind verkoper X kut. Dus wraak reviews, beide kanten).
- Vriendjes reviews. ( Ik verkoop een fictive GPU aan vriendje Y. Vriendje Y verkoopt naar vriendje X) Want uiteindelijk meer op linkbuilding lijkt dan ook maar enige objectieve reviews.
Hoe de review word geschreven kan je niet veranderen goed/slecht/wraak, het ging mij er oom dat mensen het niet overslaan (vergeten, geen zin enzo.)

Veel mensen nemen de moeite niet om even iemand te beoordelen. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-10 20:45
DoubleDutch schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 17:36:
[...]

Positive feedback achter een naam siert je op tweakers, dat straalt betrouwbaarheid uit.
Maar snap je punt er zijn ook mensen die geen feedback willen geven en dan geen gebruik kunnen maken van het V&A.
Maar het zou mooi zijn als iedereen even de moeite zou nemen een korte/uitgebreide beoordeling achter te laten. ;)
Volledig met je eens. Maar verplichten is absoluut niet het antwoord. Hierdoor ga je
1 Onzin reviews krijgen omdat mensen naar V&A willen. Dan maar 5 sterren en dooooor
2 Mensen wegjagen van V&A

Edit:
Om toch bij te dragen en niet alleen negatief te zijn. Mijn stem zou gaan naar een systeem waarbij je karma krijgt voor reviews die je achterlaat. En misschien dat je ergens bijvoorbeeld ziet hoeveel reviews iemand heeft gehad én hoeveel de user er achtergelaten heeft.

[ Voor 17% gewijzigd door MuddyMagical op 18-02-2016 17:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:20
De feedback die ik krijg in de rol van koper zegt niks over mijn kwaliteit als verkoper, bijvoorbeeld. Overigens geef ik vaak wel feedback, maar een verplichting vind ik te ver gaan.

• DoubleDutch
MuddyMagical schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 17:46:
[...]

Volledig met je eens. Maar verplichten is absoluut niet het antwoord. Hierdoor ga je
1 Onzin reviews krijgen omdat mensen naar V&A willen. Dan maar 5 sterren en dooooor
2 Mensen wegjagen van V&A
Daar heb je gelijk aan, mensen gaan dan snel beoordelen en vaak onzin plaatsen, maar dat ligt natuurlijk ook aan de persoon zelf en daar verander je niks aan.
Misschien dan toch wat al eerder is genoemd dat je word beloond voor het plaatsen van beoordelingen?

• DoubleDutch
Mensen jullie mogen negatief/positief zijn, topic ging er even om te discussiëren en ideeen uit te wisselen over dit onderwerp. ;)

Maar ben het volledig eens dat dit verplichten te ver gaat en juist negatief werkt.
Maar mensen belonen voor het plaatsen van een beoordeling zou niet verkeerd zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-10 00:57

Racing_Reporter

Contentmaker

Kan Tweakers geen bericht tonen wat aanmoedigt om elkaar te belonen met een ervaring, dat dat bijdraagt aan een goede en veilige community, de basis is vertrouwen, zoiets? Weinig mensen met een hart voor dit forum die dat zouden wegklikken denk ik. Houd je het meteen vrijblijvend.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

• DoubleDutch
Racing_Reporter schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 18:12:
Kan Tweakers geen bericht tonen wat aanmoedigt om elkaar te belonen met een ervaring, dat dat bijdraagt aan een goede en veilige community, de basis is vertrouwen, zoiets? Weinig mensen met een hart voor dit forum die dat zouden wegklikken denk ik. Houd je het meteen vrijblijvend.
Dit is ook een goed idee en dan ook nog belonen met karma punten en iets zichtbaars achter je naam.

• .Maarten
Als het voor een koper of verkoper zo belangrijk is dan kan hij er toch ook zelf om vragen?

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ik mis eigenlijk in je 'oplossing' een 'probleem'... Worden er nu massaal dingen verkocht zonder dat verkoper een review krijgt? En vind ie dat vervelend? Waarom vraagt ie daar niet naar dan?

En uiteindelijk gaat kwaliteit boven kwantiteit lijkt me... Kwaliteit krijg je iig niet door zo'n verplichting.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• DoubleDutch
.Maarten schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 18:40:
Als het voor een koper of verkoper zo belangrijk is dan kan hij er toch ook zelf om vragen?
En da nog word het niet altijd gedaan. ;)

• .Maarten
DoubleDutch schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 18:49:
[...]

En da nog word het niet altijd gedaan. ;)
Misschien wil diegene het dan gewoon niet?
Hoe meer dingen je op gaat dringen hoe hoger de drempel word.

• Biersteker
naitsoezn schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 18:49:
Ik mis eigenlijk in je 'oplossing' een 'probleem'... Worden er nu massaal dingen verkocht zonder dat verkoper een review krijgt? En vind ie dat vervelend? Waarom vraagt ie daar niet naar dan?

En uiteindelijk gaat kwaliteit boven kwantiteit lijkt me... Kwaliteit krijg je iig niet door zo'n verplichting.
Grappig. Ik mis in een oplossing in zijn probleem. In mijn ogen zou een mechanisme om mensen aan te sporen om een review achter te laten iets kunnen toevoegen. Het is juist de oplossing die niet werkt in mijn ogen :)

• DoubleDutch

.Maarten schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 18:50:
[...]

Misschien wil diegene het dan gewoon niet?
Hoe meer dingen je op gaat dringen hoe hoger de drempel word.
Heb je helemaal gelijk aan daarom vraag ik er niet naar, maar zou het bv wel fijn vinden als iemand uit zichzelf deed.

• DoubleDutch

Het is geen probleem maar zie het meer als een toevoeging om mensen meer aan te sporen een review achter te laten.
Niet iedereen is hetzelfde, ik vind het prettig om een review te krijgen maar plaats ze zelf ook zonder aarzeling.

Maar misschien maak ik hier wel van een mug een olifant en vinden de mensen het wel prima zo. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oyay
Ik denk (zoals ik al eerder aangaf) dat het belonen van een review (goed of slecht) het beste is. Verplichten zal het alleen maar erger maken.

Geef een beloning. Dit zal de meeste tweakers wel ten goede komen denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Dit zullen we niet gaan doen. Om de simpele reden dat V&A beoordelingen vrijwillig zijn. Als je graag een beoordeling wilt van de tegenpartij moet je dit gewoon samen afstemmen. En sommige (ver)kopers kan het blijkbaar echt niet boeien of ze een beoordeling geven of krijgen. Vergeet niet dat heel V&A feitelijk redelijk anoniem is. We kennen hier geen geverifieerde gebruikers zoals op Marktplaats. Als we dus beoordelingen zouden gaan afdwingen, wil je ook met 100% zekerheid weten met wie je te maken hebt. Dat houdt in dat we de hele vrijblijvendheid en anonimieit van V&A overboord moeten gooien.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oyay
Microkid schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 08:26:
Dit zullen we niet gaan doen. Om de simpele reden dat V&A beoordelingen vrijwillig zijn. Als je graag een beoordeling wilt van de tegenpartij moet je dit gewoon samen afstemmen. En sommige (ver)kopers kan het blijkbaar echt niet boeien of ze een beoordeling geven of krijgen. Vergeet niet dat heel V&A feitelijk redelijk anoniem is. We kennen hier geen geverifieerde gebruikers zoals op Marktplaats. Als we dus beoordelingen zouden gaan afdwingen, wil je ook met 100% zekerheid weten met wie je te maken hebt. Dat houdt in dat we de hele vrijblijvendheid en anonimieit van V&A overboord moeten gooien.
Is het belonen van een beoordeling ook not done?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

oyay schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 08:36:
[...]
Is het belonen van een beoordeling ook not done?
Geef eens een paar voorbeelden van wat je hier onder verstaat?

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oyay
Microkid schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 08:43:
[...]

Geef eens een paar voorbeelden van wat je hier onder verstaat?
Ik bedoel gewoon een beloning als je een beoordeling achter laat. Maakt niet uit of het een positieve of negatieve is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Dat juichen we juist toe. Beoordeel elkaar, zowel de verkoper en de koper, en zowel positief als negatief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

Microkid schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 09:03:
Dat juichen we juist toe. Beoordeel elkaar, zowel de verkoper en de koper, en zowel positief als negatief.
Dat juich je toe, waar dan? Op welk deel van de site wordt duidelijk dat Tweakers graag ziet dat mensen elkaar beoordelingen geven ter bevordering van een veilige en goede handelscommunity? Ik denk persoonlijk dat hier nog winst te behalen is met een kort stuk toelichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Zie de Tweakers FAQ: reviews: Tweakers FAQ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

Te onopvallend gepositioneerd. Er mist ook motivatie overigens. Daarom kan je dat het beste verenigen en een heel kort stukje bij de advertentieformats zelf plaatsen. Dubbel effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
  • Laatst online: 16-09 22:35

Coehinator

Hocus Pocus!

Ik verkoop regelmatig wat en koop ook regelmatig in de v en a. Maar bij de meeste tweakers is een beoordeling vanzelfsprekend, zo ook voor mij.

Ik zie niet in waarom dit extra aandacht nodig heeft, het huidige systeem werkt toch prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

Coehinator schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 14:11:
Ik verkoop regelmatig wat en koop ook regelmatig in de v en a. Maar bij de meeste tweakers is een beoordeling vanzelfsprekend, zo ook voor mij.

Ik zie niet in waarom dit extra aandacht nodig heeft, het huidige systeem werkt toch prima?
In het kader van jezelf wapenen tegen oplichters die zich net hebben geregistreerd, vind ik het prima om er iets meer aandacht aan te besteden. Meer feedback = vaak meer betrouwbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Oplichters die zich net hebben geregistreerd hebben geen feedback, dus wat wil je daar mee bereiken? Bij gebruikers zonder enkele feedback moet je sowieso altijd voorzichtig zijn. En heb je een prima deal met een nieuwe gebruiker, laat dan gerust een goede feedback achter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

Mja dat stukje ging inderdaad even he-le-maal nergens over, vrijdagmiddag I guess :)
Microkid schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 15:24:
Oplichters die zich net hebben geregistreerd hebben geen feedback, dus wat wil je daar mee bereiken? Bij gebruikers zonder enkele feedback moet je sowieso altijd voorzichtig zijn. En heb je een prima deal met een nieuwe gebruiker, laat dan gerust een goede feedback achter :)
Benadruk bolded part dan? Hoe meer, hoe beter. Dat wil je toch juist zo graag? Dat mis ik een beetje. Voor de rest zijn beloningen etc overbodig, de bewustwording is het belangrijkste goed om voor de juiste redenen iets te plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Dat willen we inderdaad wel, echter gaan we het niet afdwingen. V&A is een gratis dienst waar men zelf kan kiezen hoe e.a.a. afgehandeld wordt. Nogmaals: indien wij dingen moeten gaan afdwingen moeten wij hier tijd in gaat steken (denk aan developmenttijd, beheer, controle enz). De kans dat V&A dan nog gratis blijft is dan een stuk kleiner. We laten het daarom zoals het nu is. Mocht er in de toekomst vanuit de community behoefte ontstaan aan een beter systeem, dan willen we dat altijd bespreekbaar houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

Microkid schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 15:54:
Dat willen we inderdaad wel, echter gaan we het niet afdwingen. V&A is een gratis dienst waar men zelf kan kiezen hoe e.a.a. afgehandeld wordt. Nogmaals: indien wij dingen moeten gaan afdwingen moeten wij hier tijd in gaat steken (denk aan developmenttijd, beheer, controle enz). De kans dat V&A dan nog gratis blijft is dan een stuk kleiner. We laten het daarom zoals het nu is. Mocht er in de toekomst vanuit de community behoefte ontstaan aan een beter systeem, dan willen we dat altijd bespreekbaar houden.
Just out of curiosity, uit welk deel van mijn voorstel haal jij het afdwingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
  • Laatst online: 16-09 22:35

Coehinator

Hocus Pocus!

Afdwingen lijkt mij ook niet een goed plan. Ik zou begrip hebben voor je voorstel om een bericht te tonen uit tweakers om het te stimuleren, Racing_Reporter. Maar ik heb niet de indruk dat dit nodig is. Altijd als ik iets koop of verkoop is tot nu toe vrijwillig een review geschreven door de koper. Ook laat ik zelf altijd een review achter. Er heerst hier in de V&A een goede sfeer wat betreft het schrijven van reviews, naar mijn weten.

Ook de nieuwe gebruikers die bij mij iets hebben gekocht hadden snel door hoe dit systeem werkte, en hebben mij ook een review gegeven. Waarom moet iets gestimuleerd worden als het gewoon prima gaat op het moment?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 12:29
MuddyMagical schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 17:24:
[...]

Biersteker schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 17:27:
[...]

Lekkere makkelijke houding.... V&A werkt juist zo goed door de beoordelingen. Jullie maken graag gebruik van dat platform maar zijn niet bereid om de kwaliteit van het platform op peil te houden.
Vreemd...

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Pagina: 1