Vraag

• A.A.D.
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11-08 17:38
Beste Tweakers

Welke behuizing/computer kast is het meest geschikt voor het moederbord: X8DTN+ (van Super Micro)?

Ik wil een workstation bouwen dat op windows home 10 draait, als 'hobby project'

Het moederbord heb ik van Ebay gekocht. Ik las dat Super Micro zijn eigen ATX standaard heeft: Enhanced Extended ATX (347 x 330 mm) i.p.v. E-ATX (305 x 330 mm).

Ik kan de thread niet meer vinden, maar dacht op TomsHardware te lezen dat sommige E-ATX kasten ook volstaan omdat de schroefgaten op dezelfde plek zitten. Het enige waar je dan op moest letten was dat er geen HDD rekken etc. in de weg zaten (zoals bij mijn huidige kast het geval is)

Is het bovenstaande waar / mogelijk, past het mobo in een flinke E-ATX kast of heb ik mezelf beperkt tot de kasten die Super Micro aangeeft als geschikt?

Extra info over mobo: http://www.supermicro.com...PI/5500/X8DTN_.cfm?IPMI=O

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:48

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Over het algemeen passen supermicro moederborden ook in (grote!) towers, mits je niet bang bent zelf wat lipjes om te buigen of nieuwe gaten te boren/tappen. Ik heb een H8QG6-f, die nog groter is

code:
1
2
3
4
5
6
7
Form Factor     

SWTX

Dimensions  

16.48" x 13" (41.9cm x 33.0cm)

en ik lees dat die past in HAF 932, HAF X, Xigmatek Elysium en wellicht meer.

Nadeel van jouw bordje is dat er niet zo veel mensen die in een andere case inbouwen, maar qua maat moet het lukken.

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl