Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Hallo,

Ik ben op zoek naar een leuke compactcamera voor op vakantie en dergelijke.
Het budget is tot 200 euro.
Ik heb echter wel een paar eisen.
Het belangrijkste is dat ik snel foto's kan maken. Dat als er iets gebeurt, ook in slechte lichtcondities, ik snel een scherpe foto kan maken.

Ik zou het ook leuk vinden als de camera waterdicht is. Dan kan ik hem altijd meenemen.
Wat ik vooral heb gemerkt is dat het aanbod verschrikkelijk groot is en ik vind het erg moeilijk om informatie te vinden over de snelheid van het foto's maken.

Misschien vraag ik nu een beetje veel voor deze prijs, maar ik hoor toch graag wat jullie te zeggen hebben.

Alvast bedankt.

Alle reacties

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Heb je al gekeken in de Pricewatch van Tweakers? Die is hier namelijk voor gemaakt. Mocht je daar al wat modellen van gevonden hebben en specifieke vragen hebben, dan kan je die hier natuurlijk altijd stellen!

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Verwijderd

Topicstarter
Daar heb ik gekeken, maar ik kan nergens duidelijke informatie vinden over snelheid van fotograferen en slechte licht condities. Is de enige manier om dit te achterhalen de camera uittesten? ook op andere sites geen geluk.
Olympus Tough TG-850 en de Ricoh WG-30 zijn twee modellen die me wel leuk leken, maar ik kan hier bijna niks over vinden.

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:57

Cheezus

Luiaard

Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 15:06:

Het belangrijkste is dat ik snel foto's kan maken. Dat als er iets gebeurt, ook in slechte lichtcondities, ik snel een scherpe foto kan maken.
Dat is lastig te zeggen, wat noem jij snel? Bij een plotseling moment je toestel pakken-klik-en-klaar wordt lastig, de camera moet opstarten, focussen en dan pas kan deze een foto maken. Het opstarten duurt al gauw een seconde of meer en met name in slechte lichtomstandigheden hebben compacts het wel eens moeilijk met focussen en kan dit ook zomaar een seconde duren.
Ik zou gewoon eens bij de mediamarkt/fotozaak naar binnen lopen en een paar toestellen proberen en kijken of jij de snelheid acceptabel vindt.

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Als de reviews op internet niet te vinden zijn, dan kan je nog naar een paar dingen kijken: de grootte v.d. sensor i.c.m. de snelheid van de lens (hoe groter de sensor en hoe lichtsterker de lens, hoe scherper en cleaner je afbeeldingen worden in het donker). Daarnaast de datum van uitbrengen (recentere camera's hebben over het algemeen snellere focussystemen dan camera's van 5 jaar oud).

Anders zul je inderdaad de camera's uit moeten gaan proberen. Sowieso een goed idee: zo krijg je een goed beeld van de snelheid, want dat blijft heel subjectief!

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl