Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gamen via 4G, rest via trage ADSL

Pagina: 1
Acties:

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-11 10:55

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
ongetwijfeld al voorbij gekomen, maar ik kan na 2 dagen googlen geen goede oplossing vindne voor mijn probleem;

ik heb qua breedband alleen beschikking over zeer traag ADSL, met een max van 200kb/s; op zich stabiel tijdens gamen, MITS niemand anders zit te internetten of e.o.a. portable aan het updaten is.

Zodra iemand ook maar nu.nl of facebook opent stijgt de ping naar 999+ms.....

Ik ben via WIFI op de adsl aangesloten;

Ik heb om onafhankelijkheid van het adsl gebruik tijdens gamen een 4G abbo met een Huawei B593 4g/LTE router/modem.

Deze 2 verbindingen werken uitstekend, ook wanneer de ADSL via wifi gaat en de 4G via een bedraad netwerk, alleen ik wil graag kunnen selecteren dat bepaalde programma's (lees: games zoals WoT) via het bedrade 4G netwerk gaat.

Met een aantal tutorials heb ik al de metric value van de 4G hoger gezet dan die van de ADSL zodat default de ADSL gekozen wordt voor alle andere taken.

Nu heb ik het gebruik van ForceBindIp + 3rd party GUI geprobeerd, maar dit is bij lange na niet wat ik ervan verwacht;

1. telkens via de GUI mijn game opstarten..........waarmee ik dus andere launchers dus niet meer kan gebruiken
2. bijvoorbeeld WoT gekoppeld aan ForceBindIp start de launcher van WoT, maar zodra ik op 'play' in de launcher druk, wordt de default internetverbinding gekozen; m.a.w. alleen de parent kan gekoppeld worden; niet de applicatites daarachter.
Dit probleem is vooral aanwezig bij gebruik van Steam; Origin etc etc...

Veel posts op het inet zijn uit 2012 en ik had gehoopt dat er een goede oplossing nu in 2016 zou zijn.

In het kort dus de vraag; hoe kan ik spellen (al dan niet via een launcher zoals steam) forceren een bepaald netwerk/internetverbinding te gebruiken boven de 'default'?

T60P Widescreen

• Lick_A_Brick
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 30-10 18:59
Hallo Seesar,

Eerste Google resultaat gaf mij deze link, heb het zelf nog nooit gebruikt maar ziet er makkelijk en duidelijk uit.

Hoop dat dit je helpt met je probleem.

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-11 10:55

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
Bedanklt voor je reactie, maar helaas is dit het gebruik van Forcebindip, het werkt wel, maar het is verre van ideaal in mijn situatie.....maar n dit geval alle hulp is welkom!

T60P Widescreen

• Lick_A_Brick
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 30-10 18:59
Seesar schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 20:36:
Bedanklt voor je reactie, maar helaas is dit het gebruik van Forcebindip, het werkt wel, maar het is verre van ideaal in mijn situatie.....maar n dit geval alle hulp is welkom!
Sorry had de applicatie naam over het hoofd gezien...

Heb ook dit gevonden, je kan hiermee niet zelf bepalen welke applicatie over welk interface gaat (denk ik, niet zelf getest) maar het balanced de load automatisch.

Het is een betaald programma maar je kan het altijd proberen met de 1GB (gratis) per maand versie.

EDIT: Hier nog een volledig gratis tool gevonden vergelijkbaar met speedify, maar het lijkt wel wat lastiger te configureren.

[ Voor 12% gewijzigd door Lick_A_Brick op 18-02-2016 21:46 . Reden: Toevoeging informatie ]