[Synology] Hoe kan ik de Time Backup folder verplaatsen.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Paling1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb hier al een paar jaar een Synology DS411+ II staan.
Daarin zaten 3 (1TB) harde schijven in RAID 5 met 2 verschillende volumes.
Op volume 2 staan, verdeeld over een aantal gedeelde mappen, een groot aantal bestanden die ik mbv Time Backup backup (incremental) naar een gedeelde map op volume 1.
Deze backup draait, sinds de aanschaf van de NAS in 2011, dagelijks en tot nu toe eigenlijk zonder problemen.
Nu kreeg ik afgelopen week de melding dat volume 1 vol begon te raken. Daardoor wordt niet meer de volledige backup gemaakt maar slechts een deel ervan.
Ik heb daarom een extra HD aangeschaft (3TB). Die is nu geinstalleerd en daar heb ik een nieuw volume op aangemaakt (volume 3). Inmiddels heb ik een aantal gedeelde mappen van volume 2 naar volume 3 verplaatst.

Nu wil ik ook de Time Backup map van volume 1 naar volume 3 verplaatsen. Helaas lukt dat alleen niet.
In het package center heb ik de Time Backup app stop gezet. Als ik nu de gedeelde map wil verplaatsen dan krijg ik een melding te zien dat de beschikbare ruimte gecontroleerd wordt.
Nu staat die melding als sinds gisterochtend in beeld en er lijkt helaas niet echt veel te gebeuren.
Inmiddels heb ik de NAS even opnieuw opgestart om het nogmaals te proberen, maar nu staat er al weer een paar uur dezelfde melding in beeld.
Bij het verplaatsen van de andere gedeelde mappen duurde dat hooguit een paar minuten.
De backup map bevat ±650GB aan bestanden, dus dat het iets langer kan duren snap ik, maar een dag lijkt me overdreven veel.

Nu is mijn vraag dus of ik wel genoeg geduld heb of ik iets fout doe?

Is er een manier om de backup bestanden te verplaatsen? Of is het makkelijker om een nieuwe taak in Time backup aan te maken?
Op Google kan ik helaas niet veel meer vinden dan een topic op het Synology forum waar geen antwoord is gegeven op deze vraag. Verder vind google heel veel items over time machine backup van Apple, maar dat is niet hetzelfde...

[ Voor 8% gewijzigd door Paling1 op 18-02-2016 12:13 ]