Vraag

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Onlangs ben ik van ISP gemigreerd en heb daarbij de modem / router van de provider (Jonaz) in bridge laten zetten, zodat ik geen dubbele DHCP, WiFi en dergelijken heb en mijn eigen router kan gebruiken waar al mijn netwerk instellingen toch al in zitten. ;) Vóór de migratie was de snelheid dikke prima en haalde ik wél 500/500. Echter was dat via Vodafone Thuis, maar zij doen echter geen modem / routers in bridge zetten, om technische redenen.

Echter sinds de daadwerkelijke overzetting op 16 februari jongsleden, heb ik een probleem met de snelheid.
Ik heb al uitgevogeld dat het specifiek de WAN-poort is van dit apparaat, ik heb namelijk de volgende opties reeds geprobeerd:
  1. PC direct aangesloten op de modemrouter van ISP, dan gaat het qua snelheid goed.
  2. De modem/router van ISP, op een LAN-poort aangesloten, terwijl er 1 andere PC ook bedraad aangesloten was op LAN. Ook dan gaat het qua snelheid goed.
  3. Firmware upgrade voor de TP-Link uitgevoerd
  4. Zowel modem/router van ISP als de TP-Link herstart
  5. SPI Firewall in TP-Link uitgeschakeld
  6. Alle VPN passthroughs uitgeschakeld
Nu heb ik van TP-Link zelf ook wat tips gekregen, maar heb daar geen vertrouwen in dat die opties gaan helpen, omdat ik niet de enige ben die last heeft van dit probleem en die deze tips al geprobeerd heeft. Wel ga ik die tips nog even proberen, zodat TP-Link ook aan case building kan doen.
  1. Hardware NAT uitschakelen
  2. MTU verlagen naar 1480 of 1400
Hebben jullie nog tips van zaken die ik kan proberen? Of weten jullie wellicht wat het probleem is? Het gekke is, dat na een reboot de snelheid kort wel goed is, maar inzakt na verloop van tijd. Via Google kom ik in elk geval geen bekende issues of oplossingen tegen, vind het wel vreemd, dat het vooral in het WAN-gedeelte voorkomt, terwijl volgens de review van hardware.info met gemak (nagenoeg) zelfs gigabit gehaald moet kunnen worden (943 megabit of zo), terwijl ik maar 500 megabit (glasvezel) nodig heb.

[Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 18-02-2016 14:09]

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:38

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
CptChaos schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 12:01:
• Firmware upgrade voor de TP-Link uitgevoerd
Heb zo snel geen verklaring voor je probleem. Maar heb je OpenWRT of DD-WRT al geprobeerd?

[Voor 10% gewijzigd door rens-br op 18-02-2016 13:50]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
rens-br schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 13:44:
Heb zo snel geen verklaring voor je probleem. Maar heb je OpenWRT of DD-WRT al geprobeerd?
De v2 van deze router heeft hardware NAT, daarvoor zijn geen drivers beschikbaar. Zij zullen de bandbreedte bij lange na niet halen en blijven dan steken op 160 megabit/sec. :) (vandaar mijn vermoeden dat hardware nat uitgeschakeld ook geen zoden aan de dijk gaat zetten)

• rens-br

rens-br

CptChaos schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 13:51:
[...]
De v2 van deze router heeft hardware NAT, daarvoor zijn geen drivers beschikbaar. Zij zullen de bandbreedte bij lange na niet halen en blijven dan steken op 160 megabit/sec. :) (vandaar mijn vermoeden dat hardware nat uitgeschakeld ook geen zoden aan de dijk gaat zetten)
Goed punt! Hier had ik nog niet over na gedacht.

Je geeft trouwens het volgende aan:
PC direct aangesloten op de modemrouter van ISP
Wat kwam hier uit?

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Oeps, vergeten erbij te vermelden inderdaad. Maar als de PC direct aangesloten zit op de modem/router van ISP dan gaat het qua snelheid goed. Zit de modem/router van de ISP ook in de LAN-omgeving van de TP-Link, dan gaat het qua snelheid ook goed. Daarom weet ik 100% zeker dat het in de WAN-kant zit. Ik heb het ook even in de topic start er alsnog bij vermeld.

[Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 18-02-2016 14:10]

• rens-br

rens-br

CptChaos schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 14:08:
[...]
Oeps, vergeten erbij te vermelden inderdaad. Maar als de PC direct aangesloten zit op de modem/router van ISP dan gaat het qua snelheid goed. Zit de modem/router van de ISP ook in de LAN-omgeving van de TP-Link, dan gaat het qua snelheid ook goed. Daarom weet ik 100% zeker dat het in de WAN-kant zit. Ik heb het ook even in de topic start er alsnog bij vermeld.
Duidelijk. Dan is hierbij ook uitgesloten dat het probleem aan de provider kant ligt.

Had Jonaz nog tips? Kan me voorstellen dat ze meer klanten hebben die geen 500Mbit halen.

Heb je de router al een keer een factory reset gegeven? Mogelijk dat er nog een 'verkeerde' instelling is onthouden van je oude setup.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
rens-br schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 14:12:
[...]

Duidelijk. Dan is hierbij ook uitgesloten dat het probleem aan de provider kant ligt.

Had Jonaz nog tips? Kan me voorstellen dat ze meer klanten hebben die geen 500Mbit halen.

Heb je de router al een keer een factory reset gegeven? Mogelijk dat er nog een 'verkeerde' instelling is onthouden van je oude setup.
Ik heb Jonaz niet gecontacteerd, omdat duidelijk is dat het probleem zich afspeelt buiten Jonaz om. De firmware upgrade heeft ook direct een factory reset gedaan, de laatste firmware is namelijk geïnstalleerd en die was niet compatible met backups van de vorige firmware, bijvoorbeeld. Deze upgrade is eergisteren gedaan.

Daarnaast heb ik gisteravond de DHCP uit moeten zetten op mijn router, om een directe verbinding te kunnen maken bij de test waarbij de modem/router van Jonaz op het LAN-gedeelte aangesloten was. Om dat weer goed werkbaar te krijgen, heb ik daarna een factory reset gedaan en mijn normale instellingen hersteld. Ook to no avail, helaas.

[Voor 18% gewijzigd door CH4OS op 18-02-2016 14:22]

• rens-br

rens-br

CptChaos schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 14:18:
[...]
Ik heb Jonaz niet gecontacteerd, omdat duidelijk is dat het probleem zich afspeelt buiten Jonaz om.
Het is inderdaad een probleem wat weinig met Jonaz van doen heeft. Maar misschien hebben ze ervaring met soort gelijke problemen.
De firmware upgrade heeft ook direct een factory reset gedaan, de laatste firmware is namelijk geïnstalleerd en die was niet compatible met backups van de vorige firmware, bijvoorbeeld. Deze upgrade is eergisteren gedaan.

Daarnaast heb ik gisteravond de DHCP uit moeten zetten op de router, om een directe verbinding te kunnen maken bij de test waarbij de modem/router van Jonaz op het LAN-gedeelte aangesloten was. Om dat weer goed werkbaar te krijgen, heb ik daarna een factory reset gedaan en mijn normale instellingen hersteld. Ook to no avail, helaas.
Genoeg factory resets in ieder geval, daar ligt het niet aan. Wat voor programma gebruik je om de snelheid te meten?

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
rens-br schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 14:22:
Genoeg factory resets in ieder geval, daar ligt het niet aan. Wat voor programma gebruik je om de snelheid te meten?
SABnzbd (usenet client), FileZilla server, http://www.speedtest.net en http://beta.speedtest.net. Ik zal eens een mailtje wagen aan Jonaz, misschien dat ze even mee kunnen denken. Alleen laten de problematiek zien, de snelheden in de apps komen overeen met wat speedstest.net laat zien.

[Voor 22% gewijzigd door CH4OS op 18-02-2016 14:24]

• Orion84
  • Laatst online: 13:20

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Voor de migratie, zat toen verder alles hetzelfde aangesloten? Had je toen 2 routers achter elkaar, of functioneerde de TP-Link toen niet als router?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Orion84 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 14:24:
Voor de migratie, zat toen verder alles hetzelfde aangesloten? Had je toen 2 routers achter elkaar, of functioneerde de TP-Link toen niet als router?
In de oude situatie zat de TP-Link als enige achter de Draytek van Vodafone Thuis. Echter stond die in DMZ, niet in bridge, omdat dat technisch gezien niet mogelijk was bij Vodafone Thuis.

• Orion84
  • Laatst online: 13:20

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Maar je gebruikte de TP-Link toen in feite dus op dezelfde manier als nu? (alleen zat er een ander modem voor en deed dat modem ook al een NAT slag)

En wat voor snelheden haal je nu via de TP-Link?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Orion84 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 14:30:
Maar je gebruikte de TP-Link toen in feite dus op dezelfde manier als nu? (alleen zat er een ander modem voor en deed dat modem ook al een NAT slag)

En wat voor snelheden haal je nu via de TP-Link?
Ja, in feite wel, echter staat het modem van de provider nu in bridge mode, waar dat voorheen niet was, want DMZ. Ik haal nu snelheden van maximaal 250 megabit, zowel up en down. Na een reboot van een van de twee (de modem van ISP) of de router zelf, dan gaat het wel goed, zij het voor even, daarna stort de snelheid in als een kaartenhuis.

Voor een shitload aan speedtests, zie CptChaos in "[Jonaz] Glasvezel Topic"

[Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 18-02-2016 14:33]

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Zoals gemeld heb ik hetzelfde probleem gehad met 1043ND en heb deze vervangen met Arcer C7 maar heeft hetzelfde probleem. Ik zal vanavond mijn logging en info delen. Ik hoef alleen mijn TP-Link te herstarten om de snelheid te behalen. Als ik direct test op de ZTE (router jonaz) dan haal ik continu de snelheid.

-

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:50

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Is het ook met de zelfde kabel aangesloten? dit omdat het natuurlijk ook aan de kabel tussen modem en router kan liggen.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
De kabels zijn exact gelijk aangesloten.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Ik heb de adviezen die TP-Link heeft gegeven geprobeerd, maar mocht niet baten.
Zowel met hardware NAT aan en uit heb ik met de MTU's getest, maar mocht niet baten; bij een MTU op 1400 kakt de snelheid zelfs nog verder in.
Bij een MTU van 1480 geeft het heel even een hogere snelheid, maar daarna zakt het gewoon weer in, helaas...

Lag ook wel in lijn der verwachting, maar nu is het in elk geval getest; TP-Link heeft huiswerk te doen.

[Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 18-02-2016 21:17]

• Wingie
  • Nu online
Hierbij een poging om aan te geven wat ik gedaan heb en van TP-Link teruggehoord heb gekregen. Ze zijn de afgelopen 1,5 week ineens erg stil en zelfs op een status mail verzoek reageren ze niet. Heb ze ook al een keer feedback gegeven dat ze moeten leren lezen en eea goed moeten doorgeven aan R&D omdat ik soms vragen naar de bekende weg kreeg en soms die er niet toe doen. Daarnaast nu al herhaaldelijk gevraagd of ze mijn/ons probleem kunnen nabootsen ook daar heb ik tot nu toe geen antwoord op gekregen.
(excuses voor de slechte opmaak maar in 2016 geen wysiwyg editor hebben doet me denken aan de jaren 90 toen ik alle HTML code's uit mijn hoofd wist en alles vanuit hoofd moest opmaken)
  • 1) Kunt u ons vermelden welke merk/model modem u voor de TP-Link heeft?
    Is er overal minimaal CAT 5E gebruikt?
    Als u de SPI firewall uitschakel merk u dan een verschil qua snelheid?
Ad 1) Dat staat potverdorie in de aanmelding die ik via de website heb ingevuld dit moet je verplicht invullen
Ja
Heb dit uitgeprobeerd en opnieuw getest helpt niks.
  • 2) Bedankt voor uw terug koppeling.
    ]Kunt u ons vermelden welke merk/model modem u voor de TP-Link heeft aangesloten?
Ad 2) Het Is de ZTE F668 modem, deze staat in bridge mode en als ik hierop direct test haal ik de hoge snelheid en ook.bij herhaling. Met als belangrijkste specificaties: DVB-C, Analoge TV uitgang, WiFi, 4 x LAN (1 Gbps), 2 aansluitingen voor telefonie, 1 x CATV (voor analoge TV en DVB-C).
  • 3) Kunt u ons vermelden welke IP u krijgt onder Network-->WAN ?
    Als u kijk naar de logboek van uw TP-Link ziet u foutmeldingen?
Ad 3) Mijn ipadres heb ik doorgegeven. Om te voorkomen dat mensen zaken gaan proberen niet hier neergezet.
In het logboek staat niks bijzonders. Heb de testen opnieuw gedaan en enige wat je in logboek ziet zijn de gegevens van de reboot van de router die ik voor het testen uitgevoerd heb om zo een schone situatie te hebben.
  • 4) Moest logging verzamelen.
Ad 4) Heb van alle stappen het speedtest plaatje toegevoegd in de mail naar tp-link en van alle stappen de logging bewaard maar hier staat niks in en wordt tijdens het testen niks aan toegevoegd.
Heb zojuist het volgende gedaan:
1) Router gereboot => logging bewaard
2) logging gecleard
3) speedtest uitgevoerd => logging bewaard (eerst refresh gedaan op de logpagina met de knop)
4) nog een keer zelfde test gedaan met zelfde server => logging bewaard (eerst refresh gedaan op de logpagina met de knop)
5) derde speedtest gedaan => logging erna bewaard (eerst refresh gedaan op de logpagina met de knop)
6) clear log en reboot gedaan
7) nieuwe speedtest gedaan => logging bewaard (eerst refresh gedaan op de logpagina met de knop)
Zoals te zien valt doet de router het na een reboot zoals het hoort en vlak daarna zakt hij in.
Voorbeeld log:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
####################################################################
#                  Archer C7  System Log 
# Time = 2016-01-26 20:09:05 443s
# H-Ver = Archer C7 v2 00000000 : S-Ver = 3.14.3 Build 150427 Rel.36706n 
# L = 192.168.1.1 : M = 255.255.255.0
# W1 = DHCP : W = external ipadres : M = 255.255.252.0 : G = external ipadres
####################################################################

Jan 26 20:06:29 local_root=%s%s
    INFO    User clear system log.
  • 5) Wij hebben uw email doorgestuurd naar onze R&D en hebben het volgende terug gekregen:
    In this speed dropping case, how long have his C7 run before this issue happened? both wired and wireless connection speed dropped?
    In my opinion, he is suggested to try disabling Hardware NAT. if only wireless speed dropped, changing WIFI channels and channel width would be helpful.
    if possible, please let him try some more PCs or smart phones, and try this test on www.speedtest.net
    At last, I don't think what caused it is that Archer C7 is to weak to handle such high speedconnections for a long period of time. currently, we have many things need to eliminate.
    So, please let me know this customer's clients, it is better to confirm what kind adapters in the clients. then we can try to reproduce his similar case locally.
Ad 5)
Gezien de vragen, vraag ik mij af of mijn input wel gelezen is/wordt cq goed doorvertaald wordt naar jullie R&D. Op bijna alle gestelde vragen zijn de antwoorden bekend of totaal niet relevant.

In this speed dropping case, how long have his C7 run before this issue happened?
˜Several seconds because of the soft reset as mentioned. But if I perform a hard reset (power off/on) the results are the same.

both wired and wireless connection speed dropped?
I've never mentioned wireless connection so this is of no concern at this moment. Next to this as mentioned by R&D the results may vary due to various factors. I'm interested in the LAN/WAN speed.
In my opinion, he is suggested to try disabling Hardware NAT. if only wireless speed dropped, changing WIFI channels and channel width would be helpful.
I haven't been asked to disable Hardware NAT but to disable SIP and this didn't help to achieve te correct result. It had no impact.

if possible, please let him try some more PCs or smart phones, and try this test on www.speedtest.net
To have a stable test situation i've tested it with my macbook 15"retina 2013 version with a LAN cable directly to the Archer C7. But i've also tested it (wired) from my Imac 27" 5K 2015 and Imac 27"late 2009 with same result. And with my ipad air 2 but this was wireless and won't go higher that 200Mb/s

At last, I don't think what caused it is that Archer C7 is to weak to handle such high speedconnections for a long period of time. currently, we have many things need to eliminate.
So, please let me know this customer's clients, it is better to confirm what kind adapters in the clients. then we can try to reproduce his similar case locally.

See above my clients are macbook 15"retina 2013 version, Imac 27" 5K 2015, Ima 27"late 2009 version and ipad air 2 (but isn't interesting due to wireless connection only.)
Please try to reproduce this case locally. I also don't think that the Archer C7 is to weak but that there is a buffer problem in de firmware
  • 6) Wij hebben het volgende terug koppeling gekregen van onze R&D:
    please let him try set a smaller MTU on C7 like 1400, he can set it in "WAN(PPPOE mode)"-->"Advanced".
Ad 6)
Beste support,
Dank voor de terugkoppeling ik heb dit ingesteld onder network -> WAN , vakje MTU Size (in bytes) hier stond 1500 nu 1400 van gemaakt. Daarna opgeslagen en router reset gedaan. (De optie zoals hieronder genoemd kan ik niet vinden cq heb ik niet.)

<plaatje voor TP-Link toegevoegd>

Heb vervolgens de speedtest gestart met dezelfde server en haal hoge snelheid. (751 down / 908 up). Vervolgens nog een keer herhaald en dan weer de lage snelheid (200 down / 273 up). Ook bij een derde test blijf ik 200 down/ 268 up houden. Conclusie mijnerzijds andere MTU setting maakt geen verschil.

Vraag: Heeft jullie R&D afdeling het na kunnen bootsen?
  • 7) Our Test Department colleauge want to know something more about this case
    1. let this customer try downloading something, and see if the real download speed is OK. Because, C7 has filtered some special ports which may cause C7 down, they doubt if his speedtest tool used such ports.
    2. let this customer reset C7 and re-configure it. according to the result of speedtest, the Hardware NAT didn't work well. so, resetting is necessary.
    Please forward it to the customer, thanks in advance.
Ad 7) Dank voor deze terugkoppeling.

1) Zoals al paar keer eerder gevraagd, is het jullie R&D afdeling nu wel of niet gelukt mijn situatie na te bootsen?

2) Ik zal iets anders groots downloaden in plaats van speedtest.net te gebruiken maar vindt het hoogst bijzonder dat de C7 “speciale” ports zou hebben gefilterd waardoor deze down gaat en ze hebben twijfels over gebruik van deze poorten door de speedtest. Als er gefilterd wordt dat zou dit toch ook bij de eerste test gedaan moeten worden en als resultaat een langzame snelheid hebben? Of bedoeld men juist wat ik ook denk dat door het filteren eea “volloopt” en bij vervolg testen daarom verminderde snelheid geeft?

Ik heb deze site gebruikt https://speedtest2.nl/download-test en een bestand van 1000MB (1GB) gebruikt volgens safari lag de snelheid rond de 32-33 MB/s (voordat ik de router gereboot had (aan en uit niet vwb configuratie gereset))

Na reboot ligt de snelheid rond de 45-50 MB/s volgens safari.

3) Ik heb de router gereset en opnieuw basis geconfigureerd. (allemaal met dezelfde server)
1e test: 33ms ping, 764.92 Mbps down / 936.55 Mbps up.
2e test: 30ms ping, 841.10 Mbps down / 931.76 Mbps up
3e test en 4e test ongeveer zelfde resultaat -> was hoopvol maar
5e test 28ms ping, 217.36 Mbps down / 273.52 up ;-(((

<plaatje van speedtest toegevoegd voor TP-Link>

4) Ik had het uitzetten van de hardware NAT functie (in eerdere mail gesteld terwijl toen om SIP was gevraagd) al extra getest en dit maakt geen verschil.

Sinds nummer 7 geen reactie meer gehad van TP-Link :'(

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Nja, ik ben bang dat ik ook dezelfde weg bewandel als jou en ik vrees dat ik wederom een andere router zal moeten gaan scoren, omdat TP-Link geen antwoord geeft of een firmware update zal uitbrengen. Ik denk wel, dat ik niet weer voor een TP-Link ga, maar voor iets anders, dan maar wat duurder (helaas?), maar kan niet anders als er geen oplossing komt vanuit TP-Link. Al blijft het wel vreemd, direct op de ZTE van Jonaz of als alles via LAN gaat, gaat alles goed.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:47

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken
Ik kan 2 dingen bedenken:
- (teveel) verkeer / broadcasts op de wan waardoor dat ding gaat flippen
- duplex mismatch

2e is redelijk makkelijk uit te sluiten: Hang er een switch voor. Desnoods je oude tplink (wel ff dhcp uitzetten) en die als 4-poorts switchje gebruiken

eerste: Doe eens een wireshark direct op je modem?
Jonaz gebruikt GEPON. Geen idee hoe het modem er precies mee overweg gaat bij bridge modes, maar het basisprincipe is broadcast op de downstream en tdma op de upstreams. Voor hetzelfde geld gaat er daarin iets mis als ie gebridged is en helpt dat je router over de zeik (En je pc niet)

[Voor 30% gewijzigd door DJSmiley op 18-02-2016 22:21]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Mijn oude TP-Link heb ik niet meer, bovendien komt die sowieso niet verder dan een 100 megabit, of was dat niet voor mij bedoeld? Het gekke is namelijk (in elk geval bij mij) dat het na een reboot goed gaat.

[Voor 23% gewijzigd door CH4OS op 18-02-2016 22:20]

• Wingie
  • Nu online
D
DJSmiley schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 22:18:
Ik kan 2 dingen bedenken:
- (teveel) verkeer / broadcasts op de wan waardoor dat ding gaat flippen
- duplex mismatch

2e is redelijk makkelijk uit te sluiten: Hang er een switch voor. Desnoods je oude tplink (wel ff dhcp uitzetten) en die als 4-poorts switchje gebruiken

eerste: Doe eens een wireshark direct op je modem?
Jonaz gebruikt GEPON. Geen idee hoe het modem er precies mee overweg gaat bij bridge modes, maar het basisprincipe is broadcast op de downstream en tdma op de upstreams. Voor hetzelfde geld gaat er daarin iets mis als ie gebridged is en helpt dat je router over de zeik (En je pc niet)
Dit kan/zal ik het weekend eens uitproberen heb nog twee 1043nd v2 liggen.
@cptchaos heb dus reeds andere router gekocht wel weer een tp link omdat ik over de 1043nd eeg tevreden was en hij bij smallbuilder.net ook als zeer goed uit de test kwam.

Ik zal morgen tplink nogmaals benaderen en anders via .com of Facebook :P

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Wingie schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 22:46:
D
[...]

Dit kan/zal ik het weekend eens uitproberen heb nog twee 1043nd v2 liggen.
@cptchaos heb dus reeds andere router gekocht wel weer een tp link omdat ik over de 1043nd eeg tevreden was en hij bij smallbuilder.net ook als zeer goed uit de test kwam.

Ik zal morgen tplink nogmaals benaderen en anders via .com of Facebook :P
Naar aanleiding van mijn mail heb ik ook geen reactie meer ontvangen van TP-Link. Ik wacht volgende week even af, dan zal ik wel even een reminder sturen naar ze.

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:40
CptChaos schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 13:51:
[...]
Ik heb een archer c7 en speelde ook met het idee om dd wrt te gebruiken. Dus ik ga nooit hoger dan 160 Mb/s halen ?

Ik ga dit topic volgen :-)

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Yarisken schreef op maandag 22 februari 2016 @ 00:29:
Ik heb een archer c7 en speelde ook met het idee om dd wrt te gebruiken. Dus ik ga nooit hoger dan 160 Mb/s halen ?

Ik ga dit topic volgen :-)
Geen idee hoe ver een Archer C7 met DD-WRT komt. De WR1043NDv2 komt iig niet verder dan dat, omdat de hardware NAT in OpenWRT ontbreekt. Als dat ook voor de C7 icm DD-WRT geldt, gaat NAT ook softwarematig idd, maar geen idee welke snelheid dat haalt.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Sorry voor de kick, maar ik heb nieuwe informatie.
Vanmorgen heb ik wederom een kleine mailsessie gehad met TP-Link Nederland.
Ze gaven in eerste instantie aan, dat de R&D had aangegeven dat speedtest.net niet 100% betrouwbaar is en vroeg me ook andere tests te doen; die ik al had gedaan, voordat ik TP-Link contacteerde.

Ze vroegen mij namelijk of ik even een P2P test wilde doen, bijvoorbeeld via Bittorrent. Nu had ik voor ik hen contacteerde zoiets al gedaan, echter via Usenet en FTP. Deze lieten eigenlijk vergelijkbare maximale snelheden zien.

Vervolgens kreeg ik als reactie van TP-Link, dat ik dan het beste de leverancier kan contacteren waarmee ik de koopovereenkomst heb gesloten, zodat zij ook eea kunnen testen en oplossen.
Nu was dit in mijn geval Coolblue, maar denk niet dat zij een en ander kunnen oplossen truth be told, dus lijkt erop dat TP-Link een klant kwijt is en ik op zoek kan naar een betrouwbare router die wél gigabit trekt op de WAN poort.

• Wingie
  • Nu online
Ik heb TP-Link vandaag nogmaals een reminder gestuurd geef ze nog 2 dagen en dan ga ik via andere kanalen kijken of ik wel reactie kan krijgen. Ontvang wel weer mail dat ze mijn ticket ontvangen heb.

De optie om naar de leverancier toe te gaan is natuurlijk een mooi afschuif systeem. In mijn geval is dit mediamarkt nou die zijn echt niet in staat om dit na te bootsen cq op te lossen.

Indien ze hiermee ook bij mij komen ga ik mediamarkt mijn geld terugvragen of bijv. om te ruilen voor een asus.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Wingie schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 21:05:
Ik heb TP-Link vandaag nogmaals een reminder gestuurd geef ze nog 2 dagen en dan ga ik via andere kanalen kijken of ik wel reactie kan krijgen. Ontvang wel weer mail dat ze mijn ticket ontvangen heb.

De optie om naar de leverancier toe te gaan is natuurlijk een mooi afschuif systeem. In mijn geval is dit mediamarkt nou die zijn echt niet in staat om dit na te bootsen cq op te lossen.

Indien ze hiermee ook bij mij komen ga ik mediamarkt mijn geld terugvragen of bijv. om te ruilen voor een asus.
De mijne komt bij CoolBlue weg (al een aantal maanden terug), maar vraag me af wat ze überhaupt kunnen doen, náást het ook testen. Technisch gezien werkt de router immers. En ik heb zo het gevoel, dat als de zte van Jonaz (mijn / onze isp) in modem / router gaat het probleem ook "verholpen" is, als is dat meer een workaround omdat ik dan met een dubbele wifi, dhcp, nat enzovoort kom te zitten. Iets wat netwerktechnisch gezien niet logisch is.

• Wingie
  • Nu online
Ik zal nog aan tp-link het verhaal van de andere tweaker terugkoppelen over duplex etc. Wellicht dat dit hun nog helpt voor het onderzoeken al heb ik het idee dat ze het niet echt serieus nemen.

Heb net ook op hun forum gekeken en lijkt erop dat je daar beter geholpen wordt dus dat kunnen we ook nog proberen.

[Voor 23% gewijzigd door Wingie op 23-02-2016 21:37]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Ik denk eerder dat er geen kennis is bij TP-Link of in elk geval brakke support. In Nederland is eerste lijns helpdesk of zo en R&D zit ergens in een goedkoop Europees landje, getuige het brakke Engels die de helpdesk 1:1 overnemen.

[Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 23-02-2016 21:42]

• Wingie
  • Nu online
Wellicht een beetje goed nieuws, nav mijn mail van gisteravond hebben ze gereageerd op oude mail en ik heb nu beta firmware ontvangen.

"Bedankt voor uw terug koppeling.

Wij hebben het volgende inmiddels ontvangen van onze R&D:

here are some steps the customer must follow:
Internet--modem--(WAN)C7(LAN)--Macbook
1. update the beta firmware, then reset C7 v2 and reconfigure it. note: don't change the default LAN IP of C7(192.168.0.1)
2. run "terminal" on Macbook, please make sure ping "192.168.0.1", then type "telnet 192.168.0.1", the username is "root", and the password is "sohoadmin".
3. before testing speed, please type the below commands one by one.
ssdk_sh ip hostentry show
ssdk_sh nat naptentry show
ssdk_sh ip intfentry show
cat /proc/net/nf_conntrack
4. then begin test, during the test running, please type the above four commands again.
5. each test should do step3 and step4.
6. when the issue happens, besides step3 and step4, after testing, please type the above four commands the third time.
7. after such debug, please copy all the debug log to a txt file, and send it to me.
If there is any question, please let me know."

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Wingie schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 11:30:
Wellicht een beetje goed nieuws, nav mijn mail van gisteravond hebben ze gereageerd op oude mail en ik heb nu beta firmware ontvangen.
Ik ben benieuwd, mocht het voor jou helpen, dan kan ik wellicht hetzelfde proberen voor mijn WR1043NDv2. :) Mocht dat ook niet helpen, dan stap ik denk ik over op een andere router (en neem ik denk ik geen TP-Link meer).

EDIT:
Al lijkt het er meer op, dat je wellicht geen beta firmware hebt, maar eentje met extra toegangen, zodat zij debug informatie krijgen.

[Voor 65% gewijzigd door CH4OS op 24-02-2016 11:35]

• Wingie
  • Nu online
CptChaos schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 11:32:
[...]
Ik ben benieuwd, mocht het voor jou helpen, dan kan ik wellicht hetzelfde proberen voor mijn WR1043NDv2. :) Mocht dat ook niet helpen, dan stap ik denk ik over op een andere router (en neem ik denk ik geen TP-Link meer).

EDIT:
Al lijkt het er meer op, dat je wellicht geen beta firmware hebt, maar eentje met extra toegangen, zodat zij debug informatie krijgen.
Ga dit morgenavond uitproberen en zal terugkoppeling hier geven. Zij noemen het beta firmware vandaar dat ik deze bewoording ook heb gebruikt maar ben met je eens dat waarschijnlijk aangepaste firmware is met meer logging.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Zou het kunnen dat onze routers RFC4638 niet ondersteunen? Zie bijvoorbeeld FatalError in "500 Mbit glasvezel"

[Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 26-02-2016 21:57]

• Wingie
  • Nu online
Interessant heb je dit al aan tp link doorgegeven? Ik heb vanmiddag de testen uitgevoerd en de logging opgestuurd. Was wel wat werk omdat ik met beta firmware na uitvoeren commando's hoge snelheid niet meer haalde uiteindelijk na reboot en direct test doen wel. Ben heel benieuwd wat ze uit logging halen.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Wingie schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 23:22:
Interessant heb je dit al aan tp link doorgegeven? Ik heb vanmiddag de testen uitgevoerd en de logging opgestuurd. Was wel wat werk omdat ik met beta firmware na uitvoeren commando's hoge snelheid niet meer haalde uiteindelijk na reboot en direct test doen wel. Ben heel benieuwd wat ze uit logging halen.
Nee, heb het nog niet aan TP-Link doorgegeven, zoals ik die reactie lees, lijkt het erop dat TP-Link maar weinig er aan doet, eigenlijk. En aan de andere kant, kun je natuurlijk zelf handmatig de MTU instellen. Ook zou de MTU niet het enige zijn, ook iets met MRU, geen idee wat dat is overigens.

Zit zelf overigens ook te twijfelen om over te stappen op deze: pricewatch: Asus RT-AC68U Zwart die lijkt wat veel belovender (is het prijskaartje ook wel naar...).

[Voor 55% gewijzigd door CH4OS op 26-02-2016 23:54]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Zo, mijn nieuwe router is binnen, heb gekozen voor de Asus RT-AC68U. Prijzig dingetje, maar krijg je wel een boel moois voor terug!

Ik heb gekozen om een andere router te kopen, omdat ik met de laatste mail van TP-Link eigenlijk niks kon. Dat was een mededeling "Wij hebben ook geen opties meer, stuur het apparaat maar naar de leverancier, dan mogen zij hem testen...". Ik ben dus wel een beetje klaar met de TP-Link support en ik verwacht dan ook, dat dit niet (meer) opgelost gaat worden. En als ik hem op zou sturen naar CoolBlue (waar ik hem gekocht had), had ik ook weer weken zonder internet gezeten, was dus ook geen optie en wie weet kon CoolBlue zelf dan ook niets doen of vinden. Teveel onzekerheden dus naar mijn idee en het apparaat werkt verder wel perfect, dus ik verwacht ook niet dat CoolBlue verder nog iets voor me had kunnen betekenen. Daarnaast had ik van een vriend van mij begrepen, dat dit een erg goede router is. Daarnaast is er iemand die ook Jonaz internet heeft en met deze router wél goede snelheden haalt, net als ik dus! ;)

EDIT:

Wel zie ik nog wat zaken, waardoor eea wellicht voor jullie zou kunnen werken; local loopback. Het schijnt dat local loopback een gigantische performance hit is, waardoor er op gigabit verbindingen je eigenlijk nooit verder zal komen dan 300 megabit. Wellicht is het dus een idee om de local loopback uit te schakelen. :)

[Voor 85% gewijzigd door CH4OS op 29-02-2016 14:40]

• Wingie
  • Nu online
Heb na vele emails en uiteindelijk bellen (wat ook geen zoden aan de dijk zette) een reactie gehad van TP-Link moet weer testen maar nu met wireshark erbij.

" the reason why the speed turned slow is because that Hardware NAT function became invalid.
they found there was a unusual IP in WAN port, which is 192.168.1.x, and the Hardware NAT items can't match it, as you know 192.168.1.x is a private IP, but it appeared in WAN port, RD doubted it may cause this problem. They want this customer to help us capture packets from WAN port and run the debug test again as before."

En dan twee documenten erbij hoe dit aan te pakken.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Wingie schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 16:11:
Heb na vele emails en uiteindelijk bellen (wat ook geen zoden aan de dijk zette) een reactie gehad van TP-Link moet weer testen maar nu met wireshark erbij.

" the reason why the speed turned slow is because that Hardware NAT function became invalid.
they found there was a unusual IP in WAN port, which is 192.168.1.x, and the Hardware NAT items can't match it, as you know 192.168.1.x is a private IP, but it appeared in WAN port, RD doubted it may cause this problem. They want this customer to help us capture packets from WAN port and run the debug test again as before."

En dan twee documenten erbij hoe dit aan te pakken.
Dat is vreemd. Bij mij was dat niet het geval, aangezien ik de ZTE van Jonaz in bridge heb staan, het kan dus niet zo zijn, dat de WAN-poort een 192.168.x.y adres krijgt, hij krijgt immers een IP-adres van Jonaz. En volgens mij liet de webinterface ook een ander IP-adres zien dan eentje in een private range. Overigens is 192.168.0.x ook private range. :)

[Voor 69% gewijzigd door CH4OS op 29-03-2016 21:46]

• Wingie
  • Nu online
Snap ik, heb ik ook en zie op mijn archer c7 ook gewoon op de WAN poort het externe ipadres

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Wingie
  • Nu online
Je gelooft het vast niet maar de aanhouder wint ;-).

Heb paar weken geleden weer debug info opgeleverd en vervolgens weer gemaild en het bleef doodstil dus daar weer achteraan gemaild. Kreeg ik gisteren zo maar een berichtje dat ik rechtstreeks met support in contact kon treden. Dit resulteerde in dat ik een beta firmware heb gekregen, deze heb ik geïnstalleerd en vervolgens testen uitgevoerd en BAM eea werkt goed geen snelheidsverlies meer.

Nu kijken of deze firmware ook officieel vrijgegeven gaat worden.

PS: Mocht ik toch nog iets ontdekken dan willen ze wel via teamviewer meekijken.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Dear customer

I got a beta firmware from my RD, please upgrade it and take a try. If your problem happens again, I’d like to have a remote chat with via teamviewer.

Best Regards
-------------------------------
Miles Lu
Technical Support Engineer
TP-LINK TECHNOLOGIES CO, LTD.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Dear customer

This is Miles from TP-LINK support, I heard your case from my local colleague Brian. I am sorry for bringing you such trouble, actually, we have paid much attention on your case, and our RD is working on releasing a beta firmware for you. It need to take some more time because they have to add some debug code in the beta firmware, hope you could understand and give us some more time, if I get any update I will let you know ASAP.

Best Regards
Miles Lu

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Wingie schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 14:27:
Je gelooft het vast niet maar de aanhouder wint ;-).

Heb paar weken geleden weer debug info opgeleverd en vervolgens weer gemaild en het bleef doodstil dus daar weer achteraan gemaild. Kreeg ik gisteren zo maar een berichtje dat ik rechtstreeks met support in contact kon treden. Dit resulteerde in dat ik een beta firmware heb gekregen, deze heb ik geïnstalleerd en vervolgens testen uitgevoerd en BAM eea werkt goed geen snelheidsverlies meer.

Nu kijken of deze firmware ook officieel vrijgegeven gaat worden.

PS: Mocht ik toch nog iets ontdekken dan willen ze wel via teamviewer meekijken.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Dear customer

I got a beta firmware from my RD, please upgrade it and take a try. If your problem happens again, I’d like to have a remote chat with via teamviewer.

Best Regards
Miles Lu
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Dear customer

This is Miles from TP-LINK support, I heard your case from my local colleague Brian. I am sorry for bringing you such trouble, actually, we have paid much attention on your case, and our RD is working on releasing a beta firmware for you. It need to take some more time because they have to add some debug code in the beta firmware, hope you could understand and give us some more time, if I get any update I will let you know ASAP.

Best Regards
Miles Lu
Dit is wel heel tof nieuws inderdaad!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Comfortable
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 31-03 14:59
Hoi Wingie, je hebt je er goed in vastgebeten, de aanhouder wint! Ik heb dezelfde issues met de TP-Link WR1043ND v2 in combinatie met Jonaz. Ik ben wel benieuwd hoe gaat na een maandje met de bèta firmware. Heb je nog snelheidsissues gehad?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wingie
  • Nu online
Heb na het testen de Firmware er weer afgehaald en afgelopen dinsdag opnieuw wat testen voor hun gedaan en als het goed is gaan ze aan de hand hiervan nu Firmware final maken. Het heeft weer geduurd voordat ze antwoorden moest weer 3 herinnering mails sturen. Heb vanavond maar weer mail gestuurd of ze mijn resultaten goed ontvangen hebben.

Sent: Monday, May 30, 2016 22:20 PM
To: miles.lu
Cc: <brian.post@tp-link.com>
Subject: Re: C7 speed issue

Good afternoon Miles,

Could you please answer my question so that i can do the tests you need to be able to make this beta firmware available as a normal firmware. Until now i didn’t receive an answer on my earlier emails.

Regards,
Arnoud

On 23 May 2016, at 06:32, Wingleader <iphone.calender@gmail.com> wrote:

Goodmorning Miles,

no problem next week I'm free and have time to make some new captures. Do I have to make the step 1-4 captures with one pc or do I need to do a wireshark capture again? If I need two laptops I've got to arrange a network card for my 12" MacBook (it has only one USB-c connection)

Groeten,
Arnoud (iPad)

Op 23 mei 2016 om 03:02 heeft miles.lu <miles.lu@tp-link.com> het volgende geschreven:

Dear customer

I am very sorry that I missed your last email. As your problem has been fixed, we will certainly release an official firmware which fixes this trouble.
BTW, although that beta firmware can solve the problem, actually, I still need you to help me capture some packets once again, because our RD want to know the root cause of your problem.

Best Regards
Miles Lu

[Voor 66% gewijzigd door Wingie op 03-06-2016 23:33]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wingie
  • Nu online
30/5/16:
Dear Miles,

Thanks for your reaction, i’ve done the tests you asked for and included the results.
Some extra info:
My synology is also connected to the c7 and is my primary dhcp server. (ip 192.168.1.211 (fixed)
I’ve got a second c7 in my livingroom (because the wireless signal of the first c7 is to weak) its ip is 192.168.1.200 (fixed)

Can you give an estimate when the firmware will be available and out of beta status?

On 31 May 2016, at 02:54, miles.lu <miles.lu@tp-link.com> wrote:

Dear sir

Thanks for your attention, I always miss emails, they are too many in my mailbox, I am sorry!! as the below picture shows, this time, you only need connect one PC to the router via LAN 1.

<image001.png>
THEN, please follow the below steps.

1. Update the beta firmware, then reset C7 v2 and reconfigure it. note: don't change the default LAN IP of C7(192.168.0.1)
2. On PC1, similarly, run "cmd", please make sure ping "192.168.0.1", then type "telnet 192.168.0.1", the username is "root", and the password is "sohoadmin".
3. On PC1, before capturing packets, please type the below commands one by one.
ssdk_sh mirror analyPt set 2
ssdk_sh mirror ptIngress set 1 enable
ssdk_sh mirror ptEgress set 1 enable
5. Run wireshark, then reboot C7 v2. After C7’s WAN port can get the correct IP from ISP, stop wireshark, and save the packets.

Thank you very much !!

Best Regards
Miles Lu

[Voor 17% gewijzigd door Wingie op 03-06-2016 23:30]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Comfortable
Goed bezig!

Ik had eerder vanavond ook mijn issue aangemeld bij TP-Link met verwijzing naar jouw verhaal op Tweakers en dat Miles Lu ermee bezig was. Hopelijk komt de firmware snel uit nu.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wingie
  • Nu online
Vanochtend reactie ontvangen:

Dear Arnoud

Sorry for my delay reply because of weekend, I have forwarded your attachment to our RD, he didn’t response me yet, I will ask him the progress of your case. Besides, there is an official firmware coming soon, which will cover your issue. Currently, I think you’d better to continue using this beta firmware.

Best Regards
Miles Lu

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Wingie schreef op maandag 06 juni 2016 @ 15:01:
Vanochtend reactie ontvangen:

Dear Arnoud

Sorry for my delay reply because of weekend, I have forwarded your attachment to our RD, he didn’t response me yet, I will ask him the progress of your case. Besides, there is an official firmware coming soon, which will cover your issue. Currently, I think you’d better to continue using this beta firmware.

Best Regards
Miles Lu
Laat het even weten als die uitgebracht is, markeer ik die als beste oplossing!

• Comfortable
Ik heb het idee dat TP-Link nu specifiek met de firmware voor de Archer C7 bezig is, niet met die voor de WR1043ND v2:

13/6/2016:

Dear Bram,
Thank you very much for your email requesting information about our product.

As I checked with our engineers, there is no plan to publish the new firmware for TL-WR1043ND v2 the time being. Could you please tell me where did you get this information?
Then, for this problem, please help to collect some information:
1. The wireless speed is slow, and how about the wired?
2. If only the wireless is slow, please go to the tp-link page>wireless>wireless settings>and enable WDS, then click “Survey”, you will see all other Wi-Fi signal around. Please find the channel on the list, and avoid the most channel to choose your channel to the seldom one.For example, if you find the channel 11 is the most, you should avoid the 11 and choose the 1 or 6 to be your channel.
3. There is a very detailed instruction to solve the speed issue, please have a check--
http://www.tp-link.com/en/faq-1077.html

If the issue still cannot be solved, please help to tell me:
1.the speed of the wired and wireless.
2.How many devices connected to the router. which device has a slow speed?
3.How about the distance between the router and these wireless devices?
4.How about just connect one wireless device to the router?

> I 've already upgraded to the latest firmware and followed your instructions, but the issue isn't solved. The good news is that I've read rumours about a new official firmware upgrade coming soon that solve this problem. Could you please inform me when the
> new firmware will be released?

Best Regards
----------------------------------------------
Trista.Wang
TP-LINK Technical Support

• Wingie
  • Nu online
Had in de tussentijd nog gemaild over de status en kreeg niet meer dan binnenkort als antwoord terug. Was net even aan het kijken en walla ineens een nieuwe versie alleen kan ik niet uit de firmware release notes opmaken of ons probleem nu opgelost is.

http://nl.tp-link.com/download/Archer-C7_V2.html#Firmware

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Wingie schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 17:45:
Had in de tussentijd nog gemaild over de status en kreeg niet meer dan binnenkort als antwoord terug. Was net even aan het kijken en walla ineens een nieuwe versie alleen kan ik niet uit de firmware release notes opmaken of ons probleem nu opgelost is.

http://nl.tp-link.com/download/Archer-C7_V2.html#Firmware
Maar het probleem is wel opgelost met deze firmware?

• Wingie
  • Nu online
net 1 router geupgrade nu de andere en de settings weer terugzetten daarna testen ;-)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee