Hierbij een poging om aan te geven wat ik gedaan heb en van TP-Link teruggehoord heb gekregen. Ze zijn de afgelopen 1,5 week ineens erg stil en zelfs op een status mail verzoek reageren ze niet. Heb ze ook al een keer feedback gegeven dat ze moeten leren lezen en eea goed moeten doorgeven aan R&D omdat ik soms vragen naar de bekende weg kreeg en soms die er niet toe doen. Daarnaast nu al herhaaldelijk gevraagd of ze mijn/ons probleem kunnen nabootsen ook daar heb ik tot nu toe geen antwoord op gekregen.
(excuses voor de slechte opmaak maar in 2016 geen wysiwyg editor hebben doet me denken aan de jaren 90 toen ik alle HTML code's uit mijn hoofd wist en alles vanuit hoofd moest opmaken)
- 1) Kunt u ons vermelden welke merk/model modem u voor de TP-Link heeft?
Is er overal minimaal CAT 5E gebruikt?
Als u de SPI firewall uitschakel merk u dan een verschil qua snelheid?
Ad 1) Dat staat potverdorie in de aanmelding die ik via de website heb ingevuld dit moet je verplicht invullen
Ja
Heb dit uitgeprobeerd en opnieuw getest helpt niks.
- 2) Bedankt voor uw terug koppeling.
]Kunt u ons vermelden welke merk/model modem u voor de TP-Link heeft aangesloten?
Ad 2) Het Is de ZTE F668 modem, deze staat in bridge mode en als ik hierop direct test haal ik de hoge snelheid en ook.bij herhaling. Met als belangrijkste specificaties: DVB-C, Analoge TV uitgang, WiFi, 4 x LAN (1 Gbps), 2 aansluitingen voor telefonie, 1 x CATV (voor analoge TV en DVB-C).
- 3) Kunt u ons vermelden welke IP u krijgt onder Network-->WAN ?
Als u kijk naar de logboek van uw TP-Link ziet u foutmeldingen?
Ad 3) Mijn ipadres heb ik doorgegeven. Om te voorkomen dat mensen zaken gaan proberen niet hier neergezet.
In het logboek staat niks bijzonders. Heb de testen opnieuw gedaan en enige wat je in logboek ziet zijn de gegevens van de reboot van de router die ik voor het testen uitgevoerd heb om zo een schone situatie te hebben.
- 4) Moest logging verzamelen.
Ad 4) Heb van alle stappen het speedtest plaatje toegevoegd in de mail naar tp-link en van alle stappen de logging bewaard maar hier staat niks in en wordt tijdens het testen niks aan toegevoegd.
Heb zojuist het volgende gedaan:
1) Router gereboot => logging bewaard
2) logging gecleard
3) speedtest uitgevoerd => logging bewaard (eerst refresh gedaan op de logpagina met de knop)
4) nog een keer zelfde test gedaan met zelfde server => logging bewaard (eerst refresh gedaan op de logpagina met de knop)
5) derde speedtest gedaan => logging erna bewaard (eerst refresh gedaan op de logpagina met de knop)
6) clear log en reboot gedaan
7) nieuwe speedtest gedaan => logging bewaard (eerst refresh gedaan op de logpagina met de knop)
Zoals te zien valt doet de router het na een reboot zoals het hoort en vlak daarna zakt hij in.
Voorbeeld log:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| ####################################################################
# Archer C7 System Log
# Time = 2016-01-26 20:09:05 443s
# H-Ver = Archer C7 v2 00000000 : S-Ver = 3.14.3 Build 150427 Rel.36706n
# L = 192.168.1.1 : M = 255.255.255.0
# W1 = DHCP : W = external ipadres : M = 255.255.252.0 : G = external ipadres
####################################################################
Jan 26 20:06:29 local_root=%s%s
INFO User clear system log. |
- 5) Wij hebben uw email doorgestuurd naar onze R&D en hebben het volgende terug gekregen:
In this speed dropping case, how long have his C7 run before this issue happened? both wired and wireless connection speed dropped?
In my opinion, he is suggested to try disabling Hardware NAT. if only wireless speed dropped, changing WIFI channels and channel width would be helpful.
if possible, please let him try some more PCs or smart phones, and try this test on www.speedtest.net
At last, I don't think what caused it is that Archer C7 is to weak to handle such high speedconnections for a long period of time. currently, we have many things need to eliminate.
So, please let me know this customer's clients, it is better to confirm what kind adapters in the clients. then we can try to reproduce his similar case locally.
Ad 5)
Gezien de vragen, vraag ik mij af of mijn input wel gelezen is/wordt cq goed doorvertaald wordt naar jullie R&D. Op bijna alle gestelde vragen zijn de antwoorden bekend of totaal niet relevant.
In this speed dropping case, how long have his C7 run before this issue happened?
˜Several seconds because of the soft reset as mentioned. But if I perform a hard reset (power off/on) the results are the same.
both wired and wireless connection speed dropped?
I've never mentioned wireless connection so this is of no concern at this moment. Next to this as mentioned by R&D the results may vary due to various factors. I'm interested in the LAN/WAN speed.
In my opinion, he is suggested to try disabling Hardware NAT. if only wireless speed dropped, changing WIFI channels and channel width would be helpful.
I haven't been asked to disable Hardware NAT but to disable SIP and this didn't help to achieve te correct result. It had no impact.
if possible, please let him try some more PCs or smart phones, and try this test on www.speedtest.net
To have a stable test situation i've tested it with my macbook 15"retina 2013 version with a LAN cable directly to the Archer C7. But i've also tested it (wired) from my Imac 27" 5K 2015 and Imac 27"late 2009 with same result. And with my ipad air 2 but this was wireless and won't go higher that 200Mb/s
At last, I don't think what caused it is that Archer C7 is to weak to handle such high speedconnections for a long period of time. currently, we have many things need to eliminate.
So, please let me know this customer's clients, it is better to confirm what kind adapters in the clients. then we can try to reproduce his similar case locally.
See above my clients are macbook 15"retina 2013 version, Imac 27" 5K 2015, Ima 27"late 2009 version and ipad air 2 (but isn't interesting due to wireless connection only.)
Please try to reproduce this case locally. I also don't think that the Archer C7 is to weak but that there is a buffer problem in de firmware
- 6) Wij hebben het volgende terug koppeling gekregen van onze R&D:
please let him try set a smaller MTU on C7 like 1400, he can set it in "WAN(PPPOE mode)"-->"Advanced".
Ad 6)
Beste support,
Dank voor de terugkoppeling ik heb dit ingesteld onder network -> WAN , vakje MTU Size (in bytes) hier stond 1500 nu 1400 van gemaakt. Daarna opgeslagen en router reset gedaan. (De optie zoals hieronder genoemd kan ik niet vinden cq heb ik niet.)
<plaatje voor TP-Link toegevoegd>
Heb vervolgens de speedtest gestart met dezelfde server en haal hoge snelheid. (751 down / 908 up). Vervolgens nog een keer herhaald en dan weer de lage snelheid (200 down / 273 up). Ook bij een derde test blijf ik 200 down/ 268 up houden. Conclusie mijnerzijds andere MTU setting maakt geen verschil.
Vraag: Heeft jullie R&D afdeling het na kunnen bootsen?
- 7) Our Test Department colleauge want to know something more about this case
1. let this customer try downloading something, and see if the real download speed is OK. Because, C7 has filtered some special ports which may cause C7 down, they doubt if his speedtest tool used such ports.
2. let this customer reset C7 and re-configure it. according to the result of speedtest, the Hardware NAT didn't work well. so, resetting is necessary.
Please forward it to the customer, thanks in advance.
Ad 7) Dank voor deze terugkoppeling.
1) Zoals al paar keer eerder gevraagd, is het jullie R&D afdeling nu wel of niet gelukt mijn situatie na te bootsen?
2) Ik zal iets anders groots downloaden in plaats van speedtest.net te gebruiken maar vindt het hoogst bijzonder dat de C7 “speciale” ports zou hebben gefilterd waardoor deze down gaat en ze hebben twijfels over gebruik van deze poorten door de speedtest. Als er gefilterd wordt dat zou dit toch ook bij de eerste test gedaan moeten worden en als resultaat een langzame snelheid hebben? Of bedoeld men juist wat ik ook denk dat door het filteren eea “volloopt” en bij vervolg testen daarom verminderde snelheid geeft?
Ik heb deze site gebruikt
https://speedtest2.nl/download-test en een bestand van 1000MB (1GB) gebruikt volgens safari lag de snelheid rond de 32-33 MB/s (voordat ik de router gereboot had (aan en uit niet vwb configuratie gereset))
Na reboot ligt de snelheid rond de 45-50 MB/s volgens safari.
3) Ik heb de router gereset en opnieuw basis geconfigureerd. (allemaal met dezelfde server)
1e test: 33ms ping, 764.92 Mbps down / 936.55 Mbps up.
2e test: 30ms ping, 841.10 Mbps down / 931.76 Mbps up
3e test en 4e test ongeveer zelfde resultaat -> was hoopvol maar
5e test 28ms ping, 217.36 Mbps down / 273.52 up ;-(((
<plaatje van speedtest toegevoegd voor TP-Link>
4) Ik had het uitzetten van de hardware NAT functie (in eerdere mail gesteld terwijl toen om SIP was gevraagd) al extra getest en dit maakt geen verschil.
Sinds nummer 7 geen reactie meer gehad van TP-Link