Probleem met TP Link starter kit TL-PA4010

Pagina: 1
Acties:
  • 1.629 views

Vraag

Anoniem: 108139

Topicstarter
Mijn vraag
...Omdat het wifi signaal bij mijn zoon op de eerste verdieping slecht is( laptop en ps4),heb ik deze kit aangeschaft,zodat alles via de adapter bekabeld kan werken.
Laptop werkt er goed en snel mee.
De ps4 geeft een probleem,trage verbinding en na enkele minuten wordt verbinding verbroken.
Hoe kan ik dit oplossen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-07 12:48
Geen ervaring hier met TP Link powerline adapters, wel netgear. Bij netgear bestaan er utilities om zichtbaar te maken hoe 'stabiel' de verbinding is tussen de adapters.

Dus in context van:
Anoniem: 108139 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 11:49:
[...]
Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Even kijken en delen wat voor informatie je hier uit kan winnen http://www.tp-link.com/en/download/TL-PA4010KIT.html#Utility

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-07 18:00
(jarig!)
Ik neem aan dat je de kabels al eens hebt omgewisseld van poort in de powerline?

Topicstarter
LinuX-TUX schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 12:53:
Geen ervaring hier met TP Link powerline adapters, wel netgear. Bij netgear bestaan er utilities om zichtbaar te maken hoe 'stabiel' de verbinding is tussen de adapters.

Dus in context van:

[...]
Even kijken en delen wat voor informatie je hier uit kan winnen http://www.tp-link.com/en/download/TL-PA4010KIT.html#Utility
Ok dat zal ik vanavond even doen.
Toch lijkt mij de verbinding stabiel omdat het met laptop perfect werkt.

Topicstarter
friggler schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 12:56:
Ik neem aan dat je de kabels al eens hebt omgewisseld van poort in de powerline?
Wat bedoel je precies met kabels omwisselen?

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-07 18:00
(jarig!)
De netwerkkabels verwisselen van de PS4 naar de laptop en andersom om uit te sluiten dat het aan de netwerkpoort of aan de netwerkkabels ligt.

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-07 13:15
Test je de laptop en de PS4 wel met de homeplug in hetzelfde stopcontact?

Ruis op je stroomnet (ofwel electrische voedingen, wandcontactdozen, verlengdozen) verslechteren het signaal van een powerline. Zelfs als het vandaag top kan het morgen slecht zijn, bijvoorbeeld omdat mam een nieuwe haardroger heeft gekocht of de buren ook zo'n setje homeplugs in gebruik hebben genomen. Het beste blijft een echte UTP kabel, rechtstreeks dus.

Topicstarter
friggler schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 16:49:
De netwerkkabels verwisselen van de PS4 naar de laptop en andersom om uit te sluiten dat het aan de netwerkpoort of aan de netwerkkabels ligt.
Ok,dat zal ik proberen.
Adapter heeft maar 1 poort,dus gebruik zelfde kabel voor laptop of ps4.
Als het de kabel is dan zou het op de laptop ook niet werken,dat is juist het vreemde!

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 108139 op 18-02-2016 21:16 ]

Topicstarter
andy88 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 17:36:
Test je de laptop en de PS4 wel met de homeplug in hetzelfde stopcontact?

Ruis op je stroomnet (ofwel electrische voedingen, wandcontactdozen, verlengdozen) verslechteren het signaal van een powerline. Zelfs als het vandaag top kan het morgen slecht zijn, bijvoorbeeld omdat mam een nieuwe haardroger heeft gekocht of de buren ook zo'n setje homeplugs in gebruik hebben genomen. Het beste blijft een echte UTP kabel, rechtstreeks dus.
Een adapter zit op begane grond in stopcontact,kabel vanuit de router erin.
Andere in stopcontact eerste verdieping,kabel vanuit adapter naar laptop of ps4.
Kabel trekken naar boven heb ik bekeken maar is vrijwel onmogelijk
Blijf het vreemd vinden dat het op laptop goed werkt,maar ps4 niet!.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 108139 op 18-02-2016 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-07 12:48
Anoniem: 108139 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 16:14:
[...]

Ok dat zal ik vanavond even doen.
Toch lijkt mij de verbinding stabiel omdat het met laptop perfect werkt.
Het kan aan van alles liggen, UPnP tot en met de stabiliteit. Het observatieve vermogen van een gemiddelde gebruiker houd op bij "ja, Google kan ik bereiken en youtube filmpjes doen het, dus daar ligt het niet aan". Vergis je niet dat bij online gaming een 'stream' aan data stabiel moet blijven. De door jouw gemaakte observering:
De ps4 geeft een probleem,trage verbinding en na enkele minuten wordt verbinding verbroken.
Hoe kan ik dit oplossen?
Laat tevens te wensen over aan beschrijving. Is het tijdens een spel? Kan je uberhaubt wel online iets 'joinen' of zit je alleen in het dashboard dan? Wat doe je precies? Hoe ervaar je deze "trage verbinding" aan de hand van wat? Hoe registreer je deze verbinding die verbroken wordt?

Het klinkt bijna kinderachtig, maar deze details zijn van belang om te achterhalen wat exact de oorzaak is. Een verbinding die af en toe weg valt is overigens funest. Meer funest dan voor je huis, tuin en keuken doeleinden die je verricht op een laptop.

Dus het stabiel 'lijken' moet zich eerst maar bewijzen. Als het stabiel 'blijkt' kunnen we altijd nog verder onderzoeken naar mogelijke oorzaken zoals UPnP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Volgens mijn zoon gebeurt het volgende,

Laptop werkt perfect met kabeltje vanuit de adapter.

Als hij het kabeltje in ps4 doet om via internet FIFA te spelen met een vriend heeft hij kort verbinding.
Na korte tijd wordt de verbinding traag en valt uit.
Ik zal hem vanmiddag vragen hoe en wat precies,en zelf meekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb alles nog een keer gecheckt,

Huidige situatie,

Begane grond,
Vanuit Horizon box met ingebouwde modem kabeltje naar adapter 1

eerste verdieping
Kabeltje uit adapter 2 naar ps4
ps4 opstarten en maakt verbinding met internet.
Na ongeveer 5 a 10 min wordt verbinding traag en valt uit.
Geeft melding op tv,
- Verbinding met server verbroken
- Kan ip adres niet vinden

Om te testen de ps4 op begane grond aangesloten met kabeltje uit horizon box,werkt probleemloos.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 108139 op 19-02-2016 19:56 ]

Anoniem: 467839

Ik heb ook een probleem met deze TP link AV600 TL-PA4010P KIT.
1 stekker heb ik in de meterkast rechtstreeks op poort 1 van het modem aangesloten en de andere stekker in de garage.

Dit werkt goed en zonder problemen. Alle 3 de lampjes branden ook correct (stroom / internet signaal / kabel op poort aangesloten).

ECHTER

Na +- 2 dagen brandt het middelste lampje opeens niet meer op beide kastjes en werkt het internet signaal ook niet meer (hij doet niets meer).

Ik ben inmiddels aan de derde set echter blijft exact het zelfde euvel terugkomen. Ik kan me voorstellen dat er een instelling o.i.d. verkeerd staat echter kan ik niet uitvinden welke, ook als ik hierop google vindt ik geen duidelijke oplossing.

Kan iemand mij hierbij helpen?

Bedankt!

• jee-weetje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-07 16:32
Ik heb dezelfde set, maar kwam er achter dat de (standaard) ADSL-modem van Telfort, bij mij, troubles gaf. Nadat ik de netwerkkabel in de router (ASUS N66U uit het hoofd) heb gestoken is het probleem verholpen.
De TP-link adapters heb ik beiden nog in exact hetzelfde stopcontact gelaten en draait nu al tijden probleemloos.

Situatieschets:
Problemen: ADSL--> modem/router Telfort ---> TPLINK ---> *EOP* ---> TPLINK --> etc
Opgelost: ADSL--> modem/router Telfort ---> Router ASUS ---> TPLINK ---> *EOP* ---> TPLINK --> etc

Jan-Willem

Anoniem: 467839

jee-weetje schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 13:50:
Ik heb dezelfde set, maar kwam er achter dat de (standaard) ADSL-modem van Telfort, bij mij, troubles gaf. Nadat ik de netwerkkabel in de router (ASUS N66U uit het hoofd) heb gestoken is het probleem verholpen.
De TP-link adapters heb ik beiden nog in exact hetzelfde stopcontact gelaten en draait nu al tijden probleemloos.

Situatieschets:
Problemen: ADSL--> modem/router Telfort ---> TPLINK ---> *EOP* ---> TPLINK --> etc
Opgelost: ADSL--> modem/router Telfort ---> Router ASUS ---> TPLINK ---> *EOP* ---> TPLINK --> etc
thx! ik ga het straks meteen proberen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-07 23:31

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

@Anoniem: 467839 Je hebt met je vraag een topic uit 2016 gekicked en feitelijk gekaapt. Dit is niet wenselijk ;).
Ik gooi hier een slotje op. Mocht je nog problemen ervaren of vragen hebben staat het je uiteraard vrij een nieuw (lees: eigen) topic te openen.

www.google.nl

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.