Toon posts:

[Windows 10] copy naar nieuwe SSD

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hey!

Ik heb momenteel een laptop met een HDD, nu wil ik hier graag ook nog een SSD bij steken ( er is plaats voor 2) maar vraag me af hoe ik het beste nu om ga met mijn bestanden/programma's te behouden want ik heb een aantal programma's die lastig te installeren waren en heb geen zin om dit een wteede keer te doen.

Ik wil dus Windows 10 op mijn nieuwe SSD zetten maar wel alle files en programma's behouden op mijn HDD door zo weinig mogelijk te back-uppen, ik heb gelezen dat je ergens het installation-path van windows kan veranderen maar ben niet zeker of dit de beste oplossing is, ik vind ook niet wat er dan met mijn HDD files gebeurd, wordt die dan geformatteerd automatisch? Want dat wil ik liefst vermijden.

Iemand enig idee hoe ik dit het beste aan pak?

Alle reacties

• dabronsg
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-06 23:51
Maak een image van je hdd en restore deze op de SSD. Controleer wel eerst of de data niet te groot is voor de SSD.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:44

DarkSide

theres no place like ::1

Klonen is het woord waar je moet op zoeken.
Installatie pad kan je niet veranderen. Wel de locatie van mijn documenten etc. Maar daarmee krijg je niet windows op je SSD.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Robbbbbbbb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-07 19:41
Ik heb zelf ervaring met Acronis True Image. Hiermee kun je makkelijk een schijf klonen mits je SSD natuurlijk genoeg ruimte heeft hiervoor.
https://www.youtube.com/watch?v=3oZwa6RDABk (Even snel een voorbeeldje voor je opgezocht)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Als je ergens een SSD inbouwt zorg er dan in ieder geval altijd voor dat Windows op die SSD staat, anders heb je weinig profijt van je SSD. Verder
Robbbbbbbb schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 11:55:
Ik heb zelf ervaring met Acronis True Image. Hiermee kun je makkelijk een schijf klonen mits je SSD natuurlijk genoeg ruimte heeft hiervoor.
https://www.youtube.com/watch?v=3oZwa6RDABk (Even snel een voorbeeldje voor je opgezocht)
Ben ik het inderdaad ook mee eens. Acronis True Image werkt voor deze toepassing perfect! Heb het programma ook al meerdere keren gebruikt.

• Robbbbbbbb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-07 19:41
rens-br schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 13:43:
Als je ergens een SSD inbouwt zorg er dan in ieder geval altijd voor dat Windows op die SSD staat, anders heb je weinig profijt van je SSD. Verder

[...]

Ben ik het inderdaad ook mee eens. Acronis True Image werkt voor deze toepassing perfect! Heb het programma ook al meerdere keren gebruikt.
Inderdaad, je moet Windows op je SSD zetten zodat je het meeste voordeel eruit haalt. ;)
Pagina: 1