Na driver update problemen

Pagina: 1
Acties:

• TerrorDanny94
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10-07-2022
Hallo mensen ik heb gister avond mijn AMD driver geupdate naar de laaste versie. Nu ga ik naar me login van Windows 10 dat werkt allemaal tot ik ingelogt ben. Krijg ik zwart scherm en zie ik alleen de muis nog.
De muis beweeg sopel en snel soms laad hij ook (het bekende laad logotje naast de pijl).

Weet iemand wat ik kan doen hier mee. Me pc is nu onbruikbaar :s

Mijn setup

Msi h97 gaming 3
Intel i5 4460
2X 4gb 1600mhz ram
Msi r9 380 4gb
Crucial mx100 256gb
1tb wd blue
750gb Samsung...? Is al jaartje of 8

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:53

nelizmastr

Goed wies kapot

ctrl+alt+delete, taakbeheer, bestand --> nieuwe taak --> explorer.exe

Mocht dat niet werken, kijk of er al een explorer proces draait, en klik dan even op dat proces en klik op herstart.

[ Voor 46% gewijzigd door nelizmastr op 18-02-2016 11:28 ]

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• TerrorDanny94
nelizmastr schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 11:27:
ctrl+alt+delete, taakbeheer, bestand --> nieuwe taak --> explorer.exe

Mocht dat niet werken, kijk of er al een explorer proces draait, en klik dan even op dat proces en klik op herstart.
Hellaas werkt dat niet.
Heb pc nog paar keer ook tijdje van stroom af gehaald werkt ook niet. Soms zie ik Windows logo bij opstarten met raare rode strepen door beeld heen lijkt wel op een crash maar hij gaat wel door en blijf resultaten houden zwart scherm en me muis.

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-12 12:17
TerrorDanny94 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 11:41:
[...]

Hellaas werkt dat niet.
Heb pc nog paar keer ook tijdje van stroom af gehaald werkt ook niet. Soms zie ik Windows logo bij opstarten met raare rode strepen door beeld heen lijkt wel op een crash maar hij gaat wel door en blijf resultaten houden zwart scherm en me muis.
Veilige modus ? Moet je wel een opstartbare usb hebben met windows 10.

https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

Download het hulpprogramma en maak daarmee een opstartbare usb.

Start op vanaf de usb. Dan kan je geavanceerde opstartopties en vanuit daar naar de veilige modus.

Alle drivers verwijderen dan weer terug naar de ''normale'' modus en de nieuwste driver opnieuw installeren.

• Hafermaut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:46
TerrorDanny94 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 11:41:
[...]

Hellaas werkt dat niet.
Dit is een goede tip denk ik:
MichaelvD2203 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 11:45:
[...]

Veilige modus ? Moet je wel een opstartbare usb hebben met windows 10.

[...]
Maar iets minder ingrijpend is om je monitor op je moederbord aan te sluiten en te kijken of je pc dan gewoon opstart om vervolgens met DDU alle oude drivers te verwijderen en daarna de nieuwe te installeren.

• TerrorDanny94
Hafermaut schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 11:48:
[...]

Dit is een goede tip denk ik:

[...]

Maar iets minder ingrijpend is om je monitor op je moederbord aan te sluiten en te kijken of je pc dan gewoon opstart om vervolgens met DDU alle oude drivers te verwijderen en daarna de nieuwe te installeren.
Ga dat eerst proberen voor in de auto stap om nieuwe usb kopen.. Vorige is stuk gegaan namelijk

• TerrorDanny94
Hellaas krijg ik geen signaal als ik kabel in me moederbord prikt. Zowel dvi als vga of hdmi niet. Moet zegen dat nu wel me videokaart er in zit.. Zal het uit maken als ik de gpu er uit haal of alleen de voeding kabels los maakt?

• MichaelvD
TerrorDanny94 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 12:07:
Hellaas krijg ik geen signaal als ik kabel in me moederbord prikt. Zowel dvi als vga of hdmi niet. Moet zegen dat nu wel me videokaart er in zit.. Zal het uit maken als ik de gpu er uit haal of alleen de voeding kabels los maakt?
Dat maakt zeker uit. Eerst het stroom van de gpu en dan de gpu eruit. En dan opnieuw proberen.

• TerrorDanny94
MichaelvD2203 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 12:08:
[...]

Dat maakt zeker uit. Eerst het stroom van de gpu en dan de gpu eruit. En dan opnieuw proberen.
Heb ik gedaan en ik krijg zelfde resultaat.. Zwart scherm na het inloggen.
Overigens was update crismos 16.1 en ik kwam van 15 vandaan weet niet of je daar iets aan heb.

• MichaelvD
TerrorDanny94 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 12:32:
[...]

Heb ik gedaan en ik krijg zelfde resultaat.. Zwart scherm na het inloggen.
Overigens was update crismos 16.1 en ik kwam van 15 vandaan weet niet of je daar iets aan heb.
Zelf geen ervaring met amd drivers maar als ik even snel op internet lees zijn er veel mensen met problemen met crimson 16.1.1 drivers waarbij wordt aangeraden bij problemen om alle drivers opnieuw te installeren. Meeste mensen lijken gewoon in windows te kunnen komen dus het zou ook aan iets anders kunnen liggen.

Maarja dat is natuurlijk lastig vast te stellen als je niet in windows komt |:(

• TerrorDanny94
MichaelvD2203 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 12:51:
[...]

Zelf geen ervaring met amd drivers maar als ik even snel op internet lees zijn er veel mensen met problemen met crimson 16.1.1 drivers waarbij wordt aangeraden bij problemen om alle drivers opnieuw te installeren. Meeste mensen lijken gewoon in windows te kunnen komen dus het zou ook aan iets anders kunnen liggen.

Maarja dat is natuurlijk lastig vast te stellen als je niet in windows komt |:(
Enigste wat ik nog gedaan heb is bèta installeren van the division.. Is inderdaad lastig en vervelend dit. Als ik in windows kon komen maakte dit allemaal makkelijker.. Nu moet ik dus usb gaan kopen uren werk om bootble usb te krijgen.. Totaal geen zin maar denk dat ik nu geen optie meer over heb -.-"

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:15

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Naar mijn idee heb je niet per se een USB stick nodig om in Windows 10 veilige modus te komen.

PC aanzetten en direct op F8 rammen, dan krijg je een optiemenu te zien.
Je zou zelfs kunnen kiezen om veilige modus met netwerk op te starten, zodat je inderdaad DDU kan draaien.

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:16

Nibbz

Postmaster General

Dijkertje schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 13:06:
Naar mijn idee heb je niet per se een USB stick nodig om in Windows 10 veilige modus te komen.

Je zou zelfs kunnen kiezen om veilige modus met netwerk op te starten, zodat je inderdaad DDU kan draaien.
Wellicht is er een system restore beschikbaar (die zal de oude driver terugzetten)

13:37

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:01
Dijkertje schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 13:06:

Volgens mij werkt dat menu niet meer sinds windows 8 of wellicht windows 10.
Mijn ervaring is om msconfig te starten en daar in te stellen welke veilige modus je wilt.

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:15

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Arunia schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 13:15:
[...]

Volgens mij werkt dat menu niet meer sinds windows 8 of wellicht windows 10.
Mijn ervaring is om msconfig te starten en daar in te stellen welke veilige modus je wilt.
Heb het laatst nog gedaan toen ik driver problemen had met r9 290x op Windows 10.

• MichaelvD
TerrorDanny94 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 13:00:
[...]

Enigste wat ik nog gedaan heb is bèta installeren van the division.. Is inderdaad lastig en vervelend dit. Als ik in windows kon komen maakte dit allemaal makkelijker.. Nu moet ik dus usb gaan kopen uren werk om bootble usb te krijgen.. Totaal geen zin maar denk dat ik nu geen optie meer over heb -.-"
Oke er blijkt nog iets mogelijk

>Vanuit het aanmeldingsscherm
Start uw pc opnieuw op. Wanneer het aanmeldingsscherm wordt weergegeven, houdt u de Shift-toets ingedrukt en selecteert u tegelijk Voeding Pictogram voor aan/uit-knop > Opnieuw opstarten.

Dus het scherm waar je wachtwoord invoerd (want daar komt je toch nog wel ?) Shift + opnieuw opstarten

• TerrorDanny94
MichaelvD2203 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 13:27:
[...]

Oke er blijkt nog iets mogelijk

>Vanuit het aanmeldingsscherm
Start uw pc opnieuw op. Wanneer het aanmeldingsscherm wordt weergegeven, houdt u de Shift-toets ingedrukt en selecteert u tegelijk Voeding Pictogram voor aan/uit-knop > Opnieuw opstarten.

Dus het scherm waar je wachtwoord invoerd (want daar komt je toch nog wel ?) Shift + opnieuw opstarten
Is dit handig om dan zonder of met de gpu te doen? Of maakt dat niet zoveel uit.

• MichaelvD
TerrorDanny94 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 14:52:
[...]

Is dit handig om dan zonder of met de gpu te doen? Of maakt dat niet zoveel uit.
Zou voor de zekerheid zonder doen

• TerrorDanny94
Hij is zich nu aan het herstellen (recovery) sta nu alleen nog steeds op 1% na half uur dus schiet niet op maar hoopelijk komt daar strax verandering in.

• TerrorDanny94
MichaelvD2203 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 14:58:
[...]

Zou voor de zekerheid zonder doen
Is het normaal dat je uur op 1% blijft zitten bij "resseting your pc"??? begin te vemoede dat hij nu bij recovery aan het vast lopen is :/

• TerrorDanny94
Heb mijn pc maar uit gezet na 2 uurtjes en weer opnieuw aan. Opnieuw recovery gedaan toen ging hij na 35 min op 17% dus ik dag dat hij nu wel ging werken maar midde in de nacht wert ik wakker ging ff kijken (5 uur veder) geen kick.. Nog steeds op 17%.. Dus uit gezet nu zet ik hem aan en geef hij melding dat hij niet kan opstarten van disk.. Zou me ssd niet stuk zijn? Of moet ik toch maar is beginnen met nieuwe usb kopen en Windows 10 dowloaden en opnieuw installeren via bootble usb?
Pagina: 1