goede video kaart om live camera beelden te renderen .

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 425754

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een wifi netwerkje opgezet over 2 km om de paarden,stallen en weiland in de gaten te kunnen houden. ( -40db ontvangst ) ;-)

De pc die ik ervoor gebruik is een levono m58 met een e7500 en 4gb 1033mhz. windows 8.1

i spy als software en teamviewer om op afstand te besturen en voor het bekijken van de videostream.

Mijn vraag :

welke low profile kaart kan ik het beste gebruiken om de cpu te ontlasten? , want bij twee camera,s gebruik hij nu 90% van z,n reken cap, en er moeten straks 5 cam,s op.

640tv lijnen hebben de 2 cctv,s en worden via 2 usbtv007 ingevoerd.

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-05 08:46
Denk dat je deze pagina maar eens heel goed moet lezen:

https://www.ispyconnect.com/userguide.aspx

Daaruit blijkt dat je een moderne pc moet hebben, maar geen idee wat ze verstaan onder modern. Verder schijnt 90% heel normaal te zijn en heeft te maken met het aantal Frame Per Second dat de camera afgeeft.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX6800

Topicstarter
klopt joenino, had ik gelezen . maar met die info heb ik geen oplossing ...

• joeri681
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-05 00:55
Worden de beelden alleen live bekeken of opgeslagen op een recorder/NAS etc.?
Op wat voor stream staan de camera's: Jpeg of h.264?

• Joenino
Anoniem: 425754 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 14:05:
klopt joenino, had ik gelezen . maar met die info heb ik geen oplossing ...
Wat ik er mee bedoelde is dat de videokaart totaal geen invloed heeft, aangezien het een processorbelasting is ;) Dus een snellere videokaart gaat niks uit maken. Je moet kijken of je een snellere processor kan vinden welke op je moederbord past. Misschien past een 2ehands Q6600 of iets dergelijks er wel op.

Topicstarter
@ joenino

Heb nu helemaal geen video kaart erin .... wel even gekeken naar low profile kaartjes (enige wat past)
Ik had iets gelezen over gpgpu , en dacht misschien zo de kracht van een videokaart te benutten?

rekenkracht van een q6600 is lager dan die van de e7500 .... :?

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 425754 op 18-02-2016 16:12 ]

Topicstarter
joeri681 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 14:10:
Worden de beelden alleen live bekeken of opgeslagen op een recorder/NAS etc.?
Op wat voor stream staan de camera's: Jpeg of h.264?
Als er beweging is word er opgeslagen h264 , van de stream weet ik zo niet welke compressie ik in geschakeld heb.

Moet zeggen dat ik er weinig van merk als hij aan het opnemen is , misschien omdat er een ssd aan hangt (samsung 830 256 ) :)

• joeri681
Anoniem: 425754 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 16:08:
[...]

Als er beweging is word er opgeslagen h264 , van de stream weet ik zo niet welke compressie ik in geschakeld heb.

Moet zeggen dat ik er weinig van merk als hij aan het opnemen is , misschien omdat er een ssd aan hangt (samsung 830 256 ) :)
Ah duidelijk, Met hoeveel frames neemt hij op?

Topicstarter
25fps kan ook naar 29 gaan (instellingen)

• Joenino
Anoniem: 425754 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 16:04:
@ joenino

Heb nu helemaal geen video kaart erin .... wel even gekeken naar low profile kaartjes (enige wat past)
Ik had iets gelezen over gpgpu , en dacht misschien zo de kracht van een videokaart te benutten?

rekenkracht van een q6600 is lager dan die van de e7500 .... :?
De Q6600 is een quadcore en dus een stuk sneller dan jouw e7500 in dit geval.

• joeri681
Anoniem: 425754 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 16:13:
25fps kan ook naar 29 gaan (instellingen)
25 fps is wel erg hoog. Zet hem eens op 12 fps en kijk dan of het al wat sneller gaat.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Anoniem: 425754 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 09:06:
i spy als software en teamviewer om op afstand te besturen en voor het bekijken van de videostream.
Dit is wel redelijk veel overhead, lijkt me.
Waarom kijk je niet naar een IP Cam? Die doet de stream compression zelf. Dan hoeft je ook geen laptop remote neer te zetten, alleen een switch+AP die je cams aan je wifi koppelt.

http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=ip+cam

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Topicstarter
joeri681 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 16:14:
[...]

25 fps is wel erg hoog. Zet hem eens op 12 fps en kijk dan of het al wat sneller gaat.
ik kan hem idd wel tot 10 fps verlagen , maar dan red ik heT nog niet als er 5 cam,s aan hangen ( 50fps renderen)

hij kan dan idd wel meer aan.

Topicstarter
JackBol schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 16:20:
[...]

Dit is wel redelijk veel overhead, lijkt me.
Waarom kijk je niet naar een IP Cam? Die doet de stream compression zelf. Dan hoeft je ook geen laptop remote neer te zetten, alleen een switch+AP die je cams aan je wifi koppelt.

http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=ip+cam
ik gebruik die pc daar ook om andere dingen mee te doen en wil geen constante belasting van m,n wifi door ip camera,s , het was al lastig zat om een goede bandbreedte op 2km te krijgen met wifi..

Topicstarter
wat ik dus niet snap , is waarom ik wel 1080p youtube kan kijken daar op die pc via wifi (dat is de enige verbinding daar) , maar de crappy beelden van een cam m,n pceetje bijna stil leggen en nergens echt fijn soepel lopen .

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Anoniem: 425754 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 16:28:
[...]

ik gebruik die pc daar ook om andere dingen mee te doen en wil geen constante belasting van m,n wifi door ip camera,s , het was al lastig zat om een goede bandbreedte op 2km te krijgen met wifi..
De IP Cams hebben een webservertje, dus zolang je niet naar de betreffende webcam gaat, zal hij ook geen bandbreedte gebruiken.

Andere opties zijn een snellere laptop, en als je misschien tijd/geld hebt, kan je ook een glasvezelkabel door de grond graven. Dan heb je bandbreedte genoeg.
Twee van deze kastjes: https://www.conrad.nl/nl/...?sc.ref=Product%20Details
En 2 km smf fiber (60ct per m).

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Topicstarter
JackBol schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 16:45:
[...]

De IP Cams hebben een webservertje, dus zolang je niet naar de betreffende webcam gaat, zal hij ook geen bandbreedte gebruiken.

Andere opties zijn een snellere laptop, en als je misschien tijd/geld hebt, kan je ook een glasvezelkabel door de grond graven. Dan heb je bandbreedte genoeg.
Twee van deze kastjes: https://www.conrad.nl/nl/...?sc.ref=Product%20Details
En 2 km smf fiber (60ct per m).
:) :) je laatste optie lijkt me wel wat 8)7 maar leuker is het dingen werkend te krijgen met wat je hebt .. ( de m58 is een sff desktop ).

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
Anoniem: 425754 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 16:33:
wat ik dus niet snap , is waarom ik wel 1080p youtube kan kijken daar op die pc via wifi (dat is de enige verbinding daar) , maar de crappy beelden van een cam m,n pceetje bijna stil leggen en nergens echt fijn soepel lopen .
Omdat je met youtube gecomprimeerde data download die je alleen hoeft te decoderen. Je camera's geven niet gecomprimeerde data die gecodeerd moet worden. Voor decoderen is niet zo veel rekenkracht nodig als voor coderen en wordt ook gedeeltelijk door de GPU gedaan. Die E7500 gaat nooit 5x 480x320 in realtime doen.

Topicstarter
noguru schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 17:14:
[...]

Omdat je met youtube gecomprimeerde data download die je alleen hoeft te decoderen. Je camera's geven niet gecomprimeerde data die gecodeerd moet worden. Voor decoderen is niet zo veel rekenkracht nodig als voor coderen en wordt ook gedeeltelijk door de GPU gedaan. Die E7500 gaat nooit 5x 480x320 in realtime doen.
dank je ! dat heb ik dus gemerkt.

Vandaar dat ik dacht aan gpgpu . maar nu nog uitvinden welke videokaart daar goed voor is die in een sff past .. :*) en of dat dan wel gaat werken :P

Topicstarter
720x586 16bit 25fps .

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Quote van ipsy mensen zelf:
That said, the performance gains from using the GPU can actually be negligible as iSpy needs to do post processing on the frames which means transferring them from the GPU memory to RAM which can sometimes take longer than just using the CPU to process them
Wij zaten hier thuis ongeveer in zelfde schuitje. We wonen nogal afgelegen en we hebben onze wagens achter de stallen staan. Dus heel intressant voor "nieuwe belgen".
Daarom had ik ook oude pc omgedoopt tot security systeem.

Cpu continue tegen max aanlopen. En doordat vader een mooi stofvrij kasje had gemaakt om alles in te zetten, (0,0 warmte afvoer), regelmatig overhitten. Gpu kaartje had weinig of geen invloed.
Dan hebben we in china een el cheapo dvr kaartje gekocht. H264, 8kanalen,240fps recording. En cpu verbruik verwaarloosbaar.

Ging redelijk deftig en heeft tijdje gedraaid zonder echte problemen. Tot de voeding van het arme beestje eruit geklapt is en de rest van de pc meegenomen heeft.

Dan zijn we maar overgestapt op zo een china dvr systeem. Lege doos ( mini printje met embedded linux achtig iets), met harde schijf erin, inpluggen en gaan. Heel laag stroomverbruik, en geen gedoe. Inpluggen en werkt grotendeels vanzelf. Ideaal papa materiaal. :D
Voor een prikje krijg je er nog kabels een cctv cams bij. (Redelijk deftig beeld, geen hdtv ocf). Ons is 8 kanalen model, je hebt ze ook in 16 versie.

Geen wifi wel, maar wel ethernet. Moet snel in orde komen om dit naar je 2km wifi te bridgen.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@azz_kikr

dank je , klinkt idd als een redelijke oplossing , ik duik ff in m,n china shops.. haha
Pagina: 1