GPU Advies (2ehands)

Pagina: 1
Acties:

• Passievrucht
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-02 13:08
Hallo Allen,

Ik heb al tijden geen desktop meer gebruikt als gaming pc, maar ik heb nog een redelijke CPU en 8GB geheugen, weliswaar is de videokaart wel wat verouderd (Radeon 3870).

Mijn CPU is een Q9650 en 8GB geheugen.

Budget, zat aan iets van +- 75 euro te denken.

De games die ik speel zijn niet de allernieuwste (met uitzondering van FIFA 16/17 die ik ooit weer wil gaan spelen). De andere games zijn voornamelijk Rocket League, Dying Light, Borderlands 2 en nog wel wat meer games uit deze jaren en ouder (en indie :):):))

De games ga ik toch voornamelijk met een controller spelen, want ik wil deze pc hangen aan de tv icm een controller.

De reden dat ik dit vraag is omdat ik flinke reeks aan videokaarten zie op marktplaats (5580 r240 550gtx etc) en echt niet weet welke ik moet kiezen. Zag wel dat de 400 dollar steam machine een veel mindere CPU (AMD a6) en wel de GTX750, maar volgens mij moet ik daarvoor iets verder in de portemenee zoeken :+

Of is de CPU te verouderd en verstandiger om maar een volledige upgrade te doen (zal in dit geval denk ik een wisseltruuk worden, want dan krijgt de server wat minder power :+ )

Oja, de shooters en andere games waarvoor ik een muis/toetsenbord gebruik doe ik op een laptop met een i7 en een firepro m4000 videokaart (net zoals de games op het moment :9 )

[ Voor 7% gewijzigd door Passievrucht op 18-02-2016 08:15 ]

Steam id is passievrucht \\ Xbox Live GT: Meneer Passievrucht

• Koen179
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:49
Ik zou je CPU houden, die is nog geen echte bottleneck bij de spellen die je noemt. Qua videokaart kun je kijken naar een GTX 660, HD 7870 en misschien zelfs een HD 7950 of R9 270. De twee laatst genoemde gaan meestal voor ongeveer 100 euro weg, dus die zullen wat lastig worden met een budget van 75 euro. Daarnaast is een te zware kaart niet nodig, daarom lijkt mij een GTX 660 of HD 7870 een goede keus.

Even wat kaarten gefilterd: klikje

Succes!

Verwijderd

Tot €75,- kan je in v&a kijken naar een GTX 650Ti of een HD7850. http://tweakers.net/categ...JKZqYmJko6SmYGFiVJsbW0tAA

Welke voeding gebruik je nu in de pc, niet geheel onbelangrijk met het aanschaffen van een andere videokaart.

• Passievrucht
Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 08:26:
Tot €75,- kan je in v&a kijken naar een GTX 650Ti of een HD7850. http://tweakers.net/categ...JKZqYmJko6SmYGFiVJsbW0tAA

Welke voeding gebruik je nu in de pc, niet geheel onbelangrijk met het aanschaffen van een andere videokaart.
Uhm ff uit mijn hoofd, merk bind me er niet op vast maar dacht dat het een Coolermaster 650watt is. De wattage weet ik zeker, maar weet het merk niet 100% zeker meer. Geen 20 euro van het merk habibabi 650watt voeding was het, maar wel van kwalitatief prijs.

Bedankt voor de tips, daar kan ik zeker wat mee. Heb in de loop der jaren de grafische kaarten niet echt meer bijgehouden namelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Passievrucht op 18-02-2016 08:36 ]

Verwijderd

Coolermaster heeft ook slechte voedingen op de markt gebracht zoals de pricewatch: Cooler Master GX 650W waarvan de condensatoren na een jaar of 5 gaan lekken en de stroomlevering erg onstabiel wordt met als gevolg dat onderdelen defect raken.

• Passievrucht
Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 08:38:
Coolermaster heeft ook slechte voedingen op de markt gebracht zoals de pricewatch: Cooler Master GX 650W waarvan de condensatoren na een jaar of 5 gaan lekken en de stroomlevering erg onstabiel wordt met als gevolg dat onderdelen defect raken.
Die is het in ieder geval niet, weet zeker dat het niet die doos was. Het kan uiteraard natuurlijk ook met andere series het geval zijn ga ik van uit.

[ Voor 12% gewijzigd door Passievrucht op 18-02-2016 08:59 ]

Verwijderd

De V650 is een goede voeding.

• adamvansanten
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-12-2025

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Ik zou voor een 7850/7870 gaan in die prijsklasse. Als je het budget iets kan rekken is een 7950 of een GTX 660 ook een erg mooie kaart! Die voeding zou in principe voldoende moeten zijn, check wel nog even of je de juiste pci-e power aansluitingen hebt voor de kaart die je uiteindelijk koopt.

Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten

• Skarloc
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:52

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

Ik heb onlangs een R9 270X op de kop getikt voor €75,- Deze vormt nu met mijn oude AMD X955BE een leuk game systeempje dat alle bovengenoemde spellen met gemak draait. Zelfs Evolve draai ik met zeer acceptabele framerates op 1080P en medium settings.
Leuke kaart dus als upgrade voor jou.

||D3 Battletag: [GoT]Sk4rloC#2506||

Pagina: 1