Gegroet,
Mijn huidige config is inmiddels 5 jaar oud en dus rijp voor vervanging, ook omdat mijn ouders hun PC de geest aan het geven is en ik hen graag mijn huidige wil geven.
Net als 5 jaar geleden volg ik de Tweakers BBG strict, met oog voor goede p/q en een systeem waar ik hopelijk weer enkele jaren mee verder kan.
Als jullie hier nog alternatieven voor hebben hoor ik het graag.
Waar ik wel nog over twijfel is de GPU: Als ik al eens games speel op mijn PC zijn dit eerder games die alweer even uit zijn (Skylines, Skyrim, Far Cry..) Behoudens wat de toekomst nog brengt weliswaar.. Dus veel meer dan € 200 wil ik niet geven aan een GPU, ook omdat deze naar de toekomst toe makkelijk te vervangen is. Daarom de GTX 960. Ik zag wel dat hij al een jaartje uit is, mogelijk kan ik ook een tijdje mijn oude GPU (HD 6870 1GB) blijven gebruiken als er de komende maanden nog een mooie p/q kaart op komst is?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Allround multimedia en werk, af en toe gamen in 1080p.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Als het prijs/kwaliteit maar goed zit
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb nog een mooie AMD 955 BE config maar deze mag mijn ouders gaan dienen, dus neen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Toekomstgericht, mogelijkheid upgraden na 3 jaar?
Ga je overklokken?
Enkel indien het nodig zou worden
Alvast bedankt voor het bijkomende advies.
Mijn huidige config is inmiddels 5 jaar oud en dus rijp voor vervanging, ook omdat mijn ouders hun PC de geest aan het geven is en ik hen graag mijn huidige wil geven.
Net als 5 jaar geleden volg ik de Tweakers BBG strict, met oog voor goede p/q en een systeem waar ik hopelijk weer enkele jaren mee verder kan.
Als jullie hier nog alternatieven voor hebben hoor ik het graag.
Waar ik wel nog over twijfel is de GPU: Als ik al eens games speel op mijn PC zijn dit eerder games die alweer even uit zijn (Skylines, Skyrim, Far Cry..) Behoudens wat de toekomst nog brengt weliswaar.. Dus veel meer dan € 200 wil ik niet geven aan een GPU, ook omdat deze naar de toekomst toe makkelijk te vervangen is. Daarom de GTX 960. Ik zag wel dat hij al een jaartje uit is, mogelijk kan ik ook een tijdje mijn oude GPU (HD 6870 1GB) blijven gebruiken als er de komende maanden nog een mooie p/q kaart op komst is?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Allround multimedia en werk, af en toe gamen in 1080p.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Als het prijs/kwaliteit maar goed zit
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb nog een mooie AMD 955 BE config maar deze mag mijn ouders gaan dienen, dus neen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Toekomstgericht, mogelijkheid upgraden na 3 jaar?
Ga je overklokken?
Enkel indien het nodig zou worden
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-6400 Boxed | € 184,90 | € 184,90 |
1 | Gigabyte GA-B150M-D3H | € 84,49 | € 84,49 |
1 | MSI GeForce GTX 960 GAMING 4G | € 232,01 | € 232,01 |
1 | Fractal Design Define S | € 81,- | € 81,- |
1 | Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM | € 61,99 | € 61,99 |
1 | Microsoft Office 2016 voor Thuisgebruik en Studenten (NL) download | € 120,99 | € 120,99 |
1 | Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA | € 45,- | € 45,- |
1 | Cooler Master GM G550M | € 64,- | € 64,- |
1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 163,- | € 163,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.037,38 |
Alvast bedankt voor het bijkomende advies.
[ Voor 78% gewijzigd door Darks op 18-02-2016 01:08 ]
Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks