Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:13

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Ik ben op zoek naar de vervaning van mijn 8 jaar oude 32" full-HD TV.
Het hoeft geen topmodel te zijn, maar ik heb wel een aantal eisen en wensen. Budget max 800 euro, liever minder.

De TV wordt gebruikt voor films (eventueel via Mediaplayer/NAS), Netflix (hebben we nu niet) 3D weergave en gewoon Ziggo TV.

Ik zie door de bomen het bos niet meer. Juist ook door de vele opties en tegengestelde reviews van gebruikers.

Welke eisen zijn er:
- modern, minimaal vanaf 2014, liever 2015-2016 model
- 3D weergave, liefste inclusief brillen
- Component aansluiting voor Wii (nieuwe modellen missen dit nog al eens)
- 40" t/m 43"
- stabiel OS bij Smart TV

Wensen:
- Mag Ultra HD zijn, hoeft niet
- Opnemen, via LAN of USB mag
- Indien mogelijk als vervanger voor Horizon Box (hier alleen in gebruik voor afspelen en opnemen)
- Indien mogelijk als vervanger voor Iconbit XDS7-3D mediaplayer
- Ambilight (alleen bij Philips mogelijk)

Wat ben ik tegengekomen, en wat zegt men erover (al dan niet waar):
- Panasonic modellen in deze range ondersteunen geen DTS -> valt af
- Sony Bravia W80*C modellen -> modern, goede apparaten, geen 3D brillen meegeleverd
- Philips 2014 model 7000 serie 7109 -> lijkt erg geschikt, ambilight, composite, 4 3D brillen, maar 2014 model en reviews zijn niet altijd positief (instabiel OS, vastlopers)
- Philips 2014 model 6600 serie 6609 -> oud model, geen ambilight, wel brillen, wederom ook negatieve reviews
- Philips 2015 model 7000 serie -> 7100 -> 2015 model, brillen meegeleverd, UltraHD, wel aardig wat slechte reviews, geen Composite :(
- Samsung modellen (tig verschillende varianten) -> in deze range vaak als goedkoop/plastic afgespiegeld, geen brillen meegeleverd, verder qua kwaliteit redelijk tot goed.

Vragen:
- Hebben de Philips Smart TV's anno 2016 (welk model dan ook) nog steeds stabiliteitsproblemen?
- Ik heb losse 3D brillen opgezocht in de pricewatch, van 15-60 euro, maakt dat nog veel verschil?
- De Wii geft het mooiste beeld via 5 stekker composite, nog andere opties mogelijk om deze op een moderne TV aan te sluiten zonder al te veel beeldkwaliteit verlies?
- Zijn er nog andere interessante opties qua toestellen?

De afweging zit denk ik vooral in het afscheid nemen van oude technieken (Wii) en dan eventueel direct kiezen voor UHD, los van de bruikbaarheid op zo'n TV. Of compatibel blijven met de Wii en een ouder model kiezen...

Iemand tips?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:54
Aangezien je veel geld kwijtbent aan brillen, deze heeft 2 brillen erbij, en is goed getest pricewatch: Samsung UE40H6400AW Zwart

Ja hij is wel plastic, en ik moet erbij zeggen, dat ik wisselende verhalen heb gehoord, over duurzaamheid van Samsung.
Verder kan je Ips toestel overwegen, die hebben geen actieve maar passieve brillen nodig, die zijn goedkoop.
Tenslotte , ik zou me niet doodstaren op Philips, zelf vind ik dat merk tegenwoordig geen blik waardig.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik zou je ook adviseren om de Ambilight wens goed te overwegen. Je kan hiervoor alleen bij Philips terecht maar dan moet je wel met een aantal zaken rekening houden. Onlangs een kennis geholpen bij het aansluiten van een nieuw Philips; wat een drama. Brakke software, vastlopers en alleen op te lossen door de stekker er uit te trekken. Persoonlijk zou ik dit merk links laten liggen.

Verder ben ik van mening dat je het smart-platform in zijn algemeenheid niet te veel waarde moet toedichten. De gebruikservaring blijft matig en de update-drift van de fabrikanten is nog slechter. Werken met dedicated devices is echt een verademing. Ik zou je toch een model van Pansonic, Sony of eventueel Samsung adviseren.

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Ok, helder qua Philips. Dan lijkt me de Samsung, na het zien van de spec en de prijs wel een aardige ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Ondertussen wat verder gezocht en eens in een winkel wat bekeken. Hiermee wordt de keuze wel gemakkelijker.
Als eerste ben ik nu zover, dat ik 3D laat vallen als functionaliteit. En dus ook Ambilight.
De voorkeur gaat nu uit naar een Samsung, heb ze bekeken en dat ziet er erg goed uit.
Ik overweeg nu deze TV:

Samsung UE43JU6000 - Led-tv - 43 inch - Ultra HD/4K - Smart tv

Goede beeldkwaliteit, goede SmartTV software (vlot), Component aansluiting, betrekkelijk goedkoop (nu 535 bij Bol.com).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:56

FeaR

In GoT we trust

ChUcKiE schreef op zondag 21 februari 2016 @ 16:08:
Samsung UE43JU6000 - Led-tv - 43 inch - Ultra HD/4K - Smart tv
Een TV met een 50 Hz paneel en daarbij de vraag of UHD op een dergelijk relatief klein formaat TV wel een meerwaarde heeft. Neem liever een goede HD TV dan een instap UHD, er is meer dan alleen resolutie.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Hmm, die 50Hz heb ik over het hoofd gezien, dat is niet zo'n geweldige frequentie nee, minimaal 100 toch?
Leek verder best aardig apparaat.

Ben er ook niet echt in thuis.

Nog andere goede suggesties, of een type?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:14
Beste full hd van samsung is de j6200, die is 100 hz. Verkrijgbaar in 40".

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Zo die is niet eens duur! En stel net een serie die nog iets beter is? Is dat bijvoorbeeld de 6445?
Zie nu trouwens dat die ook uhd is...

[ Voor 16% gewijzigd door ChUcKiE op 21-02-2016 20:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:54
Je hebt eigenlijk maar 3 keuzes waarnaar je moet kijken>> de Samsung j6200 (de h6200 kan ook, is jaar ouder, maar de J-versie is amper to niet vernieuwd in dat jaar, kijken naar welke voet je het mooist vindt), de Sony 755c (maar pas op zijn troubles mee qua firmware) of de Panasonic cs620 (daarvan zei je dat die afviel vanwege DTS, maarja weetje zo zeker dan dat je aan de mediaplayer van de smartTv genoeg hebt, IMO is een losse vaak superieur, maar misschien vergis ik me).

Allemaal de beste 100Hz fullHD tv die nog te krijgen is, de echt dure Tv's zijn UHD, en niet eens altijd 100Hz. Over de 3 die ik noem, als jij Samsung wenst gewoon gaan daarvoor, wil nog wel zeggen, dat mijn subjectieve mening is, dat dat de minst mooie is van de 3 bovengenoemde.

[ Voor 22% gewijzigd door Sjah op 21-02-2016 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Bedankt voor de reactie, dan wordt het de j6200. Nu nog een passende fatsoenlijke soundbar erbij en dan ben ik weer even bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:14
in de UHD series van samsung moet je volgens mij al naar de 7000 serie voor een 100hz paneel. De J6200 is uitgerust met Tizen, nieuwe smart tv platform van Samsung, de H6200/H6400 draait nog op een ouder systeem. Verder zal er qua features en beeldkwaliteit niet heel veel verschil in zitten.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBI
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21-07 09:21

MBI

Hallo,
Ben zelf de Samsung UE40J6200AW aan het overwegen. 40" is genoeg voor mij, maar wil wel graag een goede mediaspeler.
Wat ik nog graag wil weten: kun je het scherm uitzetten zonder de tv te hoeven uit te zetten?
Ik wil graag ook audio spelen over de tv via de mediaplayer, maar dan wel het beeld kunnen uitschakelen.
Iemand enig idee?
Bedankt!
Pagina: 1