Computer herstart vrijwel direct na het starten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick1989
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-08 18:17
Hallo allen,

Vandaag heb ik al mijn hardware ontvangen, en in elkaar gezet. Nadat ik na zo'n paar uur klaar was (ik wilde het secuur doen), merkte ik bij het opstarten dat mijn nieuwe computer zichzelf herhaaldelijk na het aanzetten zichzelf opnieuw opstart. Vervolgens heb ik alles van het moederbord losgekoppeld, behalve het RAM, de CPU, de powerswitch en de PSU aansluiting. Dit mocht niet baten; het probleem was er nog steeds.

Daarna ben ik maar verschillende RAM geheugen in verschillende bankjes gaan plaatsen, maar dit mocht helaas ook geen positief resultaat geven. Mijn allerlaatste poging was de CPU checken, of er iets verkeerd was... maar deze zat prima in het socket.

Helaas heb ik geen test hardware, dus ik hoop dat iemand mij kan helpen bij heet meest waarschijnlijke probleem. Ik hoop erg op de PSU (dat wil ik morgen nog testen), want anders is het of het moederbord of de CPU, en deze laatste twee kan ik niet debuggen.

Hopelijk kan iemand mij tips geven of enigszins uitsluitsel geven, voordat ik het ergste moet denken. Dit is echt een niet prettig ervaring voor mij =(.

Mijn hardware specs zijn overigens als volgt:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 238,81€ 238,81
1Gigabyte GA-B150M-D3H€ 78,95€ 78,95
1Gigabyte GV-N970G1 GAMING-4GD€ 361,95€ 361,95
1Cooler Master N200 Closed€ 39,95€ 39,95
1Dell P2314H Zwart€ 192,39€ 192,39
1be quiet! Pure Wings 2, 120mm€ 7,79€ 7,79
1Crucial CT4K4G4DFS8213€ 66,95€ 66,95
1Cooler Master GM G450M€ 51,95€ 51,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 84,90€ 84,90
1Arctic Cooling MX-2 Thermal Compound (4g)€ 3,74€ 3,74
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.127,38

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afstandsbusjes gebruikt in de behuizing?
Bouw eens een minimale setup buiten de behuizing op de doos van het moederbord en test opnieuw.

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-10 16:53
Ik dacht eerst aan je voeding van 450W. Temeer omdat je videokaart aangeeft 'Minimaal 550watt voeding' nodig te hebben. Maar dat het probleem dan nog optreed na verwijderen van de videokaart wordt hier niet begrijpelijker door.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Verwijderd

Een goede 450w voeding, en dat is de G450M, is ruim genoeg voor dit systeem dat hooguit een keer 250w zal gebruiken. 550w wordt door de fabrikant aangegeven omdat er altijd onwetenden zijn die een slechte voeding van 550w kopen die maar 300w kan leveren.

• Koen179
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:21
Krijg je wel beeld als je de PC aanzet? Of start hij op en gaat hij direct weer uit zonder beeld te geven? Wat je ook nog kan doen is met een speakertje kijken of je erachter kunt komen wat het probleem veroorzaakt.

Edit: Heb je ook al één RAM stick in de verschillende sloten geprobeerd? Dan kan je uitsluiten dat een RAM slot op het moederbord defect of niet is. :)

[ Voor 26% gewijzigd door Koen179 op 18-02-2016 08:56 ]

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
Probeer weer eens alles uit te bouwen.

Pak de doos van het moederbord, leg hier het moederbord op. laat de cpu op het moederbord zitten samen met de koeler.
Plaats 1 ram module en geen vieokaart of harde schijf.
Sluit de voeding aan en start de pc (even met schroevendraaier de 2 pinnetjes van power aanraken zodat die aangaat.
Dit alles op de doos, dan weet je dat het geen kortsluiting is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorick1989
Goede tips allemaal.

Als toevoeging:
Ik heb 4 reepjes RAM en ik heb verschillende reepjes in verschillende banken gestopt, en dat mocht niet baten.

De speaker had ik aangesloten, maar maakte helaas geen geluid.

Straks als ik thuis ben zal ik het moederbord los van mijn kast schroeven en op de doos hiervan leggen. Dat test inderdaad wat beter.

Mocht dit niet lukken dan zou ik nog een andere PSU kunnen proberen.

Bedankt tot dusver, en ik zal straks de conclusies uit het testen hier posten!

• Yorick1989
Helaas heeft al het bovenstaande niet mogen werken. Ik heb zelfs een 100% zeker werkende PSU geprobeerd, het verbonden aan de mobo dat los op de doos lag en toen aangezet. Zelfs het afwisselen van de geheugenbankjes of de geheugen banken helemaal leeg laten heeft geen nut gehad. Ook zonder BIOS batterij gaf het 't zelfde resultaat. Dit alles heb ik getest met pieper, zonder dat die het deed. Of de pieper is kapot, of de CPU (wat vaak de meest onwaarschijnlijke oorzaak kan zijn, vooral bij een nieuwe) of het moederbord (waar ik wel vanuit mag gaan, gezien het niet functioneren van de pieper).

Mocht iemand mijn gedachte positief of negatief kunnen bevestigen, graag!

Dank overigens voor jullie snelle hulp!

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03-10 10:34
is het ram geheugen compatible?
ik heb hetzelfde probleem gehad bij mij piepte hij wel en gaf hij postcode c1. ander mobo maar dan nog(en ook nog eens z97)

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Het is een kleine kans maar mocht de powerknop (of draden naar moederbord), kortsluiting maken dan blijft je PC aan het herstarten. Het meest eenvoudige kom je daar achter door de de aansluitingen op het moederbord los te maken. Vervolgens de 2 pinnen die gebruikt worden door de power-connector, even kort te sluiten (met kruiskop o.i.d.), en zodra de handel start meteen de connectie tussen beide pinnen verbreken. Mocht ie dan wel aanblijven dan heb je de boosdoener gevonden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Draait de cooler de goede kant op?
Had je een antistatisch bandje omgehad bij het bouwen of jezelf ontladen?

Misschien kan je hier nog wat mee http://www.tomshardware.c...-post-boot-video-problems

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorick1989
Jeej ik voel me zo stom, dat ik het bijna niet durf te posten! Ik was vergeten de stroomtoevoer voor de CPU aan te sluiten. Nadat ik dit had gedaan, werkte mijn pc zoals het zou moeten!

Vooral de 4 pijltjes uit de link van Manke deden mijn hersenpan 360 graden draaien! Ik zal morgen na mijn werk tevreden mijn weekend in gaan.

Excuses voor mijn onhandige actie, hopelijk word ik de volgende keer nog serieus genomen...

Bedankt allemaal :$.

[ Voor 31% gewijzigd door Yorick1989 op 18-02-2016 22:41 ]

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Mooi, succes verder :)
Pagina: 1