SSD installatie/ opstart probleem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Karia
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21-07-2022
Hallo,

Ik wil mijn pc uitbreiden met een SSD (Samsung 850 evo) maar ik loop tegen een opstart probleem aan. Ik heb het volgende gedaan:

- Bootable USB gemaakt van Windows 7 ISO met Rufus 2.5
- SSD aangesloten op Sata
- Installatie gestart vanaf HDD
- Na installatie HDD verwijdert
- In BIOS boot priority aangepast naar SSD

Vervolgens geeft de pc bij het opstarten aan "Reboot en select proper boot device or insert Boot Media".
Als ik mijn HDD weer aansluit kan ik wel opstarten en vervolgens selecteren welke Windows ik wil starten. Hierbij start hij dan wel gewoon op naar de SSD. Na uren zoeken op google en 2 maal opnieuw geïnstalleerd te hebben kom ik nog niet verder. Mijn vraag is nu, hoe kan ik opstarten via de SSD en mijn HDD verwijderen?

Alle reacties

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Waarschijnlijk komt dat omdat je de harddisk als primary bootdevice had staan. Die krijgt dan de bootrecord, niet je SSD.
Je moet installeren vanaf de USBstick (of DVD, wat je ook maar gebruikt) met de SSD als primary bootdevice.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Karia
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21-07-2022
De SSD stond wel als primary maar dankzij jou antwoord toch nog eens de bios ingedoken. Bleek dat de windows USB niet als primary stond maar mijn externe HD. Na opnieuw installeren vanuit USB is het probleem verholpen. Bedankt!