Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nullen in beeld tijdens opstarten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Dennis_86
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-11 11:53
Goedenavond,

Ik heb een oude computer staan waarbij sinds een tijdje tijdens het opstarten allemaal nullen in beeld te zien zijn (zie foto). Wanneer de computer door wil (Windows Vista) dan doet hij niks meer. Nu is het me gelukt om door alle nullen heen er XP even op te zetten, die start wel gewoon. Maar daar zie ik allemaal vage strepen door het scherm heen. Niet heel hinderlijk maar wijst toch op een probleem met de hardware.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pdPJ7fz.jpg

Weet iemand wat hier het probleem kan zijn? Videokaart?

Moederbord: Asus P5QL Pro
Videokaart: Nvidia GeForce 9800 GT Ultimate 512mb

Alvast bedankt voor de reacties!

Alle reacties

• JaapN
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 25-11 22:15
Het kan ook het werkgeheugen zijn, heb zelf ook een soortgelijk "probleem" mee gemaakt (in een testomgeving, met RAMstickjes eruit halen in een oude Pentium 4 PC). Daar kan je het ook proberen te zoeken :D

• Dennis_86
Heb de computer al eens getest zonder RAM geheugen, en om en om de ene er in en de andere er uit. Bij allebei er uit deed hij niet veel en met 1 van de 2 er in kreeg ik nog steeds nullen :o

• JaapN
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 25-11 22:15
Dennis_86 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 21:49:
Heb de computer al eens getest zonder RAM geheugen, en om en om de ene er in en de andere er uit. Bij allebei er uit deed hij niet veel en met 1 van de 2 er in kreeg ik nog steeds nullen :o
Het mobo heeft ook geen onboard gpu zie ik... Heb je geen andere videokaart/moederbord/cpu ter beschikking?

• Dennis_86
Nee helaas, ik was van plan om een goedkope te halen maar dan wil ik wel weten of het hier zeker aan ligt want anders heb ik er niet veel aan :(