Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Ik gebruik nu op m'n werk een Logitech MX Anywhere 2, wat ik echt een waardeloos kl*te ding vind, met name om deze vier redenen:
  1. Het scrollwiel is geen klikbare knop, klikken wisselt tussen free spin en normaal scrollen
  2. De muis is veel te klein voor m'n handen
  3. Op de back en forward knoppen na zo goed als symmetrisch
  4. De muis is te licht (104g)
Met name punt 1 maakt het voor mij echt een deal breaker. Ik ben gewend om in Firefox en Chrome links en bookmarks aan te klikken met het scrollwiel om het in een nieuw tabblad te openen. Dit moeten doen met de rechter muisknop en kiezen voor openen in nieuwe tab, of de combinatie van Ctrl + LMB werkt omslachtig.

De overige drie punten komen eigenlijk allemaal neer op slechte ergonomie, in ieder geval voor mijn handen. Met de MX Anywhere 2 is het nog net niet zo dat ik zou zeggen dat ik er echt last van heb, maar comfortabel is anders...

Waar ik naar op zoek ben is een grote draadloze muis van zo'n 145-165g, die duidelijk asymmetrisch is: grote duimrust en aan kant van pink duidelijk lager dan aan kant van wijsvinger.

Het is jammer dat de accucapaciteit vrij slecht was en dat je zo'n lomp grote ontvanger/lader had (daardoor absoluut niet mobiel te gebruiken), maar buiten dat vond ik destijds m'n MX1000 een erg fijne muis. Lekker groot en zwaar (166g) en lag erg goed in de hand. Thuis gebruik ik nu een MX620 als onderdeel van Logitech Pro 2800 Cordless Desktop. Die muis ligt ook vrij goed in de hand (maar niet zo goed als MX1000) en heeft ook een fijn gewicht (155g).

Verder zou ik het fijn vinden als de muis Bluetooth of de Logitech Unifying receiver ondersteunt (gebruik namelijk toch al Logitech Unifying receiver voor K520 toetsenbord en anders ben ik nog een USB-poort kwijt). Eigenlijk de enige optie waar ik dan op uit kom is de Logitech MX Master Wireless Mouse. Ik twijfel er alleen nog een beetje over vanwege de duimknoppen. Volgens de reviews is de plaatsing van die knoppen niet bepaald geweldig en de gecombineerde forward/back-knop lijkt ook niet echt gewaardeerd te worden.

Wat ik graag wil weten is hoe jullie (gebruikers van de MX Master muis) dit ervaren.

Daarnaast wil ik graag weten of jullie denken dat deze muis een goede keuze is voor mij. Zoals gezegd ga ik deze muis voor m'n werk gebruiken. Ik werk op de servicedesk van een CRM implementatiepartner van onder andere Salesforce. Op de servicedesk leveren wij super user op afstand service aan onze klanten (m.n. configuratiewijzigingen en batch mutaties/invoer). Ik werk daarbij voornamelijk met Firefox, Chrome, Excel en Outlook.

Beste antwoord (via Kid Jansen op 25-02-2016 10:01)

• looyenss
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-08 17:12
Dag Kid, waarschijnlijk heb je hier niks meer aan. Heb de MX master nu enige tijd (zakelijk) en het bevalt goed! Kantoorbaan dus gebruik hem de hele dag. Zou niet anders willen. De 4 door jou aangegeven punten zul je bij deze muis geen last van hebben!

Energie idioot | Gek op gelijkspanning | DC-pel

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Heb na het overlegd te hebben met Foritain de MX Master net maar gewoon besteld bij Amazon.de. Alternatieven zijn er toch niet als ik draadloos via Bluetooth of Unifying wil. Erger dan de MX Anywhere 2 zal het niet zijn...

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-08 17:12
Dag Kid, waarschijnlijk heb je hier niks meer aan. Heb de MX master nu enige tijd (zakelijk) en het bevalt goed! Kantoorbaan dus gebruik hem de hele dag. Zou niet anders willen. De 4 door jou aangegeven punten zul je bij deze muis geen last van hebben!

Energie idioot | Gek op gelijkspanning | DC-pel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:58

Sick Nick

Drop the top!

Alternatief is de M705 Marathon als de MX master te groot is (vond hem zelf niet zo prettig). Werkt via een unifying dongle, 2 duimknoppen, klikbaar wiel met knopje erachter om hem alsnog in die andere modus te kunnen gebruiken, rechtshandig model. Batterij levensduur is ook enorm dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
De MX Master is ongeveer even groot als de MX1000, dus ik verwacht niet dat het formaat een probleem zal zijn. Voor mij zou het dan juist perfect moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Heb de muis gisteravond binnen gekregen. Zag pas toen ik Logitech Options geïnstalleerd had dat de duimrust zelf ook een knop is (het indrukken daarvan is nog wel even wennen). De volgende/vorige knoppen zijn zoals de reviews al zeiden inderdaad niet geweldig. Verder zijn de eerste indrukken wel goed, al kan ik wel al zeggen dat hij minder goed in de hand ligt dan de MX1000. Dit komt voornamelijk doordat de muis aan de achterkant niet aansluit op het bureau.
Pagina: 1