Custom bureau, wat voor bovenlaag?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royced
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05-05 21:01
Beste Mede-Tweakers,

Ik ben van plan een rechte bureau te maken, van ongeveer 180x60 of 180x80. Dat is op zich nog een twijfel momentje. Alleen is de vraag, wat voor bovenplaat kan ik hier het beste voor gebruiken?
Ik heb even bij de Ikea gekeken voor een keuken/werkblad, op zich leek dit mij best een optie.
Alleen ben ik bang dat dit door zakt, door de 180cm lengte.
Dit werkblad kwam ik tegen bij de Ikea.
Tevens kwam ik deze ook nog tegen.
Welke van deze twee is het beste voor een triple monitor set up, 2 KRK RP6 speakers? (Qua gewicht)

En voor de poten had ik dit in gedachten, voor zowel de werkblad als het bureaublad, kan dit zomaar onder alle twee de platen?

Ook hoor ik graag wat jullie persoonlijke mening is over de 60cm diepte, of 80cm.

Tips of andere producten, of hoe jullie dit hebben aangepakt, zijn altijd welkom! _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Niet echt een custom bureau als je spullen bij Ikea wilt halen.

Ik zou niet voor dat werkblad gaan, is immers voor de keuken. Als je een blad koopt van Ikea + poten dan schroef je het zo in elkaar. Doorzakken doen ze niet zo snel.

Ik zou zelf voor 80cm gaan, kan je tenminste je benen nog strekken, ligt wel beetje aan de ruimte waar het inmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerSteyn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-03 13:52
Ik heb zelf bij de praxis een blad gehaald van 4 meter, daar moest wel een stevige constructie onder (een kant aan de wand vast gemaakt, andere kant 3 poten, 1 in het midden, andere 2 aan de zijkanten) en heb daar een lange tijd veel zware spullen opgezet. Hield het met gemak.

Voor dat blad, dat was een simpel vurenhouten blad heb ik toentertijd 60 euro voor betaald. De balken waren ook nog eens zo'n 20-30 euro, de poten had ik nog liggen. Een voordeel bij de praxis; ze maakten alles gelijk op maat en hoefde 'm alleen nog in elkaar schroeven. De breedte van dat blad was 80cm, dat heb je met een triple monitor setup zeker nodig (als je je armen nog neer wilt leggen).

Die poten die je hebt zien er prima uit; maar ze zijn wel prijzig. Kijk eens op marktplaats of plaats iets in de lokale facebook tweedehands groep, voor 2 tientjes heb je zo een paar poten.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royced
Megamind schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 20:41:
Niet echt een custom bureau als je spullen bij Ikea wilt halen.

Ik zou niet voor dat werkblad gaan, is immers voor de keuken. Als je een blad koopt van Ikea + poten dan schroef je het zo in elkaar. Doorzakken doen ze niet zo snel.

Ik zou zelf voor 80cm gaan, kan je tenminste je benen nog strekken, ligt wel beetje aan de ruimte waar het inmoet.
Het ''custom'' gedeelte komt er na pas. Qua ruimte maakt het niet uit, komt midden in een grote kamer. Dus, jij zegt dat dat blad van 2meter niet door kan zakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Je bent bang dat het _niet_ doorzakt? :P
Als je het bureua aan de wand vastzet kan hij daar alvast niet doorzakken, bijvoorbeeld een houten Rachel aan de muur en daar het blad op schroeven. Voor 2 poten en gaan.
Ik had vroeger zo'n standaard blad van bijna 3m. Ook op die manier en 2 poten er onder. Pas toen ik er 2 grote speakers en een 50l aquarium op had staan ging het wat doorzakken. Maar een 40mm stalen hoeklijn er onder trok het wel weer recht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ik heb zelf al meerdere bureaus gemaakt van MDF-plaat, die ik gelamineerd heb (2x 18 mm of 2x 22 mm op elkaar), en dan met een kantfrees afgewerkt en blanco afgelakt met Polyurethaan vloerlak.

Werkt prima!

En ik heb deze aan de wand bevestigd met een L-profiel (niet zichtbaar dus) en waar nodig met 1 poot eronder (in een hoek bevestigd, 2x L-profiel), of tussen twee muren (hele breedte van de kamer).

Dit materiaal zakt amper door over een lengte van 2 meter of meer, breedte variërend van 60-90 cm.

Het mooie is dat je met weinig gereedschap veel zelf kunt maken. Custom gaten waar je wilt (kabels/snoeren), etc., en schermverhoger/toetsenbordverberger is ook zo gemaakt.

[ Voor 14% gewijzigd door Ramzzz op 17-02-2016 20:53 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-06 18:46

edeboeck

mie noow noooothing ...

Mijn jongste zoon heeft zo een bureaublad van Ikea van 2m. Daar staan standaard 5 pootmontagepunten: de "klassieke" 4 en nog 1 in het midden "achteraan" (m.a.w. vooraan 2 poten, achteraan 3 op 1 lijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royced
edeboeck schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 20:51:
Mijn jongste zoon heeft zo een bureaublad van Ikea van 2m. Daar staan standaard 5 pootmontagepunten: de "klassieke" 4 en nog 1 in het midden "achteraan" (m.a.w. vooraan 2 poten, achteraan 3 op 1 lijn).
Dat is dan waarschijnlijk het zelfde blad als dat ik zag, alleen helaas dat ik die alleen in 60cm diepte kon vinden. En ik toch enigszins die extra 20cm kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-06 18:46

edeboeck

mie noow noooothing ...

Ik dacht dat ze 75cm waren... ik meet morgen na (zoon slaapt nu :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiyvae
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 26-05 16:13
Ik had voor ons nieuwe appartement ook bijna dezelfde eisen voor (2) bureau's.
Eerst gekeken naar tafelbladen + poten, echter kwam mijn vriendin http://www.kickoffice.nl/bureaus/bureautafels tegen,
En hebben wij na wat verder neuzen, deze ook besteld, zeer stevig door het stalen frame!

Ook kwam ik erachter dat je beter naar (bureau)tafels kan zoeken ipv bureau's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:07
Je kunt een bureau natuurlijk zo custom maken als je zelf wilt. Je kunt relatief ruw hout zelf schuren/verfen/lakken, of je koopt een 'standaard' blad bij een bouwhandel/ikea.

Een dergelijk blad van Ikea van 180x80cm met vier poten op de hoeken zal niet één-twee-drie doorzakken, maar ik zou mijn spullen er niet op durven te zetten. :P Ik denk dat op de lange termijn het bureau wel degelijk (licht) zal doorzakken. Een beter idee (zoals hierboven ook wordt vermeld) is dan om een balk stevig aan de muur te maken, en dan twee poten in de hoeken. Dit geeft veel meer steun aan het bureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIMBERWOLFS
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02:35
ik heb in 2014 een 5 mm multiplex en een 15mm hardhouten multiplex plaat op elkaar gelijmd en geschroefd .

hij is 1 m diep en 2 m30 lang , hij staat niet tegen de muur aan , en aan een kant een brede bureaukast en aan de andere kant een groote ronde poot .

en er tussen past een brede luxe stoel. en zakt niet door. het hout kocht ik by praxis

[ Voor 4% gewijzigd door TIMBERWOLFS op 17-02-2016 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 24-06 09:29
Je kunt alles stevig genoeg maken. Desnoods met meer ophangpunten dan alleen 4 poten. Ik vind het keukenblad wel mooi. Maar eerste stijfheid van die plank is niet de beperkende factor.

• Casejunky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-06 23:14
Dat blad is wel een goede keus hoor kan veel hebben en zakt niet snel door

Maar wacht eens een tijdje en kijk rond bij de bouwmarkt, heb toen der tijd zo'n zelfde blad gekocht bij de praxis voor 35 euro 200x80 was in de opruiming omdat niemand het wilt hebben.

Die poten....daar ben ik persoon echt geen fan van. Alle tafels en of bureaus die met zulke poten werken krijg wel last van enige moeheid in de verbinding omdat het toch vrij veel bewegings-vrijheid heeft.

Ik zou eigenlijk altijd voor zoiets gaan
Afbeeldingslocatie: http://stamacon.nl/modules/prod_img/1350467016507e7dc86bd1c.png

en in de afmetingen die jij gebruikt anders nog altijd dit
http://www.terborgse.nl/b...-poot-antraciet-160x80-cm

• EdjeCageman
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:21
Ik heb exact dezelfde situatie thuis, dat witte blad en dan met zwarte poten ipv zilveren. Zelf werkt het goed, na 2 jaar. Echter hebben er wat zwaardere spullen op gestaan en is hij toch een beetje doorgezakt dus is wel aan te raden om voor de 5 poten oplossing te gaan zoals eerder geopperd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenicky
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-06 15:32
Ik heb een tafel/bureau blad gemaakt van grenen meubelpaneel met een dikte van 26/28 mm. afmeting is 1450 x 800, maar zijn er ook in langere lengtes, te koop bij gamma/praxis enzovoort. werkt prima voor mij, en goed naar eigen wens te bewerken.
Pagina: 1