Wifi kaart voor een desktop ( Intel ac 7260 for desktop !?)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ergo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14-07 20:04
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Netwerkkaart voor office pc

Wat is je budget?

30 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?

nee

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

het betreft een office pc, de persoon voor wie ik het inelkaar heb gestoken wilde toch graag wifi. zelf heb ik nog nooit een netwerkkaart in een desktop gestoken dus heb zo geen flauw idee welke geschikt zijn.

ik heb momenteel deze in gedachte, maar ik lees dat er ook een desktop versie is maar die is 50 euro duurder.

dit is het mobo trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-07 20:31

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

De Intel Dual Band Wireless-AC 7260 gaat niet passen op je moederbord omdat er geen slot voor is. Je hebt een WiFi-kaart nodig met een PCIe-aansluiting, de AC 7260 heeft een mini PCIe-aansluiting.

Ik denk dat je met de pricewatch: TP-Link Archer T9E een prima keuze maakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:26

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

DaMarcus schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 20:36:
De Intel Dual Band Wireless-AC 7260 gaat niet passen op je moederbord omdat er geen slot voor is.
Het kan wel:
Afbeeldingslocatie: http://image.allekabels.nl/image/1162666-0/pci-express-kaart-mini-pci-express-slot-voeding-n.v.t.jpg
http://www.allekabels.nl/...LeaytfG_8oCFQQGwwodbvMExg

Alleen het budget wordt dan een probleem ;)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Nate-Senpai schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 20:32:
ik heb momenteel deze in gedachte, maar ik lees dat er ook een desktop versie is maar die is 50 euro duurder.
Nee hoor, dan moet je deze hebben: pricewatch: Gigabyte WB867D-I

Dat is de 7260, alleen dan in een PCIe bracket van GigaByte..
Die is €20 duurder en van 3x3 802.11ac ga je niet sneller tekstverwerken. Als je al een 3x3 access point hebt (waarschijnlijk niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King4589
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-06 09:59
De door jou gekozen netwerk kaart past standaard niet in het moederbord dat je hebt. Een PCI-Express minikaart kan niet in een PCI-express slot zonder adapter en je hebt geen antenne.

Wat voor netwerk word er gebruikt? Welke WIFI standaard? je hebt geen AC nodig in een G/N netwerk. Al kan je alvast een hogere standaard gebruiken als je van plan bent om te upgraden.

Kijkend in de pricewatch (http://tweakers.net/categ...-0XkvOfIrn-U-RAG1JUR0qtXw) kom ik op deze uit pricewatch: TP-Link N600 Wireless Dual Band PCI Express Adapter

Heeft zowel 2.4GHz als 5Ghz ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ergo
King4589 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 20:43:
De door jou gekozen netwerk kaart past standaard niet in het moederbord dat je hebt. Een PCI-Express minikaart kan niet in een PCI-express slot zonder adapter en je hebt geen antenne.

Wat voor netwerk word er gebruikt? Welke WIFI standaard? je hebt geen AC nodig in een G/N netwerk. Al kan je alvast een hogere standaard gebruiken als je van plan bent om te upgraden.

Kijkend in de pricewatch (http://tweakers.net/categ...-0XkvOfIrn-U-RAG1JUR0qtXw) kom ik op deze uit pricewatch: TP-Link N600 Wireless Dual Band PCI Express Adapter

Heeft zowel 2.4GHz als 5Ghz ondersteuning.
dankjewel voor je snelle reactie, hmm lastig.
de kaart die jij genoemd heb, heeft niet hele denderende recensies..
de persoon waar ik hem voor inelkaar heb gezet maakt gewoon gebruik van een normale ziggo router en hij gaat geen andere router kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ergo
DaMarcus schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 20:36:
De Intel Dual Band Wireless-AC 7260 gaat niet passen op je moederbord omdat er geen slot voor is. Je hebt een WiFi-kaart nodig met een PCIe-aansluiting, de AC 7260 heeft een mini PCIe-aansluiting.

Ik denk dat je met de pricewatch: TP-Link Archer T9E een prima keuze maakt :)
ik twijfel heel erg over deze. de reviews zijn niet echt lovend. heb jij er toevallig ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Nate-Senpai schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 22:47:
[...]

ik twijfel heel erg over deze. de reviews zijn niet echt lovend. heb jij er toevallig ervaring mee?
BCM4360 chipset, zelfde als in de ASUS PCE-68U kaart :)

404 Signature not found

• Ergo
Nate-Senpai schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 22:47:
[...]

sorry had verkeerd gekeken, dacht dat t over het 20 euro model ging. ik twijfel nog steeds, de gebruiker heeft gewoon een standaard ziggo router en download af en toe torrents maarja hij is volgens mij geen snelheden van boven de 1.5 mbs gewend

• Ergo
Heeft iemand ervaring met deze kaart?
Deze moet passen als ik het goed heb.

• SMSfreakie
  • Niet online
2.4ghz only zo lijkt... Lijkt me geen goed idee. Maar wat voor router / AP wordt er gebruikt?

Zelf blijf ik naar de Asus pce-68u neigen omdat ja dan de antennes nuttiger kan plaatsen.. Achter een pc case lijkt mij niet de meest gunstige plek voor een antenne

404 Signature not found

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
Dat moet makkelijk kunnen binnen 30 euro. Mijn suggestie doe het gewoon met usb netwerk adapter met een usb verlengkabel. Je kan soms een usb kabel ergens gratis ophalen of bij kringloop vinden voor een paar cent, maar maak dit niet telang want usb heeft signaal verlies. Het beste voor een antenne blijft vrij zicht maar in praktijk maakt dat vaak niet zo heel veel uit, je kan het ook achter de pc aansluiten.

Afbeeldingslocatie: http://www.mycom.nl/images/400/400/0/7848.webp
Konig USB 2.0 verlengkabel A male - A female 2,00m voor 7,49 euro

Afbeeldingslocatie: http://www.mycom.nl/images/400/400/1/35022.webp
Asus USB-N13 Adapter

:) Als voorbeeld even bij mycom gekeken maar je kan ook ergens anders shoppen zoals op marktplaats of tweakers v&a

Er zijn ook netwerk adapters met een kabel er aan vast, zoals deze Sitecom WLA-2103
Afbeeldingslocatie: http://content.hwigroup.net/images/products_xl/183373/2/sitecom-wla-2103.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door donderdraak op 18-02-2016 17:06 ]

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Nate-Senpai schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 14:42:
Heeft iemand ervaring met deze kaart?
Deze moet passen als ik het goed heb.
Wat was er loos met mijn suggestie. Precies waar je om vroeg (AC7260), inclusief antenne die je achter de PC vandaan kunt halen zonder USB-verlengkabels.

Natuurlijk heb je alleen profijt van 802.11ac (of 802.11n op 5 GHz) als de omstandigheden het toelaten en de router het ook ondersteunt. Als dat niet zo is, is hij alsnog wel wat toekomstbestendiger.

• Ergo
Thralas schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 18:08:
[...]

Wat was er loos met mijn suggestie. Precies waar je om vroeg (AC7260), inclusief antenne die je achter de PC vandaan kunt halen zonder USB-verlengkabels.

Natuurlijk heb je alleen profijt van 802.11ac (of 802.11n op 5 GHz) als de omstandigheden het toelaten en de router het ook ondersteunt. Als dat niet zo is, is hij alsnog wel wat toekomstbestendiger.
Helemaal niks. Als het voor mezelf had had ik hem zeker genomen. Maar de persoon voor wie het was heeft gewoon een ziggo router en wilde niet meer uitgeven dan dat.

• Ergo
SMSfreakie schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 16:41:
2.4ghz only zo lijkt... Lijkt me geen goed idee. Maar wat voor router / AP wordt er gebruikt?

Zelf blijf ik naar de Asus pce-68u neigen omdat ja dan de antennes nuttiger kan plaatsen.. Achter een pc case lijkt mij niet de meest gunstige plek voor een antenne
De persoon voor wie hij is heeft geen ac router. 5 ghz was misschien fijn geweest maar dat werd hem te duur

• Ergo
donderdraak schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 17:04:
Dat moet makkelijk kunnen binnen 30 euro. Mijn suggestie doe het gewoon met usb netwerk adapter met een usb verlengkabel. Je kan soms een usb kabel ergens gratis ophalen of bij kringloop vinden voor een paar cent, maar maak dit niet telang want usb heeft signaal verlies. Het beste voor een antenne blijft vrij zicht maar in praktijk maakt dat vaak niet zo heel veel uit, je kan het ook achter de pc aansluiten.

[afbeelding]
Konig USB 2.0 verlengkabel A male - A female 2,00m voor 7,49 euro

[afbeelding]
Asus USB-N13 Adapter

:) Als voorbeeld even bij mycom gekeken maar je kan ook ergens anders shoppen zoals op marktplaats of tweakers v&a

Er zijn ook netwerk adapters met een kabel er aan vast, zoals deze Sitecom WLA-2103
[afbeelding]
Ja I know. Maar hij wilde het echt in de pc. Geen USB.

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
Dat moederbord heeft 2x miniPCE sloten dus je kan inderdaad iets inbouwen.

Heb je wel de wifi kaart?
op ebay voor minder dan 10 dollar gevonden met 3 antennes
http://www.ebay.nl/itm/Mi...WiFi-for-PC-/291655396140
oh heeft geen ac-router 8)7

Heb je geen wifi kaart?
op ebay voor 30 euro deze 300Mbps gevonden met 2 antennes (komt vanuit engeland dus je hebt het 3-4 dagen binnen)
http://www.ebay.nl/itm/30...b467c9:g:1uQAAOSw~gRVlEGy

[ Voor 8% gewijzigd door donderdraak op 18-02-2016 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
bij geen 5ghz ondersteuning etc gewoon de goedkoopste die er is.. toekomst zeker is het toch al niet :P

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ergo
SMSfreakie schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 00:40:
bij geen 5ghz ondersteuning etc gewoon de goedkoopste die er is.. toekomst zeker is het toch al niet :P
hahah ja vandaar. als het ooit meer moet zijn dan hoor ik dat tegen die tijd wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
als je toch geld moet weggooien (omdat t goedkoop moet, niet toekomst zeker etc) dan maar zo min mogelijk weg gooien ;-)

404 Signature not found

Pagina: 1