Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:13
Hi!

Ik koop nu voor het eerst een dure laptop. Na lang zoeken, vergelijken en nadenken heb ik de MSI GS60 6QE-013 gekocht voor €1.799,-

Afbeeldingslocatie: https://www.alternate.nl/p/230x230/p/MSI_GS60_6QE_Ghost_Pro_013NL__15_6___notebook@@pl6mzn5r_30.jpg

Vroeger heb ik nooit een verzekering gehad voor mijn laptop omdat deze rond de aanschafprijs altijd rond de €800,- was.
Nu twijfel ik toch wel of ik een verzekering moet afsluiten voor de MSI laptop. Zelf ben ik altijd erg voorzichtig met mijn spullen, ik denk dat ik mijn oude laptop in 3 jaar tijd nog nooit heb laten vallen, soms wel eens laten stoten.

Deze maand tot en met juli verblijf ik in Oeganda voor mijn stage en daarna begint mijn laatste schooljaar, de laptop zal dus veel meegenomen worden (kans op val- en stoot schade groter?).

Heeft iemand tips? Ik heb al even op Google gekeken en op dit forum maar ik kom er niet echt uit.

Alvast bedankt! :)

[ Voor 13% gewijzigd door Cheezborger op 17-02-2016 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Voor Oeganda heb je neem ik aan een reisverzekering, waarbij je de voorwaarden goed moet doorlezen.
Zonder de voorwaarden te kennen verwacht ik niet dat een laptopverzekering dekking biedt in Afrika.
Ik snap trouwens niet dat je niet een laptop van 5 tientjes meeneemt die kant op, 't is een hele zorg minder!

[ Voor 19% gewijzigd door RemcoDelft op 17-02-2016 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-07 22:31
Ik denk dat je even moet kijken of je reisverzekering niet al je laptop verzekert...

Kijk, je verzekert doorgaans spullen omdat je ze zelf niet in 1 keer opnieuw kan kopen als ze stuk gaan. Dat is het idee van een verzekering, toch? Kan jij zo een nieuwe laptop kopen als je huidige stuk gaat? Zo nee, dan zou ik het ding verzekeren.

Voor wat betreft grotere kans op val- en stootschade, ik kan me voorstellen dat de kans op schade door stof of diefstal ook groter is in Oeganda/ als je de laptop veel meeneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:13
RemcoDelft schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 20:31:
Voor Oeganda heb je neem ik aan een reisverzekering, waarbij je de voorwaarden goed moet doorlezen.
Zonder de voorwaarden te kennen verwacht ik niet dat een laptopverzekering dekking biedt in Afrika.
Ik snap trouwens niet dat je niet een laptop van 5 tientjes meeneemt die kant op, 't is een hele zorg minder!
Je hebt inderdaad gelijk dat het misschien niet zo handig is om een gloednieuwe laptop van deze prijsklasse mee te nemen naar Oeganda met alle risico's van dien. Misschien moet ik overwegen om mijn bestelling te annuleren en mijn oude laptop mee te nemen naar Oeganda.