AC68 u als router of als access point: maakt het uit?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geertidow
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-02 08:26
Mijn vraag
Ik heb recent een RT-AC68U van ASUS gekocht omdat mijn oude TP-LINK sommige datastromen niet goed aankon. Hij staat prachtig ingesteld als acces point (geen DCHP) en doet eigenlijk niets anders dan een supergoed wifi signaal versturen. De ASUS staat als accespoint op de middelste van 3 verdiepingen, en het bereik is overal eigenlijk super.

Mijn xperiabox v8 is op dit moment de modem + router, waar ook mijn xbox + sonos via UTP kabels zijn aangesloten. Kortom: ik ben tevreden zo, maar het knaagt toch, met al die mooie ASUS functionaliteiten.

Mijn vraag is eigenlijk simpel
Is er een of ander voordeel om de Xperiabox in de bridgemodus te zetten en de ASUS als router in te stellen? Veiligheid, snelheid, stabiliteit?

Ik begrijp overigens dat de overige LAN-poorten behalve LAN1 niet meer zullen werken in bridgemodus, maar ik vind het met name gewoon interessant. Ik heb een intenet abonnement van 65 Mbit/S (wat ik daadwerkelijk kan halen in mijn huis).

Relevante software en hardware die ik gebruik
ASUS RT-AC68U als acces point
Xperiabox V8 als model + router

Iemand een goed advies of nuttige site?

Beste antwoord (via Geertidow op 22-02-2016 10:25)

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-07 15:11
Als je verbinding verder stabiel is, moet je je vooral afvragen of je functionaliteit nodig hebt van je router, die je nu niet hebt. Als dat het geval is, loont het natuurlijk. Als dat niet het geval is, heeft het weinig zin om de boel om te bouwen voor allerlei speciale features die je toch niet gaat gebruiken.

Alle reacties

• Geertidow
:) Heb het ongeveer gevonden in een ouder topic.

[ Voor 75% gewijzigd door Geertidow op 18-02-2016 21:06 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-07 15:11
Als je verbinding verder stabiel is, moet je je vooral afvragen of je functionaliteit nodig hebt van je router, die je nu niet hebt. Als dat het geval is, loont het natuurlijk. Als dat niet het geval is, heeft het weinig zin om de boel om te bouwen voor allerlei speciale features die je toch niet gaat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geertidow
Nou ik heb het geprobeerd, maar het maakte eigenlijk niet zo veel verschil.