hp6730b opstartprobleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:19

JdM

Humbled

Topicstarter
*OPGELOST

Heb hier een hp 6730b die niet meer wil opstarten.
Heb alle beleidsregels en troubleshoot pagina's doorgenomen en de search gebruikt, kom mijn probleem niet tegen.
Het lijkt me geen OS probleem.

Wat:
Laptop start niet op
Sinds wanneer:
Nadat ik in de BIOS boot from USB HDD had aangevinkt en er een bootable HDD aan heb gehangen

Wat geprobeerd:

Bios reset dmv CMOS batterij verwijderen volgens voorgeschreven procedure (accu los, minstens 5 minuten batterij eruit, voeding erop zonder accu en dan opstarten), geen verschil scherm blijft zwart.
Hard reset dmv accu los en minstens 15sec. de power on knop ingedrukt houden
Externe monitor aangesloten om uit te sluiten dat de monitor/videokaart plots een andere instelling heeft (wat me onwaarschijnlijk lijkt, maar toch).
Opstarten zonder HDD, geen verschil
Opstarten zonder accu, geen verschil
Lampjes van de laptop knipperen niet, maar gaan normaal aan als de laptop wordt aangezet. Via de HP website http://support.hp.com/nl-nl/document/c01885659
Het derde symptoom is mijn symptoom echter de uitleg:
"Een zwart scherm zonder foutbericht geeft meestal aan dat er een probleem is met de basisfunctionaliteit van een kritiek onderdeel. Er zijn enkele stappen die u kunt nemen voordat u contact opneemt met HP voor technische ondersteuning om het probleem op te lossen.
Een hardwarecomponent, zoals een geheugenmodule of een bootable vaste schijf of optische schijf, is niet correct geïnstalleerd of is losgeraakt omdat de computer werd aangestoten of is gevallen. "
Lijkt me niet van toepassing omdat het probleem zich direct voordeed na de USB opstart keuze optie.

Hopelijk heeft iemand nog een suggestie voor me.
OS= win7 pro, lijkt me echter niet relevant, ik kom niet eens in de BIOS door op alle BIOS gerelateerde knoppen te rammen (ESC/f1/f2/f10/f11/f12/Del)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:19

JdM

Humbled

Topicstarter
Opgelost:
Had de laptop tijdens maken van dit topic aan staan en na 10 minuten begint de laptop alsnog op te starten.
De truc is dus om voldoende te wachten na de reset acties, omdat de laptop er dus minstens 10 minuten over doet voor hij doorstart.
Excuses voor aanmaken van het topic, maar wellicht heeft iemand er ooit nog eens iets aan.