Advies nodig bij mijn eerste build.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Dennis802
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 07-11 20:01
Beste Tweaker(s),

Gezien het voor mij over drie weken qua financiën dansen is geblazen heb ik besloten een nieuwe PC te gaan bouwen. Ik heb me al een behoorlijke tijd niet verdiept in de wereld van systemen en componenten. Wat dat betreft ben ik vrij simpel geweest en heb ik altijd pre-made systemen gekocht. Deze keer wil ik zelf gaan bouwen, maar weet niet waar ik moet beginnen.

Laten we zeggen dat ik een budget heb van €1.450/€1.500. Nu ben ik nogal sceptisch over bijvoorbeeld een nieuw monitor. Ik zie refreshrates voorbij komen van 144hz, maar weet bij God niet of ik dit nou echt nodig heb (momenteel heb ik een Acer G226QHL). Twee vereisten zijn onder andere Counter Strike: Global Offensive maxed out te kunnen spelen en muziekproductie vlekkeloos te kunnen doen. Daarom denk ik dat een SSD ook benodigd zal zijn.

Rond 2008 weet ik mij te herinneren dat waterkoeling en overclocken nogal werd afgeraden (?). Wat is de huidige stand van zaken m.b.t.? Is dit veilig te doen, is dit te behalen met mijn budget?

Als iemand mij een beetje de goede richting op kan sturen hoor ik dat graag!

Groet,

Dennis _/-\o_

Alle reacties

• WahyuSchmidt
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-06 15:10
Waar zijn de vragen die je hebt weggehaald? DAA beleid
En heb jezelf ook al wat gevonden?

PSN: Wahyu2304_

• Dennis802
Mijn excuus!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het nieuwe systeem is bedoelt om mee te gamen en om muziek mee te produceren.

Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Zonder verzondkosten en assemblagekosten mag het systeem €1.500,- kosten.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Geen componenten momenteel aanwezig, slechts een toetsenbord, muis en monitor.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Minstens 16GB aan RAM, een wat sterkere videokaart, een SSD en minstens 3.0 GHz. Ik ben niet op de hoogte van de huidige computertechnologie...

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Geen bepaalde merkvoorkeuren!

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Grootte heeft geen invloed, geluidsniveau ook niet en energieverbruik an sich ook niet tenzij het echt de spuigaten uitloopt. Wat is de norm?

Ga je overklokken?
Ik heb geen ervaring met overklokken. Daarom vraag ik mij af of dit een reëel idee is.

Wat verwacht je van ons?
Een advies op het gebied ván. Zoals eerder gesteld bijvoorbeeld: heb ik per sé een nieuwe monitor nodig? Hoeveel watt aan voeding heb ik nodig, waar is dit van afhankelijk? Ik ben eigenlijk een complete leek als het aankomt op het selecteren van componenten.

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
Officieel is het de bedoeling zelf een lijst te plaatsen met onderdelen, als begin zeg maar, anders sluiten de moderatoren het topic

• Dennis802
Dan heb ik de (waarschijnlijk wel duidelijke) regels niet goed gelezen. Hierbij de lijst met componenten geadviseerd door Logical Increments:

GTX 980
i5 6600k
Ereboss CPU Cooler
ASUS Z170 Gaming Mobo
16GB DDR4
250 GB SSD
1 TB HD
EVGA 750 G2
Silverstone RV03B

• kukelinho
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-12 19:13
Heb je al eens bij de Tweakers Desktop Best Buy Guide - Januari 2016 gekeken?
Prima instap advies voor een leek
klik

• Dennis802
Dank, ik ga het eens even inzien!
Pagina: 1