Toon posts:

Gaming toetsenbord, muis en headset

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hi!

Ik ben op zoek naar een nieuw (gaming) toetsenbord, muis en headset. Ik heb het tot nu toe volgehouden met 'normale' randapparatuur gedaan en niet specifieke 'gaming' randapparatuur.

Heeft deze gaming randapparatuur (specifiek muis en toetsenbord) toegevoegde waarde?

Alle reacties

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:29

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Ligt maar net aan het merk.
Bij budget/Action randaparatuur is het meer lichtjes dan wat anders.
Bij goede merken zoals Logitech/CM/Razer etc is er echt wel een meerwaarde.

Dit is bijvoorbeeld een leuk startsetje:
pricewatch: CM Storm Devastator - Gaming Gear Combo
pricewatch: Creative Fatal1ty Gaming Headset

Maar hiervoor geldt natuurlijk dat het allemaal wel persoonlijk is, wat fijn voelt en beweegt etc.

[ Voor 59% gewijzigd door Leeghoofd21 op 17-02-2016 17:03 ]

HANDTEKENING!!!

Verwijderd

Topicstarter
Oke tof! Bedankt voor de hulp.

En is Logitech dan nog een stapje hoger of wel op hetzelfde level qua kwaliteit en dus meerwaarde?
(i.v.m. een actie van Logitech atm)

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:29

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Zelf ben ik enorm van van Logitech, vooral de muizen die zij uitgeven.
Maar meer omdat ze echt een top service leveren. Ik heb sinds de MX500 nooit een muis hoeven kopen en heb nu een proteus core :)
Qua toetsenbord heb ik een simpele K200 van Logitech. Werkt ook prima om op te gamen :)
Maar het draait echt om het gevoel wat je hebt bij een muis en toetsenbord.

HANDTEKENING!!!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:29

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!) gemist? Schopje naar CAA met een dekkende titel.

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-02 15:24

Deathchant

Don't intend. Do!

Gamingtoetsenborden onderscheiden zich meestal door:
- verlichte toetsen (en ook verschillende belichtingskleuren)
- cherryswitches (hoeft niet perse natuurlijk)
- programmeerbare extra toetsen (de G-toetsen bij logitech bijvoorbeeld) zodat je ingame een toetsencombi achter 1 zo'n knop kunt hangen
- focus op de WSAD knoppen door of een ander kleurtje, of geribbelde toetsen
- grote shift (niet bij alle!)

Ik als die-hard gamer gebruik nog steeds de Logitech G15 v1. Je hoeft dus echt niet perse cherryswitches te hebben om te kunnen gamen.
De switches is hetgeen dat een toetsenbord erg duur of goedkoop maakt. Met cherry = duur, maar het voelt echt super aan met typen! Moet je echt ff proberen in de winkel en kijken of je het extra geld waard vindt.

Tja muis...ook erg persoonlijk. Voor mij moet een muis simpel zijn: linker- en rechter muisknop, scrollwieltje (drukbaar) en 2 duimknoppen (back/forward). Ik hoef absoluut geen muis met 36 knoppen.
Verder vind ik het prettig om een hoge muis te hebben vanwege grote handen. Ik heb dus de Logitech G5 (die blauwe) al sinds ie uit is. Ik vind het ook erg vervelend om een draadloze muis te hebben...weer iets waar batterijen in moet...erg persoonlijk natuurlijk, maar ik heb liever gewoon ouderswets draad. Mijn muis blijft op de plek liggen waar ie ligt dus ik heb er geen behoefte aan.

Headset...tja, ook weer zo persoonlijk ;) Saai he? ;) Ik heb het liefste een headset wat volledig over mijn oren gaat. Als ie zo op je oren zit dat gaat echt enorm irriteren na een kwartier al. Daarnaast speel ik BF4 en maak gebruik van surround...dus ik kan overal de mannetjes horen lopen, daarom wil ik graag een 5.1 échte surround headset. Omdat mijn computer 50cm van me af staat en ik een 27"monitor heb, moet de kabel lang genoeg zijn om van achterin de pc links via de monitor naast mijn toetsenbord uit te komen.
Ik heb dus een Roccat Kave XTD 5.1 analog bij bol.com gekocht voor 69,99. Valt volledig over je oren heen, écht 5.1 geluid, goeie bass erin en comfortabel dragen. Win-win :)

Dus je ziet, het is allemaal best persoonlijk :)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Pagina: 1