Gamingtoetsenborden onderscheiden zich meestal door:
- verlichte toetsen (en ook verschillende belichtingskleuren)
- cherryswitches (hoeft niet perse natuurlijk)
- programmeerbare extra toetsen (de G-toetsen bij logitech bijvoorbeeld) zodat je ingame een toetsencombi achter 1 zo'n knop kunt hangen
- focus op de WSAD knoppen door of een ander kleurtje, of geribbelde toetsen
- grote shift (niet bij alle!)
Ik als die-hard gamer gebruik nog steeds de Logitech G15 v1. Je hoeft dus echt niet perse cherryswitches te hebben om te kunnen gamen.
De switches is hetgeen dat een toetsenbord erg duur of goedkoop maakt. Met cherry = duur, maar het voelt echt super aan met typen! Moet je echt ff proberen in de winkel en kijken of je het extra geld waard vindt.
Tja muis...ook erg persoonlijk. Voor mij moet een muis simpel zijn: linker- en rechter muisknop, scrollwieltje (drukbaar) en 2 duimknoppen (back/forward). Ik hoef absoluut geen muis met 36 knoppen.
Verder vind ik het prettig om een hoge muis te hebben vanwege grote handen. Ik heb dus de Logitech G5 (die blauwe) al sinds ie uit is. Ik vind het ook erg vervelend om een draadloze muis te hebben...weer iets waar batterijen in moet...erg persoonlijk natuurlijk, maar ik heb liever gewoon ouderswets draad. Mijn muis blijft op de plek liggen waar ie ligt dus ik heb er geen behoefte aan.
Headset...tja, ook weer zo persoonlijk

Saai he?

Ik heb het liefste een headset wat volledig over mijn oren gaat. Als ie zo op je oren zit dat gaat echt enorm irriteren na een kwartier al. Daarnaast speel ik BF4 en maak gebruik van surround...dus ik kan overal de mannetjes horen lopen, daarom wil ik graag een 5.1 échte surround headset. Omdat mijn computer 50cm van me af staat en ik een 27"monitor heb, moet de kabel lang genoeg zijn om van achterin de pc links via de monitor naast mijn toetsenbord uit te komen.
Ik heb dus een Roccat Kave XTD 5.1 analog bij bol.com gekocht voor 69,99. Valt volledig over je oren heen, écht 5.1 geluid, goeie bass erin en comfortabel dragen. Win-win
Dus je ziet, het is allemaal best persoonlijk