W/Mac programmaatje voor password/encryption op externe HDD?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:41
Mijn vraag
Ik heb op mijn werk een externe HDD die ik graag wil password protecten/encrypten. Weet iemand hier een goed, handig (als in: na goed instellen; password invoeren en klaar), gratis programma voor?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ikzelf werk op een Windows PC; gezien de kans dat er ook mensen gebruik van maken die een Mac hebben, moet het programma op zowel Windows als Mac werken.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik kan alleen TrueCrypt vinden, maar die schijnt dus zo outdated te zijn dat ie niet meer veilig is.. Andere programma's zijn er alleen voor Windows óf Mac.

[ Voor 4% gewijzigd door Raymon89 op 17-02-2016 16:41 ]

Beste antwoord (via Raymon89 op 19-02-2016 11:12)

• Qaatloz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-07 20:05
Veracrypt is een fork die nog regelmatig geupdated wordt en waarbij de aanbevelingen van de audit op Truecrypt zijn overgenomen.
Verder is van Truecrypt niet echt duidelijk waarom het team erachter gestopt is, waardoor het vermoeden bestaat dat het mogelijk niet helemaal veilig meer is, maar de audit op Truecrypt heeft geen grote onveiligheden of problemen kunnen vaststellen.

[ Voor 5% gewijzigd door Qaatloz op 17-02-2016 16:46 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Qaatloz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-07 20:05
Veracrypt is een fork die nog regelmatig geupdated wordt en waarbij de aanbevelingen van de audit op Truecrypt zijn overgenomen.
Verder is van Truecrypt niet echt duidelijk waarom het team erachter gestopt is, waardoor het vermoeden bestaat dat het mogelijk niet helemaal veilig meer is, maar de audit op Truecrypt heeft geen grote onveiligheden of problemen kunnen vaststellen.

[ Voor 5% gewijzigd door Qaatloz op 17-02-2016 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Qaatloz schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 16:45:
Er was geen team achter TrueCrypt, slechts een ontwikkelaar deed al het werk. De reden die opgegeven werd waarom het project stopte was dat het te tijdrovend was om te onderhouden.

Hoewel de audit geen grote problemen vond werd er wel opgemerkt dat het programma voor een deel spaghetti code was.

Een andere fork van TrueCrypt is CipherShed, die kan je ook nog bekijken.

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:41
Top, bedankt, ik zal er eens naar kijken! :)