WiFi in bungalow op vakantiepark aanleggen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 738047

Topicstarter
Hallo,

Wij gaan tijdelijk voor 6 maanden in een bungalow op een vakantiepark wonen. Zoals op zoveel van deze parken is de WiFi erg slecht, traag en duur. Daarom wil ik graag weten wat de beste manier is om een eigen WiFi netwerk aan te leggen in de bungalow. Momenteel hebben wij een alles in één pakket van Telfort, maar er ligt geen telefoonaansluiting in de bungalow. Wel is er kabelkastje met coax-aansluiting, echter is dit niet de hoofdaansluiting. Ik weet dat de maximale snelheid wat er ogelijk is op het adres 11 mb/s is, niet het allersnelste dus maar nog altijd veel sneller dan de WiFi hotspots die de eigenaar van het vakantiepark aanbiedt.
Welke mogelijkheden heb ik om toch gebruik te maken van WiFi in de bungalow?
Alvast bedankt.

Mvg,

Roelof

Beste antwoord (via Anoniem: 738047 op 18-02-2016 10:41)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:48

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik kan mij niet voorstellen dat je uberhaupt commercieel internet over een vaste landlijn gaat kunnen krijgen daar.
Zie een huisje op dat park als een kantoor in een groot kantoorpand. Dat er ergens een telefoonlijn zit, of een coax aansluiting, waardoor je kunt bellen en TV kijken, betekend niet dat dit aansluitbaar is door externe partijen.

Ergens op dat park staat een verdeelstation om TV te verdelen en daar evt hun eigen feed bij te gooien. Idem voor telefonie, ergens zal vast een oude telefooncentrale staan.
Ik denk dat je simpelweg maar 3 opties hebt:
- Bespreek met de receptie/beheerder van het park de mogelijkheden
- Maak gebruik van wifi
- Regel het allemaal zelf met een mobiel data abo

Vergeet niet : al vind je ergens een draadje waarvan je denkt dat je er een abo op aan kunt vragen : die lijn is niet van jou en je ben unerhaupt niet gemachtigd om er iets mee te doen. Overleg met het park wat mogelijk is.

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-06 15:22
als je kabelinternet kan krijgen dan geven meeste kabelproviders er een wifi router bij

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Er zit wel een kabelkastje met coax-uitgang maar ik weet niet of dat dat ook direct wil zeggen dat er kabelinternet te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:38
Als het een unieke endpoint is dan wel, maar vermoedelijk zit je op het netwerk van het park. Althans, als het zo'n Centerparks of Landal gebeuren is hebben ze daar eigen netwerk voor. Kwestie van bellen met kabelaar en checken met beheerder.

Eerste wat mij te binnen schiet is 4G wifi accespoint. Voor 50,- per maand kun je tegenwoordig al aardig wat data kopen en daar kom je een eind mee. Al is kabel uiteindelijk makkelijker qua datagebruik.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt. Ik zal het inderdaad morgen direct checken met de beheerders van het park.
Wat betreft 4G ...daar heb ikzelf ook aangedacht, dan is de snelheid wel goed maar zit je met een limiet. Met mijn huidige abonnement van Telfort zit ik maandelijks zo tegen de 200 GB. Dat ga ik zeker niet redden met een 4G abonnement, Weet iemand waar ik veel data kan kopen voor ongeveer 50 euro p/maand zoals hierboven ook al werd voorgesteld? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:48
Volgens mij missen we wat info. Er ligt geen telefoonlijn (vreemd) maar wel kabel. Er is 11Mb/s mogelijk dit klinkt wel als een DSL lijn waar haal je dit dan vandaan? Welk park gaat het om (Biddinghuizen toevallig?)? Kabelaansluiting op een park is zelden internet overheen leverbaar, omdat het netwerk dan onderhouden moet worden door de kabelaar en dit is vaak niet rendabel. Wanneer er echt geen telefoonlijn ligt dan ben je gebonden aan 4G maar check je wel het bereik vantevoren? Bijvoorbeeld op Centerparcs is er vaak amper bereik.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:13
In zeeland ligt er delta (kabel) naar de vakantiehuizen. Je kunt dus een volledig delta pakket nemen.
Geen geneuzel, elk huis eigen modem+wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb gekeken om de volgende site en daar mijn nieuwe postcode ingevoerd en daar kwam het volgende uit:

https://netco-fpi-info.fo...&commit=Zoek&alt_address=

Misschien dat iemand mij uit kan leggen wat het betekent en wat voor mogelijkheden er zijn. Het vreemde is dat er geen telefoonaansluiting in de bungalow aanwezig is maar wel een kabelaansluiting (coax) maar op deze website staat dat er 11 MB/s via ADSL+ beschikbaar is.
BTW het gaat om dit vakantiepark www.dekremmer.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:58
Weet je zeker dat er niet ergens een ISRA punt is? In de meterkast of kelder bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
dan zou je toch even contact moeten opnemen met KPN.. ter controle. of de info op netco is incorrect en resulteert in de aansluiting van de beheerder, of het klopt wel en ergens ligt er een lijn.

Bij Ziggo wordt je adres iig niet herkent...

[ Voor 10% gewijzigd door SMSfreakie op 17-02-2016 21:38 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb echt geen lijn gevonden en ik heb overal in de bungalow gezocht, een kelder zit er niet en ook in de meterkast komt geen lijn binnen. Het enige wat binnenkomt is een AOP voor de kabel.
Maar ik zal morgen contact opnemen met de beheerder en dan hoop ik het een en ander meer te weten te komen over wat er wel of niet mogelijk is. In ieder geval bedankt voor alle hulp en info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Anoniem: 738047 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 22:02:
Ik heb echt geen lijn gevonden en ik heb overal in de bungalow gezocht, een kelder zit er niet en ook in de meterkast komt geen lijn binnen. Het enige wat binnenkomt is een AOP voor de kabel.
Maar ik zal morgen contact opnemen met de beheerder en dan hoop ik het een en ander meer te weten te komen over wat er wel of niet mogelijk is. In ieder geval bedankt voor alle hulp en info.
ook geen blinde doos ergens? maar als er wel een lijn is hoort KPN? de lokatie van het ISRA punt te weten?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Een blinde doos weet ik niet, misschien wel een blinde bewoner want ik kan echt geen kastje vinden anders dan die van de kabel. Maar ik neem morgen ook contact op met KPN en dan vraag ik wel wat er mogelijk is om mijn nieuwe adres.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:48

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik kan mij niet voorstellen dat je uberhaupt commercieel internet over een vaste landlijn gaat kunnen krijgen daar.
Zie een huisje op dat park als een kantoor in een groot kantoorpand. Dat er ergens een telefoonlijn zit, of een coax aansluiting, waardoor je kunt bellen en TV kijken, betekend niet dat dit aansluitbaar is door externe partijen.

Ergens op dat park staat een verdeelstation om TV te verdelen en daar evt hun eigen feed bij te gooien. Idem voor telefonie, ergens zal vast een oude telefooncentrale staan.
Ik denk dat je simpelweg maar 3 opties hebt:
- Bespreek met de receptie/beheerder van het park de mogelijkheden
- Maak gebruik van wifi
- Regel het allemaal zelf met een mobiel data abo

Vergeet niet : al vind je ergens een draadje waarvan je denkt dat je er een abo op aan kunt vragen : die lijn is niet van jou en je ben unerhaupt niet gemachtigd om er iets mee te doen. Overleg met het park wat mogelijk is.

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-06 14:47
Wij wonen op het moment ook op een vakantiepark (ivm nieuwbouw) en ik heb ook getracht bij Ziggo een abbonement aan te vragen echter is dit niet gelukt, de reden was omdat het park zijn eigen coax infra heeft (wel op ziggo) het enige wat voor mij mogelijk was is Digitale TV van Ziggo.

Bij ons is het wel zo dat elk huisje zijn eigen accesspoint heeft waar je in moet loggen met een code die je krijgt vanuit het park (deze is wel makkelijk te vervangen met een eigen router zodat je 1x moet inloggen en vervolgens alle apparaten van internet voorziet), het enige nadeel vind ik dat we max 2mbit krijgen.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-06 18:25
Het is alweer een paar jaar geleden dat ik op de Kremmer was.. Ik herinner me inderdaad dat er niet zo'n denderend wifi netwerk ligt.

Mijn KPN verbinding op mijn telefoon werkte daar echter wel goed herinner ik me. Nu is er de laatste tijd wel e.e.a. veranderd op de mobiele netwerken dus testen voordat je iets aanvraagt indien je 4G overweegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kajuna
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-06-2017
Een jaartje later heb ik dus ook een huisje gekocht op hetzelfde park (de Kremmer). KPN vertelde me dat er op het adres wel degelijk aangesloten kon worden (wel eerst zien dan geloven). Ik zag ook internet via satelliet via http://www.skydsl.eu/en-N...e/info/howitworks/fitting heeft iemand hier ervaring mee?

Update - zag net een ander topic hier over Skydsl en ik denk dat ik me daar maar niet aan waag.

[ Voor 13% gewijzigd door kajuna op 09-06-2017 19:14 ]

Pagina: 1