Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:38
Ik zoek een goedkoop netbookje voor gooi en smijt werk. Volgens mij zijn die 11,6" dingen best interessant met een quad core Atom :)

Wat ga je met je laptop doen?
Surfen, Netflix, filmpje vanaf harddisk, beetje tekstverwerken, in het uiterste geval van nood iets openen in photoshop/illustrator (echt uiterste geval)

Wat is je budget?
Zo min mogelijk, rond de 250 euro?

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, de laptop moet continue meegesleept kunnen worden in m'n handbagage. Gewicht ongeveer een kilo. Liefst moet 'ie dus ook lang op de batterij mee gaan.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb zelf bij de Staples een Asus X205 gezien die erg cool was, maar wel met Bay Trail Atom, terwijl er volgens mij ook al Cherries te krijgen zijn

[ Voor 20% gewijzigd door Bob Popcorn op 17-02-2016 16:17 ]

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:58

DarkSide

theres no place like ::1

Dit zijn de cherry trails
Even kijken welke je interessant vindt.
Nadeel vind ik de 32gb. Misschien sparen voor een pentium? (n3700)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
Die 32gb is gewoon uit te breiden met een MicroSD kaartje, 64gb is er zo ingestopt. Machientje moet ook gewoon lean & mean blijven, batterijduur en draagbaarheid staat voorop. :)

• DarkSide

DarkSide

Klopt. Alleen goed opletten met installeren van pakketten.
Windows 10 neemt toch ruimte in beslag en applicaties e.d ook. Dat wordt dan vaak truukjes uithalen om w10 te updaten.
Maar er zijn dus gewoon cherry trails te koop

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Bob Popcorn
DarkSide schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 12:45:
Klopt. Alleen goed opletten met installeren van pakketten.
Windows 10 neemt toch ruimte in beslag en applicaties e.d ook. Dat wordt dan vaak truukjes uithalen om w10 te updaten.
Maar er zijn dus gewoon cherry trails te koop
Helaas alleen nergens te krijgen, want overal uitverkocht/niet leverbaar ;)

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 23:30
Op 32 GB kun je toch prima windows installeren. Moet er alleen niet al te veel andere software opzetten en eventueel checken of het ook kan draaien van de SD-kaart die je kunt toevoegen.

...

• Bob Popcorn
koentjuh1987 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 14:43:
Op 32 GB kun je toch prima windows installeren. Moet er alleen niet al te veel andere software opzetten en eventueel checken of het ook kan draaien van de SD-kaart die je kunt toevoegen.
Dat was mijn plan ook al :) 64GB class 10 microSD kost nog geen 20 euro. :)

• DarkSide

DarkSide

koentjuh1987 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 14:43:
Kan ook wel. Maar idd opletten. En rekening houden dat win10 updates veel ruimte vergen.
Omdat je met je windows.old zit en hij alvast 4gb download voordat hij gaat installeren/updaten.

Er zijn topics waarbij de 32gb toch al gauw aan de limiet was. En er niet genoeg ruimte vrij was om te updaten. Zonder truckjes uit te halen.
gewoon even een opmerking om rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
Ben er inmiddels achter dat de Cherry Trails spiksplinternieuw zijn, en 26 februari in de winkels komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
[ímg]http://laptoperelease.com/wp-content/uploads/2015/06/ASUS-TRANSFOMER-BOOK-FLIP-TP200.jpg[/img]

Ben inmiddels voor een Asus Flip TP200 gegaan, met een Celeron voor nét even iets meer performance. Verder wel 2gb ram (prima) en 32gb EMMC geheugen. Dat breid ik nog uit met een 32gb MicroSD kaartje.

Alle meuk van Asus is er af, er draait nu prima Word, Powerpoint, Spotify en Chrome op, heb nog 10GB vrij. :)

Pagina: 1