Wat zijn de glasvezel aanbieder die geen KPN (dochter) zijn?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-06 18:56
Weet iemand wat de niet-KPN (dochters) zijn op de glasmarkt? Ik wil namelijk absoluut niet bij KPN (principe kwestie) waardoor ik eerst bij concepts-ICT zat maar die is destijds overgenomen door KPN waardoor ik ben overgestapt op fiber.nl.

Nu zou ik graag wat gegarandeerd sneller internet hebben want ik heb een 30/30 lijn die voor 1 jaar een verdubbelaar (dus 60/60) zou moeten hebben. Dat bleek in de praktijk meer een verdriedubbelaar te zijn want de snelheid ligt vaak meer in de 80-90Mbit range. Wie weet wanneer dat echter ophoud, en de nieuwe paketten zijn bij fiber helaas een stuk duurder en de oude TV-box zou niet compatibel zijn waardoor ik per maand €15 duurder zou zijn met fiber.nl's huidige aanbod.

Wat Ik graag zou willen weten is welke glasproviders geen KPN (of dochter daarvan) zijn. Ik heb de keuze uit de volgende:
  • KPN Dochters
    • KPN (duidelijk KPN ;))
    • XS4ALL (KPN dochter)
    • Telfort (KPN dochter)
  • Niet KPN dochters
    • Tele2 (KPN Dochter in België maar niet in Nederland?)
    • Fiber.nl (geen KPN-dochter, mijn huidige provider)
    • Solcom
    • Online.nl
    • Helden van nu (zakelijk)
    • Trined
    • Plinq
    • Fieber (zakelijk, wellicht een dochter van fiber.nl gezien de naam?)
    • Tweak
    • Vodafone
    • Stipte
Klopt mijn lijstje? De laatste keer dat ik dit probeerde uit te zoeken kwam ik veel meer 'misschien KPN' tegen, wellicht is de markt transparanter geworden. Het KPN Lijstje is precies die welke ook op KPN's eigen site tegenkom, kan me niet herinneren dat het toen ook zo open was en dat ik de keuze uit zoveel niet-kpn bedrijven had.

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

Beste antwoord (via Xthemes.us op 22-02-2016 20:13)

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:06
Oke. Dan zie ik inderdaad voorlopig niet zoveel mogelijkheden op het gebied van zelfstandige operators/providers. In de PoPs van Winterswijk zitten geen andere operators dan KPN Wholesale (zoals bijvoorbeeld Tweak, Vodafone, Netrebel of Jonaz). En ik voorzie dat ook niet voor de nabije toekomst.
Dus welke provider je ook kiest, de TV streams zijn altijd van KPN afkomstig en een deel van je geld vloeit dus ook naar KPN toe (en dan bedoel ik niet de lijnhuur aan Reggefiber).

Om helemaal terug te komen op je startpost. Er zijn nog een paar KPN dochters maar daar heb jij geen bemoeienis mee, namelijk OBN/ON en Edutel.
Het lijstje was veel langer maar al die kleine overgenomen merken zijn (zoals je weet denk ik) opgegaan in Telfort. Ik kan zo geen andere providers bedenken dan die je in je startpost zette.

[ Voor 25% gewijzigd door Barre73 op 22-02-2016 20:12 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-09 23:37
Solcon is wel een goede provider, tweak ook.
Tweak heeft nu een aanbieding als je een jaar vooruit betaald (365 euro per jaar) voor 1000/1000 daar komt je eventuele TV en telefonie nog bij.

Xs4all staat zo goed als los van KPN, je hebt dan niets met KPN te maken.
Ik bedoel de meeste andere providers gebruiken ook het KPN netwerk maar je doet alleen zaken met de providers (net zoals Xs4all)

In bijna alle gevallen loopt er een geldstroom naar KPN, als je dit ook niet wilt blijft er alleen kabel over.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Er loopt feitelijk altijd een geldstroom naar KPN. Als het niet voor de gebruikte apparatuur
van KPN is dan is het wel voor het gebruik van de glasvezels via Reggefiber. :)
Maar goed, dat terzijde.

Ik ben zelf zeer te spreken over Tweak, maar dan wel in gebied waar ze 1000 Mb aanbieden,
(Leeuwarden in mijn geval) en een stuk betere tv streams hebben met een hogere bitrate. d:)b

Vodafone ontbreekt nog aan het lijstje. Of die was niet beschikbaar?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2016 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Tweak gaat hier (in Winterswijk) enkel tot 500Mb, leveren ze mindere TV kwaliteit in de niet 1000Mb regios?
En inderdaad, scherp gezien - Vodafone is ook een optie, waarschijnlijk overheen gekeken :) - toegevoegd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-10 21:22
Verwijderd schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 19:10:
Er loopt feitelijk altijd een geldstroom naar KPN. Als het niet voor de gebruikte apparatuur
van KPN is dan is het wel voor het gebruik van de glasvezels via Reggefiber. :)
Maar goed, dat terzijde.
Niet perse, er zijn ook andere netwerken dan alleen die van Reggefiber. Denk aan Cai Harderwijk, KTV Waalre, Caiway om maar een paar te noemen.

En ook daar zijn providers op actief. Op de RF netwerken hoeft een partij niet perse iets te maken te hebben met Reggefiber. Er zijn ook meerdere andere operators actief. In dat geval huren ze alleen een kale vezel. Ja, dat is indirect KPN (immers, die hebben aandelen in RF) maar technisch is het 100% gescheiden.

Vodafone, Solcon, XSyou, Jonaz zijn bv een aantal partijen die ook (zelf) operator zijn en in sommige gebieden volledig zelfstandig kunnen leveren, zonder een wholesaler te zijn van het KPN portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké, goed punt. :) Het is zeker niet overal Reggefiber, maar dat
heb je zelf niet voor het uitkiezen. Het is dan maar waar je woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xthemes.us schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 19:57:
Tweak gaat hier (in Winterswijk) enkel tot 500Mb, leveren ze mindere TV kwaliteit in de niet 1000Mb regios?
En inderdaad, scherp gezien - Vodafone is ook een optie, waarschijnlijk overheen gekeken :) - toegevoegd!
Tja, zou toch ook een keus kunnen zijn. :)

Ach, het is maar wat je mindere noemt. De meerderheid neemt ook tv streams van KPN af.
En dat doet Tweak ook buiten het eigen gebied. En die zien er niet slecht uit. Maar toen ik
de eerste dag Tweak had viel het verschil me wel heel erg op. Het was net alsof ik weer
een nieuwe tv had, in plaats van alleen een nieuwe tv provider. :D
Een aantal HD zenders gaat wel tot zo'n 14 Mbps, dat verschil zag ik echt wel.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2016 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Ik moet zeggen dat stipte wel een interessant TV aanbod heeft, in plaats van allerlei pakketten waar je extra voor moet betalen gewoon één aanbod met zo goed als alles erin, zelfs HBO. Aan de andere kant is de prijs er dan ook weer niet zo gek veel lager als de concurrentie met alle pakketten.

Gaat nog een hele zoektocht worden om uit te vogelen wie in het huishouden welke zenders wil en welke providers welke zenders aanbieden voor welke bedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:37
Is het nu zo dat je bij elk van de TV aanbieders bij glas een dedicated UTP netwerk moet hebben voor je tv? Vind dat namelijk erg vervelend en is de enige reden dat we niet over gaan. Heb wel utp, maar geen zin om voor een tv-VLAN nog een netwerk er naast te maken. Coax ligt er ook gewoon.

Saillant datail, XS4all gevraagd naar oplossing over bestaand UTP netwerk en geen antwoord gekregen. Lijkt me echt een topbedrijf :+ (n=1, maar toch ;) ).

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@TS: Het wordt erg lastig, afhankelijk van waar je woont in Nederland, om geheel onafhankelijk van KPN een digitale dienst af te nemen. :S

Vrijwel alle ISPs kopen in meer of mindere mate diensten in bij KPN WholeSale en zetten die onder hun eigen merknaam weer in de markt.
Dus hoe principieel wil/kun je zijn? En is dat realistisch?

@NiGeLaToR: Bij zowel KPN als Xs4all is het al lang niet meer noodzakelijk om een aparte UTP kabel voor je IPTV box te gebruiken hoor. Die trend is al jaren geleden ingezet; alle data gaat als een IP pakketje van dienstenaanbieder naar klant/device. Dus ja, Ethernet is daarvoor de meest gebruikte netwerkstandaard. En ja, dat wordt vrijwel altijd over UTP kabel (of glas, of WiFi, of whatever) getransporteerd. >:)
Op dat gebied is er genoeg info te vinden in de desbetreffende KPN en Xs4all FttH subforums.

[ Voor 45% gewijzigd door ehtweak op 17-02-2016 20:57 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Hier ligt de netwerkbekabeling al voor 3 kastjes (ook de max geloof ik) dus dat is gelukkig geen probleem.

@ehtweak
Zolang er maar zo weinig mogelijk geld naar KPN gaat en het mij zelf niet op enorme kosten drijft. Ik zal mezelf niet in al te gekke bochten wringen.

Door slechte service in het verleden (zowel via ADSL van telfort als sinds de aankondiging dat Concepts ICT overgenomen zou worden) en een groot aantal overnames waardoor er hier plots nog weinig niet-KPN keuze was ben ik ze actief gaan vermijden. Monopolies houd ik niet van en probeer ik niet te steunen.
Zo te zien zal het vooral zenderpakketten/kosten vergelijken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Ik heb de boel een beetje ruw voor mezelf uitgerekend om een idee van de prijsverschillen te krijgen en die zijn veel groter dan ik dacht.

Tweak heeft een heel leuke 1Gb deal op hun site staan inclusief HBO maar die leveren ze hier niet, vervolgens is een tiende van die snelheid nog duurder ook? Wie heeft dat bedacht.

Stipte en tweak lijken 2 van de duurste opties in deze lijst maar dat komt doordat HBO al bij in de prijs is verrekend, dat is elders veelal €15 extra. Niet handig als je geen HBO wilt want je er betaald er dus wel voor, stipte levert ook standaard opname functionaliteit wat bij de meesten €5 extra is.

Hieronder mijn eigen overzicht oplopend op prijs gesorteerd.

Tele2
Internet Extra€ 45,00
TV Basis€ 9,00
Pluspakket€ 5,00
Interactieve TV Ontvanger€ 3,00
Interactieve TV Ontvanger€ 3,00
Interactieve TV Ontvanger #3 is nodig maar kan niet worden geselecteerd op de website€ 0,00
Bellen basis€ 0,00
Totaal€ 65,00*

*Eerste 3 maand €30 korting

Vodafone
Internet 100Mb€ 40,00
Interactieve TV€ 13,50
Entertainment zenderpakket€ 3,75
Infotainment zenderpakket€ 3,75
TV Box€ 0,00
Extra TV Box€ 0,00
Extra extra TV Box€ 5,00
Vast bellen€ 2,50
Totaal€ 68,50*

* De eerste 6 maand €15 korting.

Plinq
Alles in één€ 55,00
100Mbps€ 10,00
2x extra Settop box€ 5,00
Kennis€ 1,00
Relax€ 0,65
Totaal€ 71,65

Fiber.nl
WatKosten
All-in-one medium 100€ 49,95
Digitaal Plus€ 9,95
HD Pakket€ 0,00
Set-top box HD (bruikleen)€ 4,95
Set-top box HD (bruikleen) (gratis)€ 0,00
Glasvezel 100Mb/s€ 15,00
Totaal€ 79,85

Trined
Internet + Telefoon + Televisie€ 65,00
2 extra TV ontvangers€ 5,00
Best of TV€ 5,00
Film en Entertainment TV€ 5,00
Totaal€ 80,00

Solcon
Alles-in-één€ 61,75
Extra TV-ontvanger€ 2,50
Extra TV-ontvanger€ 2,50
Pluspakket€ 9,95
HD Pakket€ 3,95
Totaal€ 80,65

Stipte.nl
2e HD TV Ontvanger€5,00
3e HD TV Ontvanger€5,00
Totaal€ 84,95

Online.nl
Alles in 1 Glasvezel Power€ 65,00
Televisie "Entertainment"€ 10,00
Tweede TV box€ 5,00
Derde TV box€ 5,00
Telefoon Hallo Basis€ 0,00
Totaal€ 85,00

Tweak
Internet 100Mb€ 45,00
Televisie Sparql Basic€ 23,95
Extra Sparql ontvanger€ 4,00
Extra Sparql ontvanger€ 4,00
Bellen standaard€ 0,00
Televisie Sparql Premium€ 10,00
Totaal€ 86,95

In mijn geval lijkt vodafone de interessante te zijn, ik zie wel veel slechte reviews/feedback maar die lijken vooral gericht op de eerste installatie/de monteur/helpdesk. Alles ligt hier al dus de monteur zal bijzonder weinig hoeven te doen, modem vervangen TV-kastje erneer zetten en klaar - er hoeven geen kabels te worden getrokken.
Helpdesks zijn overal slecht dus dat is ook niets nieuws.

[edit]
Weet iemand welke TV-box Vodafone gebruikt? Ik heb namelijk nog een Aminobox 140 over van de eerste provider, als die te hergebruiken is scheelt dat ook weer €5 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Je kan bij Vodafone alleen hun boxen gebruiken. In principe Entone. Amino's worden ook wel gebruikt maar dan alleen Amino;s die ze zelf (hebben) uitgegeven. Andere Amino's van andere providers gaan volledig op slot als je ze probeert aan te sluiten. Dus doe dat zeker niet!

In Android termen gesproken: Je Amino brickt.. en daar komt ie nooit meer uit.Je oude Amino 140 is dus niet bruikbaar.

Qua prijs en kwaliteit heb ik met VF goede ervaringen. Monteur hoefde bij mij ook alleen maar het modem aan te sluiten op de glasvezelconnector (met een extra glaskabeltje) en dat ging prima. Helpdesk heb ik niet nodig gehad en zowel, dan was ik er ook wel uitgekomen. Ik heb dan weer andere connecties dankzij mijn werkgever als dat nodig was geweest.

Overigens: Als je op jouw adres volgens de Vodafone postcodecheck korting krijgt op 100/100 of op 500/500, en als je ziet dat er ook 20/20 beschikbaar is, dan gebruikt Vodafone daar haar eigen apparatuur en eigen aanvoer in de PoPs en zit je dus helemaal niet meer op KPN diensten. Ook een super TV signaal trouwens.

[ Voor 9% gewijzigd door Barre73 op 21-02-2016 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-10 23:49

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Xthemes.us schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 16:07:
Weet iemand wat de niet-KPN (dochters) zijn op de glasmarkt? Ik wil namelijk absoluut niet bij KPN (principe kwestie) waardoor ik eerst bij concepts-ICT zat maar die is destijds overgenomen door KPN waardoor ik ben overgestapt op fiber.nl.
edit:
Mag ik vragen waarom dan niet? Niet verder het topic gelezen dan je start :+
Je kan in nederland bijna niet om ze heen. KPN was ooit staatsbedrijf en die leiding liggen er nog steeds waar elke andere provider gebruik van maakt.
Het is altijd nog beter dan de 2de grote ISP van NL die gebruik maakt van het kabelnetwerk.

[ Voor 5% gewijzigd door lSltAlKeR op 21-02-2016 20:13 ]

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Barre73 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 20:00:
Overigens: Als je op jouw adres volgens de Vodafone postcodecheck korting krijgt op 100/100 of op 500/500, en als je ziet dat er ook 20/20 beschikbaar is, dan gebruikt Vodafone daar haar eigen apparatuur en eigen aanvoer in de PoPs en zit je dus helemaal niet meer op KPN diensten. Ook een super TV signaal trouwens.
Welke korting bedoel je precies, ik zie wel deze:
Afbeeldingslocatie: http://105.imagebam.com/download/iPvqkerezpdNgUqe2VObMA/46670/466690240/Untitled.png
Maar die zie ik ook bij het 50Mbit pakket.
(De rechteroptie is aantrekkelijker voor mij doordat er een tweede [en derde] tv-box nodig is)
lSltAlKeR schreef op zondag 21 februari 2016 @ 20:06:
Mag ik vragen waarom dan niet? Je kan in nederland bijna niet om ze heen. KPN was ooit staatsbedrijf en die leiding liggen er nog steeds waar elke andere provider gebruik van maakt.
Het is altijd nog beter dan de 2de grote ISP van NL die gebruik maakt van het kabelnetwerk.
Daarom juist, die situaties waar je niet meer om een bepaalde partij heen komt zijn slecht voor de markt. Nu snap ik ook wel dat ik als enkeling het verschil niet ga maken, maar goed "verbeter de wereld begin bij jezelf".
Ik zat eerst bij telfort ADSL (KPN) en kreeg daar van de helpdesk wel eens reacties die mij wel erg dom overkwamen en de verbinding was ook niet geweldig. Bij KPN zelf ook niet, overstappen naar een ander kwam toen de nodige rompslomp bij te kijken en toen zaten we een maand zonder internet.

Toen overgestapt naar de kabel, glas werd hier aangelegd daarnaartoe overgestapt bij Concepts-ICT. Kreeg daar zowaar personen aan de lijn binnen zeer korte tijd toen ik een vraag had over mijn universele afstandsbediening. Na een lange tijd tevreden zijn begon het internet ééns in de maand weg te vallen en stond er plots in het nieuws dat Telfort (KPN) concepts-ict en nog 2-3 providers zou inlijven. Maar nee er zou niks veranderd worden! Nog een paar maand aangezien en toen kregen we een brief in de bus dat alle services zouden worden overgezet naar Telfort. Week later kregen we een dame aan de deur die een verhaaltje voor fiber kwam doen en me wist te vertellen dat zij niks met KPN van doen zouden hebben en maar daar naar overgestapt.
Ook een beetje tegen mijn principes in om de deur aan deur verkoop te ondersteunen maar goed.

Fiber.nl werkt trouwens prima, hun zenderpakketten zijn echter wel onhandig ingedeeld wat tot vrij hoge kosten leid als ik wil overstappen naar hun huidige pakketten. Dus vandaar dat ik nu weer op zoek ben (was) naar een provider die het hopelijk net zo goed doet maar voor minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:25
€5 postcodekorting, bijvoorbeeld 100/100 voor €35 ipv €40 pm. Zie je die niet dan wordt er geleverd via KPN-wholesale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:01

Freakie1NL

Grote Baas

Wat je ook doet begin niet aan Tweak! Net als jij wilde ik perse geen KPN maar Tweak is nog 3x erger dan KPN. Veel kleiner dus zou veel service gerichter moeten zijn, niets van dat, administratie niet op orde, liegen, dreigen, eigen collega's tegenspreken in dezelfde mail correspondentie. Lijkt wel een soap daar.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freakie1NL schreef op maandag 22 februari 2016 @ 09:15:
Wat je ook doet begin niet aan Tweak! Net als jij wilde ik perse geen KPN maar Tweak is nog 3x erger dan KPN. Veel kleiner dus zou veel service gerichter moeten zijn, niets van dat, administratie niet op orde, liegen, dreigen, eigen collega's tegenspreken in dezelfde mail correspondentie. Lijkt wel een soap daar.
Wat een bullshit. ik zit al een paar jaar bij Tweak. Natuurlijk zijn er problemen geweest nadat ze afscheid genomen hebben van KPN, maar het loopt steeds beter, ook met SPARQL. Als je jezelf een beetje fatsoenlijk communiceert reageren ze ook fatsoenlijk. (lijkt de normale wereld wel).

Dat jij een negatieve ervaring hebt en de boel afbrandt, wil nog niet zeggen dat dat een algemene mening is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieftalig
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 06-10 12:07

Lieftalig

Beperking van de mens is tijd.

Het is nergens 100% top, maar gewoon bij KPN blijven lijkt me de beste optie ; )

Werkzaam bij: Next Stairs Traprenovatie, Timmerman in Almere en Treinkaartjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-10 22:38

Younes

Wie, Wat, Waar?

Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2016 @ 10:12:
[...]

Wat een bullshit. ik zit al een paar jaar bij Tweak. Natuurlijk zijn er problemen geweest nadat ze afscheid genomen hebben van KPN, maar het loopt steeds beter, ook met SPARQL. Als je jezelf een beetje fatsoenlijk communiceert reageren ze ook fatsoenlijk. (lijkt de normale wereld wel).

Dat jij een negatieve ervaring hebt en de boel afbrandt, wil nog niet zeggen dat dat een algemene mening is.
Ik heb zelf ook negatieve ervaring met tweak. Slechte communicatie. Voor de klant een waardeloze algemene voorwaarden van toepassing. Bijvoorbeeld: Als je verhuisd, dien je 90 euro verhuiskosten te betalen en zit weer een nieuw jaar aan ze vast...

Daarom zeg ik: Geen tweak. Een ander heeft misschien goede ervaring, maar de service van Tweak is bagger. Internet is wel altijd gewoon stabiel, maar dat is niet alles...

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:01

Freakie1NL

Grote Baas

Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2016 @ 10:12:
[...]

En ik poneer dat als een algemene mening? Net zo zeer als jij een positieve ervaring heb heb ik meerdere enorm negatieve, om dan direct mijn mening als bullshit af te doen heeft exact even veel waarde als ik jouw positieve waarde nu als bullshit zou bestempelen.

TS is opzoek naar een nieuwe provider, ik raad TS Tweak tenzeerste af. Dat zou niet mogen omdat?
Het probleem ligt overigens totaal niet in de communicatie met Tweak eerder in het feit dat er geen afspraken nagekomen worden maar grappig dat jij weet dat als ik fatsoenlijk communiceer Tweak fatsoenlijk zal reageren. Ik ga maar even een les communicatie volgen, misschien dat dan alle problemen bij Tweak zijn opgelost. Gelukkig dat dit gebracht wordt door een bericht dat uitblinkt in communicatie.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Om die prijs voor Tweak toe te lichten. De deal voor 1 Gbit geldt in gebieden waar ze eigen aanvoer en apparatuur in de PoPs hebben. Dat geeft een idee van hoeveel goedkoper je kan werken als je niet bij KPN Wholesale hoeft in te kopen.
Tweak 100/100 via KPN WBA: 45
Tweak 1000/1000 via eigen apparatuur: 40 euro (standaard).

Zo groot is dus het verschil blijkbaar...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Xthemes.us schreef op zondag 21 februari 2016 @ 14:38:
...Tweak heeft een heel leuke 1Gb deal op hun site staan inclusief HBO maar die leveren ze hier niet, vervolgens is een tiende van die snelheid nog duurder ook? Wie heeft dat bedacht....
Daarom is Tweak ook alleen interessant in gebieden waar ze eigen apparatuur hebben, en daarom
een stuk goedkoper zijn, en 1000 Mb kunnen leveren. En de tv streams halen ze zelf van de Media Gateway
in Hilversum en die hebben een hogere bitrate als wat KPN standaard aanbied. In de andere gebieden
kopen ze diensten en tv streams bij KPN in en dat maakt het een stuk duurder.
En niet interessant genoeg om dan toch daarvoor te kiezen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2016 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 11:21
Xthemes.us schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 20:12:
Ik moet zeggen dat stipte wel een interessant TV aanbod heeft, in plaats van allerlei pakketten waar je extra voor moet betalen gewoon één aanbod met zo goed als alles erin, zelfs HBO. Aan de andere kant is de prijs er dan ook weer niet zo gek veel lager als de concurrentie met alle pakketten.

Gaat nog een hele zoektocht worden om uit te vogelen wie in het huishouden welke zenders wil en welke providers welke zenders aanbieden voor welke bedragen.
Stipte is recentelijk overigens overgenomen door Fiber zie ook dit persbericht.

Helden van nu levert overigens ook aan consumenten al blijven de prijzen stevig.
Een andere voordelige aanbieder qua glasvezel internet is Netrebel, echter zijn deze slechts in een paar gemeenten actief.
Xthemes.us schreef op zondag 21 februari 2016 @ 20:23:
[...]

Welke korting bedoel je precies, ik zie wel deze:
[afbeelding]
Maar die zie ik ook bij het 50Mbit pakket.
(De rechteroptie is aantrekkelijker voor mij doordat er een tweede [en derde] tv-box nodig is)

[...]
Als je geen 20/20 aanbod er tussen ziet staan (op Vodafone site of een genoemde derde) dan hebben ze geen eigen POP in de wijkkast zitten bij jou. Zodoende dus ook geen extra korting.

[ Voor 11% gewijzigd door funrider op 22-02-2016 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
[b][
Als je geen 20/20 aanbod er tussen ziet staan (op Vodafone site of een genoemde derde) dan hebben ze geen eigen POP in de wijkkast zitten bij jou. Zodoende dus ook geen extra korting.
Als ik je iets mag corrigeren: een wijkkast is een PoP (meestal een groter huisje). Je kan dus geen PoP in een wijkkast plaatsen :-)
Wat ze in die PoP hebben zitten is eigen apparatuur. Hoe dat heet varieert per operator maar "switch" is wel de beste term. KPN noemt het een Dslam maar blijft hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Xthemes.us schreef op zondag 21 februari 2016 @ 20:23:

Daarom juist, die situaties waar je niet meer om een bepaalde partij heen komt zijn slecht voor de markt. Nu snap ik ook wel dat ik als enkeling het verschil niet ga maken, maar goed "verbeter de wereld begin bij jezelf".
Ik zat eerst bij telfort ADSL (KPN) en kreeg daar van de helpdesk wel eens reacties die mij wel erg dom overkwamen en de verbinding was ook niet geweldig. Bij KPN zelf ook niet, overstappen naar een ander kwam toen de nodige rompslomp bij te kijken en toen zaten we een maand zonder internet.

Toen overgestapt naar de kabel, glas werd hier aangelegd daarnaartoe overgestapt bij Concepts-ICT. Kreeg daar zowaar personen aan de lijn binnen zeer korte tijd toen ik een vraag had over mijn universele afstandsbediening. Na een lange tijd tevreden zijn begon het internet ééns in de maand weg te vallen en stond er plots in het nieuws dat Telfort (KPN) concepts-ict en nog 2-3 providers zou inlijven. Maar nee er zou niks veranderd worden! Nog een paar maand aangezien en toen kregen we een brief in de bus dat alle services zouden worden overgezet naar Telfort. Week later kregen we een dame aan de deur die een verhaaltje voor fiber kwam doen en me wist te vertellen dat zij niks met KPN van doen zouden hebben en maar daar naar overgestapt.
Ook een beetje tegen mijn principes in om de deur aan deur verkoop te ondersteunen maar goed.

Fiber.nl werkt trouwens prima, hun zenderpakketten zijn echter wel onhandig ingedeeld wat tot vrij hoge kosten leid als ik wil overstappen naar hun huidige pakketten. Dus vandaar dat ik nu weer op zoek ben (was) naar een provider die het hopelijk net zo goed doet maar voor minder.
Mag ik vragen wat je woonplaats is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Ja hoor, ik woon in Winterswijk.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Oke. Dan zie ik inderdaad voorlopig niet zoveel mogelijkheden op het gebied van zelfstandige operators/providers. In de PoPs van Winterswijk zitten geen andere operators dan KPN Wholesale (zoals bijvoorbeeld Tweak, Vodafone, Netrebel of Jonaz). En ik voorzie dat ook niet voor de nabije toekomst.
Dus welke provider je ook kiest, de TV streams zijn altijd van KPN afkomstig en een deel van je geld vloeit dus ook naar KPN toe (en dan bedoel ik niet de lijnhuur aan Reggefiber).

Om helemaal terug te komen op je startpost. Er zijn nog een paar KPN dochters maar daar heb jij geen bemoeienis mee, namelijk OBN/ON en Edutel.
Het lijstje was veel langer maar al die kleine overgenomen merken zijn (zoals je weet denk ik) opgegaan in Telfort. Ik kan zo geen andere providers bedenken dan die je in je startpost zette.

[ Voor 25% gewijzigd door Barre73 op 22-02-2016 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Wat is dit dan? Nieuwe functies op het forum die ik nog niet ontdekt had.... -)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Als je een topic als 'vraag' post krijg je een optie om een reactie een thumbs up te geven en/of als beste antwoord te markeren ;)

Ik heb ze ook nog niet eerder gebruikt maar ik kom hier niet zo vaak, wel keurig netjes gedaan Tweakers :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu heb ik begrepen dat Vodafone de beste hd-kwaliteit via glasvezel leverd. Zijn er nog meer providers in de regio Alblasserdam die de zelfde kwaliteit leveren?
Pagina: 1