Al jaren werkt mijn setup prima, maar sinds gister lijkt plots mijn computer geen video output meer door te geven. Ik hoor dat de computer gewoon normaal op start en alle fans draaien ook zoals ze altijd doen. In eerste instantie dacht ik dat het aan de monitor lag, maar een andere monitor gaf ook niks weer. Ik heb toen vervolgens verschillende kabels gebruikt en ook verschillende poorten. Normaal gesproken gebruikte ik de DVI poort van mijn grafische kaart. Eerst dus een ander dvi kabeltje geprobeerd maar dat maakte geen verschil. Vervolgens de andere dvi poort van mijn grafische kaart en ook de dvi poort van het moederbord, maar die werkten allemaal niet. Via DVI werkte het dus gewoon helemaal niet.
Ik heb toen de monitor met een VGA kabel aangesloten (direct op het moederbord), die deed het wel! Ik blij en dacht daar voor nu verder mee te kunnen werken. Echter toen ik mijn computer vandaag opstartte deed hij het ook via de VGA kabel niet meer. Ik heb toen de andere monitor er weer bij gepakt en deze ook aangesloten om te kijken of hij het daar wel op deed via VGA; maar helaas.
De monitor die ik gebruik werkt overigens wel gewoon prima met andere apparaten, dus het lijkt mij niet dat het daar aan ligt. Het lijkt echt een probleem te zijn met de computer en het doorgeven van het video signaal. Ik zie verder ook geen moederbord manufacturer scherm tijdens het opstarten, de monitor lijkt überhaupt nooit een signaal door te krijgen
Computer is dualboot Windows 10 en Debian. Standaard start Windows op als ik geen toetsen druk, dus dat is ook het OS waar mijn computer naar geboot heeft in het verhaal hier boven.
Mijn vraag is nu waar dit aan zou kunnen liggen?
Wat zou ik nog kunnen proberen om dit probleem op te lossen?
Bij voorbaat dank!
Ik heb toen de monitor met een VGA kabel aangesloten (direct op het moederbord), die deed het wel! Ik blij en dacht daar voor nu verder mee te kunnen werken. Echter toen ik mijn computer vandaag opstartte deed hij het ook via de VGA kabel niet meer. Ik heb toen de andere monitor er weer bij gepakt en deze ook aangesloten om te kijken of hij het daar wel op deed via VGA; maar helaas.
De monitor die ik gebruik werkt overigens wel gewoon prima met andere apparaten, dus het lijkt mij niet dat het daar aan ligt. Het lijkt echt een probleem te zijn met de computer en het doorgeven van het video signaal. Ik zie verder ook geen moederbord manufacturer scherm tijdens het opstarten, de monitor lijkt überhaupt nooit een signaal door te krijgen
Computer is dualboot Windows 10 en Debian. Standaard start Windows op als ik geen toetsen druk, dus dat is ook het OS waar mijn computer naar geboot heeft in het verhaal hier boven.
Mijn vraag is nu waar dit aan zou kunnen liggen?
Wat zou ik nog kunnen proberen om dit probleem op te lossen?
Bij voorbaat dank!