Ervaringen verkopen spullen via eBay

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-07 12:10
Ik ben een redelijk ervaren verkoper via Marktplaats. Op één ervaring na altijd goede ervaringen mee gehad. Nu heb ik een aantal items te koop waarbij een international publiek aanspreken denk ik slim is. Naar verluidt is eBay in Duitsland verkoopsite nummer 1. Via MP raak ik de boel momenteel in ieder geval niet kwijt.

Ik heb echter geen ervaring met het verkopen via eBay. Ik weet dat je een % van de verkoopprijs aan eBay moet afstaan als fee.

Een advertentie maken lukt me ook wel. En net als bij MP zorg ik voor goede foto's en een kloppende beschrijving in correct Engels.

Maar wat zijn verder de do's en don'ts op eBay? Wat slim qua prijspolitiek? Je kunt een "reserve" instellen, d.w.z. een minimumbedrag. Is het slim dit wat lager in te stellen dan je minimumprijs of juist niet?

Overige tips zijn ook welkom :)

[ Voor 7% gewijzigd door havana op 17-02-2016 14:12 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

talin

ES-MA

wat je zelf al aangeeft, het minimum bedrag ingeven.
maak goede foto's en bepaal de regels.

ik heb ooit een keer een stuk of 4 iPhone's te koop aangeboden, zijn een test geweest en daarna niet meer nodig.
wat mijn fout is geweest ik had versturen via post normale briefpost, 6 euro nog wat.
maar naar buitenland mis je dan over de grens de track and trace.
koper gaf na een week aan dat item er nog niet was en had meteen claim bij paypal aangemaakt dus geld werd terug gestort.
ik had geen enkele mogelijkheid om te bewijzen dat item wel was afgeleverd, post zei dat track and trace tot grens ging en dat ik zelf maar andere manier had moeten kiezen met garantie over de grens.

dus bepaal tot waar en hoe je het wil versturen onder welke voorwaarde.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Vergeet niet dat paypal ook een percentage inhoud, hou daar in je vraagprijs rekening mee.
De Ebay en Paypal kosten bij elkaar zijn wel wel een leuk percentage

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:19
1x iets op Ebay geet twv 200 euro. Was geloof ik 45 euro kwijt aan fees, Paypal, etc.

Voor verkopers is het nogal tricky. Een koper kan je vrij eenvoudig SNAD-en en dan ben je je item + geld kwijt.

Anoniem: 454358

Gewoon goede foto's en evt een filmpje maken, zeker ook van gebreken, en dan opsturen met track en trace.

De verhalen die je hoort van snad, Is dan meestal ook snad. Ik heb al enkele keren een product gekocht, en dan bleken die kleine gebruikschade toch dikke deuken, diepe krassen en halve functionaliteit.

Gewoon vooraf duidelijke grote foto's helpt dan gewoon al.