Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gratis bookmark tool "in de cloud"

Pagina: 1
Acties:

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Dag iedereen. Ik ben op zoek naar een gratis oplossing om mijn bookmarks in "de cloud" te beheren zodat ik ze uiteraard overal ter beschikking heb. Iemand tips voor een betrouwbare oplossing?

Googlegewijs vond ik uiteraard Google Bookmarks, en ook www.marklet.com lijkt me wel interessant. Iemand ervaring hiermee? Of tips voor een andere, betere, cloud-bookmark-beheerder?? Dank!

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:40

Rmg

Heb ooit eens Xmarks gebruikt, werkte prima, maar sinds chrome automatisch synched niet meer.

Maar zo goed als elke browser (In ieder geval Chrome & Firefox, Internet explorer ook dacht ik) hebben toch wel standaard cloudsync er in :?

Ik zou daar persoonlijk niet nog een externe tool voor gaan gebruiken, Enige wat je doet is je internetprofiel gratis aan meer bedrijven verspreiden :+

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-11 15:23

TommieW

Numa numa.

Welke browser gebruik je? Grote kans, zoals Rmg zegt, dat een dergelijke functie er al in zit.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• demichel
Zoals ik het begrepen heb, zijn er twee manieren van "bookmark-toolen":

-syncen tussen de devices, wat inhoudt dat de bookmarks fysiek op deze toestellen komen te staan en in sync gehouden worden
-opslaan "in de cloud" en vanaf om het even waar, om het even welk platform/OS/browser/... benaderen

Optie #1 vind ik niet interessant, wil niet overal ik kom en eens een PC gebruik mijn bookmarks achterlaten.
TommieW schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 13:57:
Welke browser gebruik je? Grote kans, zoals Rmg zegt, dat een dergelijke functie er al in zit.
Ik gebruik FireFox, maar wil me niet beperken tot dat. Misschien gebruik ik morgen Chrome en volgende week nog iets anders.

[ Voor 29% gewijzigd door demichel op 17-02-2016 13:59 ]

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:40

Rmg

Ahh zo, mja dan voldoen eigenlijk alle externe bookmark managers wel.

Als je dropbox/google drive/owncloud of iets anders al gebruikt is er nog een alternatief:

In firefox is zijn je bookmarks gewoon opgeslagen in bookmarks.html in je profiel folder. Die zou je automatisch kunnen kopieren naar een clouddienst die je eventueel al gebruikt.

Chrome slaat ze op in Json formaat, met dit project maar je daar een gemakkelijke pagina van: https://github.com/gornostal/Chrome-Bookmarks-Online

• paulr84
  • Laatst online: 19-11 22:33
Zoals Rmg al zegt, er zijn veel opties... Is Pocket niet iets? www.getpocket.com

• demichel
paulr84 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 14:33:
Zoals Rmg al zegt, er zijn veel opties... Is Pocket niet iets? www.getpocket.com
Pocket gebruik ik al, tot zeer grote tevredenheid, maar is een "artikel-verzamelaar-en-offline-reader". Als ik overdag op kantoor een interessant artikel zie op één van mijn PC's hier of mijn laptop, zwier ik het naar mijn Pocket en lees die dan 's avonds thuis op de telefoon.

Dacht niet dat die puur bookmarkbeheer deden, of vergis ik me en is dat ook een optie?

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-11 18:04

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Een collega van me gebruikt https://www.symbaloo.com

iets voor jou?

• demichel
Ziet er interessant uit. Blijkbaar ook met geïntegreerde RSS feed reader. Ik test deze een tijdje uit, en ook Marklet, werkt ook wel fijn.

Dank voor de suggestie!

UPDATE... beide producten uitgetest en ik denk dat het Marklet wordt.

Symbaloo is ook wel interessant, maar is me iets te druk op het eerste gezicht. Misschien wel configureerbaar, heb ik niet verder naar gezocht, Marklet leek gewoon eenvoudiger.

[ Voor 26% gewijzigd door demichel op 18-02-2016 10:09 ]

Pagina: 1