Afbeeldingen/Video's Uit Whatsapp Exporteren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penskuhh
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-09-2020
Hallo allemaal,

Via google al diverse zoekrondjes gedaan, maar kom vaak uit op oudere berichten die achterhaald zijn.

Ik zit in een groepsapp op whatsapp, en mij is gevraagd alle afbeeldingen en video's van de afgelopen tijd (zo'n 3000 stuks) te archiveren. Ik wil dus alle bestanden in 1 keer binnen trekken en bijvoorbeeld in Foto's plaatsen.

Er zijn een hoop programma's voor, maar sinds de komst van IOS 8.3 heeft whatsapp zijn content beveiligd voor zulk soort programma's die de Iphone in findervorm weergeven.

Mijn vraag is dus: Wat is de snelste en beste manier om een uitgebreid whatsapp mediabestand naar mijn Mac te verplaatsen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-09 16:08
ga naar je groep, druk op de titel, ga naar alle media. Druk rechtsboven op selecteer en selecteer alles (ja dat kan ff duren), Vervolgens kan je deze delen met bijvoorbeeld Google Drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Als 't goed is kan je ook kiezen voor "Email chat" en dan "Voeg media bij".
Echter, als je 't heb over 3000 bestandjes weet ik niet zo zeker of je iPhone dat leuk gaat vinden en/of mogelijk aan het limiet zit. Het *kan* zijn dat WhatsApp echter netjes de boel comprimeert naar een zipje, maar dan nog ligt het aan de attachment limit van je mail client of dat hem gaat worden.

Iets om mee te spelen dus. :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penskuhh
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-09-2020
WhatsappHack schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 22:40:
Als 't goed is kan je ook kiezen voor "Email chat" en dan "Voeg media bij".
Echter, als je 't heb over 3000 bestandjes weet ik niet zo zeker of je iPhone dat leuk gaat vinden en/of mogelijk aan het limiet zit. Het *kan* zijn dat WhatsApp echter netjes de boel comprimeert naar een zipje, maar dan nog ligt het aan de attachment limit van je mail client of dat hem gaat worden.

Iets om mee te spelen dus. :)
Ik heb de e-mail functie maar 's getest, maar dat vindt mail.app sowieso niet heel leuk met zoveel bestanden. Ook niet als ik maar 50 afbeeldingen selecteer om te delen. Airdrop staat ook in de lijst met deelmogelijkheden, maar kwam er achter na wat zoeken dat airdrop geen ondersteuning biedt tussen OS en OSX? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Penskuhh schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 18:39:
[...]
maar kwam er achter na wat zoeken dat airdrop geen ondersteuning biedt tussen OS en OSX? 8)7
Tussen OS en OSX?
Bedoel je tussen iOS en OSX? Dat werkt prima, daar is het juist voor gemaakt.
Gooi ze allebei ff op 't zelfde WiFi netwerk en zorg dat je Mac op "Iedereen" staat bij AirDrop (tijdelijk); dan mot t gewoon werken.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)