Wat voor een mini computer voor Plex Home Theater / Netflix

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Purrel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-10-2025
Ik heb jarenlang XBMC gebruikt maar ben sinds ruim een jaar overgeschakeld naar Plex. De Plex Media Server draait op een zelfbouw NAS met voldoende power. En Plex Home Theater draait op een AMD-E350 doos. Deze is echter te groot en te luidruchtig en daar draait bovendien Netflix niet lekker op (via chrome browser).

Ik zoek dus een kleine stille machine die PHT kan draaien en waar je ook fatsoenlijk op kan netflixen. Alles draait nu onder Windows 7 maar dat is niet perse een harde eis.

Ik heb de opkomst van de NUCS een beetje gemist dus ik weet niet zeker of dat de juiste route is.

Ik dacht zelf aan de NUC5CPYH maar ik weet niet of die capabel genoeg is voor Netflix?

Of heeft iemand een andere suggestie waarmee ik verder zou kunnen?

[ Voor 11% gewijzigd door Purrel op 17-02-2016 13:01 . Reden: Nog niet compleet ]

Alle reacties

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Het niet lekker draaien van Netflix onder Windows 7 i.c.m. de E-350 is inderdaad een bekend issue. Met de Windows 8 Netflix app ken je het hele apparaat echter niet meer terug en draait Netflix soepel en probleemloos. Ik kan mij voorstellen dat dit met Windows 10 niet anders zal zijn. Mocht enkel Netflix de werkelijk reden voor een overstap naar een ander systeem zijn dan is een (gratis) upgrade naar W10 mogelijk ook een alternatief?

Testing, one, two ...

• Purrel
Nee de voornaamste reden om naar iets nieuws te kijken is het formaat van de huidige box. Die kan niet in de kast.

Blij om te horen dat met Windows 10 netflix wel goed werkt. De NUC5CPYH zou dus waarschijnlijk ook wel voldoen? Dat lijkt me namelijk een van de goedkoopste oplossingen.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Duidelijk zo, de grootte is de bottleneck.

Dat type NUC kan prima, maar buiten Intel zijn er ook andere merken die een soortgelijk model op de markt hebben gebracht (Zotac, Gigabyte, enz.). Het is een kwestie van smaak (en de inhoud van je portemonnee), welke je het meeste aan zou staan.

Testing, one, two ...

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Als je alleen Plex en Netflix gebruikt is een Chromecast dan geen optie?

• Purrel
magnifor schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 19:52:
Als je alleen Plex en Netflix gebruikt is een Chromecast dan geen optie?
Chromecast is ook aanwezig maar vinden we zelf niet zo heel fijn werken.
hardware-lover schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 18:48:
Duidelijk zo, de grootte is de bottleneck.

Dat type NUC kan prima, maar buiten Intel zijn er ook andere merken die een soortgelijk model op de markt hebben gebracht (Zotac, Gigabyte, enz.). Het is een kwestie van smaak (en de inhoud van je portemonnee), welke je het meeste aan zou staan.
Ik heb niet heel veel eisen volgens mij. Belangrijkste is dat hij PHT en Netflix goed aan moet kunnen.

En verder zou het leuk zijn als er een IR oogje op zit, een SPDIF uitgang en ik eventueel kan switchen tussen Windows en Linux.

Puur naar de prijs gekeken is de NUC5CPYH of de NUC DN2820FYKH interessante opties. Kleine SSD er in en beetje geheugen en je bent voor ongeveer 200,- klaar.

De gigabyte lijkt geen IR oog te hebben in dezelfde prijsklasse. En de zotacs zijn wat duurder.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

De 2820 zou ik nu niet meer kiezen anno 2016. Het type 5CPYH of de wat duurdere pricewatch: Intel NUC NUC5PPYH , zeker i.c.m. de aanwezigheid van IR en SPdif.

Testing, one, two ...

Pagina: 1