Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Herhaling binnen een nieuwsbericht

Pagina: 1
Acties:

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Topicstarter
nieuws: Bits of Freedom publiceert tapstatistieken AIVD jaren '90
Bits of Freedom publiceert tapstatistieken AIVD jaren '90
(...)
Recentere statistieken zouden volgens de minister teveel inzicht geven in AIVD's werkwijze.
(...)
De minister stelt zich op het standpunt dat recentere of jaarlijkse statistieken 'teveel inzicht geven in de focus en de capaciteiten van de AIVD'.
(...)
...omdat deze volgende de minister teveel inzicht geven in de werkwijze van de AIVD.
(...)
Ik geef het toe... het is een moderne manier van je nieuwsbericht vullen, en je bent in het 'goede' gezelschap van bij voorbeeld nu.nl... maar zeg nou zelf, voegt deze driedubbele vermelding in een artikel vijf alinea's echt iets toe?

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• duqu
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-06 20:23
Hoi Jester! Dank voor de opmerking. Ik ben het gedeeltelijk met je eens, ik wil echter nog wel de keuze onderbouwen. De herhaling tussen de lead en de eerste vermelding in de tekst treedt vaak op, omdat de lead een korte weergave van het artikel bevat waarin de belangrijkste informatie wordt genoemd. Ik kon bijvoorbeeld de volledige quote, die jij in jouw tweede citaat weergeeft, niet kwijt in de lead. De derde vermelding slaat op het feit dat bij publicatie van het rapport weer dezelfde reden werd gegeven. Ik heb dit inmiddels in de tekst verduidelijkt.
Het vullen van berichten is dan ook nooit een oogmerk, ik snap echter dat het in dit geval zo kon overkomen.