Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 737927

Topicstarter
Hallo Allemaal!

Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

Ik zoek een laptop voor werk/studie, maar ook vooral om te gamen. Denk aan GTA V, Fallout 4, The Witcher 3.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Besteding ongeveer tussen de €800 en de €1000 (niet hoger)

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.

Ik zal hem af en toe wel mee nemen natuurlijk, maar het is vooral voor thuis gebruik. Accuduur/grootte maken mij vrij weinig uit.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

Merk maakt me niet uit. Bouw van de laptop moet wel goed zijn. Het liefst een 15,6 inch scherm.
1TB Harde schijf is een vereiste. Verder heb ik zelf weinig verstand ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zelf gaat de voorkeur uit naar de Asus ROG GL552vW-CN471T, Maar mochten jullie betere opties hebben hoor ik het graag! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saert
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15-07-2024
Dell inspiron 15 7559 wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Is ook nog een optie! Kan hem alleen nergens verkrijgbaar vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saert
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15-07-2024
Via de site van Dell als het goed is. Mijne is in productie en wordt volgende week geleverd.

• tukkerfan
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-06 10:02
Dell inspiron 15 7559 is een mooie laptop. Heb zelf de 4k versie besteld deze is 1149 euro. Komt ook volgende week binnen als 't goed is.

• rickkie1998
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 01-02-2017
Deze laptops voldoen denk ik aan je eisen:
http://tweakers.net/categ...YQs8tpPs919qOgEwCKtvmX5AQ

Dit rijtje laptops komen in aanmerking voor jou gebruik.

Let wel op dat je in veel gevallen geen ssd hebt. Dit komt de snelheid niet ten goede.

Topicstarter
1149 is me toch net iets teveel. (€999,- was eigenlijk al boven mijn eerste budget).

Twijfel toch tussen de Asus ROG GL552vW-CN471T, en de Asus ROG GL552vW-CN108T,

Helaas zie ik vrij weinig reviews over de CN471T. Iemand die gebruikerservaring met deze laptop heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardelassert
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20:25
En deze? pricewatch: Asus K501LX-DM007T
Intel Core i5-5200U en een GeForce GTX 950M met 1tb schijf en gemakkelijk een SSD bij in te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kereltje88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-12-2023
Hardelassert schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 11:08:
En deze? pricewatch: Asus K501LX-DM007T
Intel Core i5-5200U en een GeForce GTX 950M met 1tb schijf en gemakkelijk een SSD bij in te zetten.
Interessante optie, ik ben zelf ook aan het kijken voor een laptop. Als je een SSD zelf wilt inbouwen moet je dan kijken naar de M2 varianten. Is dit een goede goedkope optie: http://tweakers.net/price...ung-850-evo-m2-250gb.html?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik had zelf nog deze gezien pricewatch: MSI GP62 2QE-242NL . Er staat alleen dat de Wlan verbinding 802.11ac is.
Zelf weet ik vrij weinig wat dat inhoud.

is dit iets om mee rekening te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:07
Gezien de games die je wilt gaan spelen moet je voor de laptop met de nVidia GeForce GTX 960M gaan.

Dan kom je dus bij de Asus ROG GL552VW voor € 999,00.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Klopt! was ook mijn conclusie. Nu zie ik vrij weinig verschil tussen de GL552VW-CN471T en de CN108T.
Wat ik wel veel hoor is dat de bouwkwaliteit slecht/IPS bleeding nogal vrij heftig is.
Zie alleen nergens of dat bij de CN471T ook zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 700144

Ik zou eens naar de dell inspiron 7559 vam 999euro kijken, deze heeft meer vram, betere bouwkwaliteit en geen backlight bleeding. Het enige nadeel is dat de hdd 5400rpm is. Maar als je er toch een ssd in plaatst maakt dit niet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viince1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:58
Anoniem: 737927 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 20:08:
Ik had zelf nog deze gezien pricewatch: MSI GP62 2QE-242NL . Er staat alleen dat de Wlan verbinding 802.11ac is.
Zelf weet ik vrij weinig wat dat inhoud.

is dit iets om mee rekening te houden?
Nee. Er staat eigenlijk dat WiFi (=wlan, wireless lan) de laatste wifi-standaard ondersteunt (wifi AC). Betekent dat de laptop wat 'future-proof' is.
Anoniem: 737927 schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 20:34:
Klopt! was ook mijn conclusie. Nu zie ik vrij weinig verschil tussen de GL552VW-CN471T en de CN108T.
Wat ik wel veel hoor is dat de bouwkwaliteit slecht/IPS bleeding nogal vrij heftig is.
Zie alleen nergens of dat bij de CN471T ook zo is.
Het eerste gedeelte is de modelaanduiding (GL552VW), het tweede gedeelte de uitvoering (CN471T). Grofweg betekent dit dat er iets andere componenten in zitten, maar dit is vrijwel nooit het scherm. Je kan er vanuit gaan dat de laptop dus dezelfde gebreken heeft.
De 'goedkopere' Asus ROG/MSI hebben allemaal last van dezelfde gebreken overigens: goedkope bouwkwaliteit, backlight bleeding en veel geluid bij hoge belasting.

De Dell 7559 is een interessante optie. Dell is onderscheidend doordat het direct verkoopt aan de eindklant, en er geen winkels tussen zitten. Dit houdt in dat je ze vrijwel enkel kan bestellen via de Dell website.
De dell heeft een aantal plus en min punten. Allereerst is de videokaart (960m) uitgerust met 4gb geheugen ipv de standaard twee. Dit geeft 'm toch een streepje voor ten opzichte van andere modellen.
De bouwkwaliteit is redelijk, het gebruikte materiaal is een soort rubberachtig plastic. Vingerafdrukken zie je er snel op terug, en je kan de laptop 'indrukken'. Toch is de bouwkwaliteit al snel beter dan een MSI/Asus ROG. De Dell heeft bij levering een lege m2 ssd-bay (plek voor een m2 ssd). Deze kan je met letterlijk twee schroeven bijplaatsen. Het betekent overigens wel dat je het OS dan moet verplaatsen naar de SSD, of een schone installatie doet.
In je post geef je aan dat je studeert? Dan kan je in aanmerking komen voor een 10% studentenkorting. De laptop (basismodel zonder touch of 4k scherm) komt dan uit op ongeveer 900 euro.
Dell staat echter bekend om vrij slechte service, ongekend lange leveringstijden en de ergste website in de geschiedenis van websites. Ook gaan er rapportages rond van 'scherm-loterij', Dell gebruikt twee types schermen in de serie. Blijkbaar is de ene veel beter dan de andere. Details zijn terug te vinden op tweakers, maar heb ik even niet bij de hand.

Wil je een net wat betere bouwkwaliteit en ben je bereid een concessie te doen op je videokaart? Dan is de Asus n552 (dus niet de Asus ROG n552!) wellicht een goede optie. De voorganger (n551) kreeg vrij goede reviews.
Ten opzichte van de Dell biedt deze een aluminium behuizing, een optische drive (cd/dvd). Je doet echter een concessie op de videokaart (2gb 950m in vergelijking met 4gb 960m van Dell).

Ik zie overigens (wekelijks) heel veel verzoeken terug in deze prijsklasse met ongeveer dezelfde eisen. Kijk hier ook eens naar!
Pagina: 1