Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NalaDinW
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-01-2021
Hallo mede-tweakers,

ik ben op zoek naar een goede 5.1 speaker setup voor niet veel geld (rond de 100 euro). Mijn plan is om deze aan mijn huidige game pc aan te sluiten samen met 2 boxjes die ik nu al heb liggen. Al weet ik niet of dit zomaar mogelijk is. Ik vraag me af of dit goedkoop kan zonder dat de setup snel kapot gaat, slecht geluid geeft. Ook vraag ik me af of het misschien verstandiger is om door te sparen voor een setup die wat duurder is (rond de 200 euro), en of het geluid van deze boxjes ook echt beter is.
Met deze setup wil ik gaan gamen (BF4, GTA V, minecraft en Unreal Tournament) en misschien af en toe films kijken.

Mijn moederbord is een asus Z87-C en heeft de volgende aansluitingen:
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/2000824616.jpeg

Ik heb een nogal kleine kamer op de tweede verdieping. Buren zullen mij niet horen, maar de bass moet wel verstelbaar zijn zodat het niet door de vloer dreunt.

Zelf zat ik aan deze opties te denken:
  • Creative A550 (Zwart) voor 61 euro
  • Genius SW G5.1 3500 (Zwart) voor 100 euro
  • Aparte stereoboxjes kopen tweedehands of bij een kringloopwinkel voor ongeveer 100 euro denk ik. Of dit betrouwbaar is weet ik niet...
  • Aparte versterkers en boxjes kopen, dit wordt waarschijnlijk te duur en valt af
Ik hoop dat jullie mij opweg kunnen helpen, alvast bedankt voor jullie hulp! :*)

Beste antwoord (via NalaDinW op 18-02-2016 20:55)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Bartske schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 12:36:
100 euro is echt wel weinig voor 5.1, ik zou dan maar naar zo'n logitech 2e hands setje kijken.

pricewatch: Logitech Z-5500 Digital

Zoiets kom je dan. Weet alleen niet hoeveel kwaliteit je krijgt.
Ik gebruik hier nogsteeds deze set. Voor mij is het geluid zodanig goed dat ik nog geen behoefte heb om te upgraden. Geen idee precies hoelang ik deze set al heb, maar sowieso wel een jaartje of 8. Ik vind het geluid heel erg goed van deze set. Voor 100 euro krijg je veel geluid en goed geluid voor weinig geld. Hier ga je meer plezier van hebben dan een matig setje wat nieuw is.
Sir_Hendro schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 19:44:
Logitech Z-5400 en 5500 zijn erg degelijk. Je zal hooguit de zekering slopen bij zo een set maar ze gaan graag hard. Mijn oude Z-5400 is al 10 jaar oud denk ik en staat momenteel bij mijn vader als hifi setje. Ik ben zelf dat wat beters overgestapt. De Z-5400 doet het nog steeds perfect!
De stekker er in stoppen terwijl de knop op de sub op aan staat vind ie niet leuk. Op die manier zelf in de loop der jaren een paar zekeringen nodig gehad. Stop je de stekker er in terwijl de knop op uit staat gaat het gewoon altijd goed.

Enige minpunt van de Z-5500 is dat de backlight van de controlpod nog wel eens slechter word en half uitvalt. Mijn set heeft hier ook last van. Er zijn wel terugtroep acties op geweest waarbij de controlpod omgewiseld werd. Als je een wat nieuwere koopt zou dit probleem er niet moeten zijn.

[ Voor 41% gewijzigd door PilatuS op 17-02-2016 20:14 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:57

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Tweedehands kan je ook rondkijken, aantal teufel en logitech (z series) setjes stonden altijd hoog aangeschreven, die mogelijk nu best rond de 100 euro te vinden zijn, de Z906 bv zie je nu voor ~200 gaan.

Let wel even goed op welke inputs je set heeft, 3x analoog, digitaal etc.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Aankoopadvies dus een verhuizing naar CEA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-07 19:29
100 euro is echt wel weinig voor 5.1, ik zou dan maar naar zo'n logitech 2e hands setje kijken.

[ Voor 49% gewijzigd door Bartske op 17-02-2016 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NalaDinW
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-01-2021
SinergyX schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 12:33:
Tweedehands kan je ook rondkijken, aantal teufel en logitech (z series) setjes stonden altijd hoog aangeschreven, die mogelijk nu best rond de 100 euro te vinden zijn, de Z906 bv zie je nu voor ~200 gaan.

Let wel even goed op welke inputs je set heeft, 3x analoog, digitaal etc.
Ik zal even rondkijken!
S1NN3D schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 12:34:
Aankoopadvies dus een verhuizing naar CEA.
Ik dacht al dat het misplaats was, bedankt!

Ik zal even kijken, maar kunnen deze setjes niet eerder stukgaan, omdat ze al gebruikt zijn? Bij de goedkopere setjes las ik wel reviews over setjes die stukgingen...

[ Voor 6% gewijzigd door NalaDinW op 17-02-2016 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-07 00:38
Logitech Z-5400 en 5500 zijn erg degelijk. Je zal hooguit de zekering slopen bij zo een set maar ze gaan graag hard. Mijn oude Z-5400 is al 10 jaar oud denk ik en staat momenteel bij mijn vader als hifi setje. Ik ben zelf dat wat beters overgestapt. De Z-5400 doet het nog steeds perfect!

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Ik gebruik hier nogsteeds deze set. Voor mij is het geluid zodanig goed dat ik nog geen behoefte heb om te upgraden. Geen idee precies hoelang ik deze set al heb, maar sowieso wel een jaartje of 8. Ik vind het geluid heel erg goed van deze set. Voor 100 euro krijg je veel geluid en goed geluid voor weinig geld. Hier ga je meer plezier van hebben dan een matig setje wat nieuw is.
Sir_Hendro schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 19:44:
De stekker er in stoppen terwijl de knop op de sub op aan staat vind ie niet leuk. Op die manier zelf in de loop der jaren een paar zekeringen nodig gehad. Stop je de stekker er in terwijl de knop op uit staat gaat het gewoon altijd goed.

Enige minpunt van de Z-5500 is dat de backlight van de controlpod nog wel eens slechter word en half uitvalt. Mijn set heeft hier ook last van. Er zijn wel terugtroep acties op geweest waarbij de controlpod omgewiseld werd. Als je een wat nieuwere koopt zou dit probleem er niet moeten zijn.

[ Voor 41% gewijzigd door PilatuS op 17-02-2016 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-07 15:46
Gewoon.gaan voor de z5500, voor 100 euro ga je niets vinden wat net zo hard kan en zowel optisch,.coaxiaal en analoog heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchneon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-01-2024

Dutchneon

6.375Wp Panda's&5100Wp SF-MT10

Inderdaad ik heb hem ook... al gekocht in 2004 toe hij er net was. Samen met mijn eerste zelfbouw pc.
Heb er nooit wat mee gehad, en doet het nogsteeds. Kwaliteit van het geluid is voortreffelijk en hij kan inderdaad wel een flinke ruimte met geluid vullen!

Powerplants: 6375Wp Yingli Panda & 5440Wp SF170s: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=34987

Pagina: 1