Ik ging vandaag eens kijken of ik SLI werkend kon krijgen voor ARK: Survival en ik kom erachter dat het systeem de tweede GPU helemaal niet pakt. Hij staat niet in apparaatbeheer, MSI Afterburner of Nvidia Control Panel. De vraag is dus hoe ik ervoor zorg dat ik SLI aan de praat krijg.
...
Dit is de hardware die ik heb:
Intel Core i7-3770K
• Asus Sabertooth Z77
• 2x 4GB Corsair Vengeance 1600MHz (Cas 7)
• 2x MSI N680GTX Lightning in SLI
• 256GB Samsung 830 series SSD
• 2x 1TB Samsung Spinpoint (F1 en F3)
• EVGA SuperNOVA 750 G2 80 Plus Gold
...
Beide kaarten heb ik individueel getest en dat werkt prima --> kaarten zijn dus oké
Ik heb de SLI Bridge op de andere poorten gezet, maar dat lijkt ook niet te werken
In het BIOS is er geen optie om SLI aan/uit te zetten .De tweede kaart zit in de middelste slot, de onderste is onbereikbaar vanwege de PSU.
Wat ik wel zie in het BIOS is dat de eerste PCIe op 16x staat met als link speed 'AUTO'. De tweede slot geeft aan 'not present'
Ik heb geen idee hoe ik dit verder kan fixen, iemand een idee?
...
edit: uitbreiding probleem info
...
Dit is de hardware die ik heb:
Intel Core i7-3770K
• Asus Sabertooth Z77
• 2x 4GB Corsair Vengeance 1600MHz (Cas 7)
• 2x MSI N680GTX Lightning in SLI
• 256GB Samsung 830 series SSD
• 2x 1TB Samsung Spinpoint (F1 en F3)
• EVGA SuperNOVA 750 G2 80 Plus Gold
...
Beide kaarten heb ik individueel getest en dat werkt prima --> kaarten zijn dus oké
Ik heb de SLI Bridge op de andere poorten gezet, maar dat lijkt ook niet te werken
In het BIOS is er geen optie om SLI aan/uit te zetten .De tweede kaart zit in de middelste slot, de onderste is onbereikbaar vanwege de PSU.
Wat ik wel zie in het BIOS is dat de eerste PCIe op 16x staat met als link speed 'AUTO'. De tweede slot geeft aan 'not present'
Ik heb geen idee hoe ik dit verder kan fixen, iemand een idee?
...
edit: uitbreiding probleem info
[ Voor 15% gewijzigd door Benjamin1987 op 17-02-2016 12:35 ]