Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 458890

Topicstarter
Mijn vraag
Voor het vernieuwen van het audio systeem bij ons in huis, opzoek naar een mooie set. Wij hebben momenteel nog grote/logge boxen staan die wat kleiner moeten maar wel prachtig geluid voor tv/dvd/muziek.
Omdat er tegenwoordig zoveel keus is, raak ik de weg kwijt en weet ik eigenlijk niet meer zo goed wat nou een deugelijk systeem is.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Laptop voor streaming films, LG tv, Humax voor ontvangst tv

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
In de winkel dachten we wat moois te hebben en dat was sonos, snel van afgestapt omdat je dan niet het dolby surround idee krijgt. Het geluid wordt alleen over meedere boxen verdeeld. Qua systemen zelf in de winkel wel het een en ander gehoord & beluisterd. In de winkel waar we geweesr zijn hadden ze Denon en Marantz staan. Prachtige apparaten en de een wat meer gericht op airplay als de ander.
Omdat ik ook weet dat Harmon Kardon goed spul levert net als Bose en JBL en dan nu twee voor mij onbekende is de zoektocht in een groot bos waar ik niet zo goed uitkom.

De wensen van ons:

- Lange levensduur
- Compacte speakers ( het liefst draadloos )
- Geluid waar je blij van wordt in huis tijdens een goeie actie film
- Aan te sluiten op de tv/humax met digital out/in
- aan te sluiten op de laptop met digital out/in
- prijs klasse 500-2000

hopelijk kunnen jullie mij een beetje opweg helpen met de gegeven informatie. Ik hoor graag als jullie nog meer willen weten

Alvast mijn dank voor de hulp

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik zou je sowieso adviseren om soortgelijke topics door te nemen binnen CEA; je bent uiteraard niet de eerste die op zoek is naar een nieuwe set. Daarmee kun je al talloze ideeën opdoen.

Wat betreft de compactheid van speakers, zijn daar in mijn ogen grenzen aan te stellen. Als je de klank van muziek ook belangrijk vindt, zou ik je aanraden om niet kleiner te gaan als een boekenplank model als front. Wanneer de klank van muziek minder belangrijk is, zou je voor een satellietspeaker systeem kunnen gaan.

Zeggen dat Bose en Harman Kardon goed spul maken is enigszins vloeken in de hifi-kerk. De prijs-kwaliteit verhouding van dergelijke producten kan doorgaans weinig handen op elkaar krijgen. Staar je niet blind op hun marketing c.q. design.

Je zou het beste af zijn met een surround receiver en een speakerset. Voor die receiver moet je even de aansluitmogelijkheden en features bekijken. De speakers zoek je uit op klank. Aangezien smaak qua geluid persoonlijk is, adviseer ik je diverse modellen in een hifi-zaak te gaan beluisteren. Speakers kopen op basis van specs, reviews of advies van anderen is nooit een goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-07 20:57

CeesKees

I rest my Kees

S1NN3D schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 12:33:
Ik zou je sowieso adviseren om soortgelijke topics door te nemen binnen CEA; je bent uiteraard niet de eerste die op zoek is naar een nieuwe set. Daarmee kun je al talloze ideeën opdoen.

Wat betreft de compactheid van speakers, zijn daar in mijn ogen grenzen aan te stellen. Als je de klank van muziek ook belangrijk vindt, zou ik je aanraden om niet kleiner te gaan als een boekenplank model als front. Wanneer de klank van muziek minder belangrijk is, zou je voor een satellietspeaker systeem kunnen gaan.

Zeggen dat Bose en Harman Kardon goed spul maken is enigszins vloeken in de hifi-kerk. De prijs-kwaliteit verhouding van dergelijke producten kan doorgaans weinig handen op elkaar krijgen. Staar je niet blind op hun marketing c.q. design.

Je zou het beste af zijn met een surround receiver en een speakerset. Voor die receiver moet je even de aansluitmogelijkheden en features bekijken. De speakers zoek je uit op klank. Aangezien smaak qua geluid persoonlijk is, adviseer ik je diverse modellen in een hifi-zaak te gaan beluisteren. Speakers kopen op basis van specs, reviews of advies van anderen is nooit een goed idee.
Eigenlijk is alles al gezegd in dit topic.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-07 11:21
Boekenplank speakers moeten voor een goed geluid op stands worden geplaatst, dit ziet er iets ranker uit dan een zuil, maar zijn nog steeds objecten van 80cm hoog. Wellicht is een mooie vloerstaander een prima alternatief voor een minder ogende boekenplankspeaker op stand.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:29
Hoe belangrijk is die "eis" dat het draadloos moet zijn? Want daarmee beperk je je keuze enorm; volgens mij kom je dan al snel niet verder dan philips, bose, harman kardon, sony en dat soort merken. Niet echte hifi dus. Let overigens ook op dat je dan voor elke speaker een stopcontact nodig zal hebben.
Mocht je geen vloerverwarming hebben en wel een kruipruimte, dan is het nog te overwegen om op die manier de kabels onzichtbaar te maken (heb ik ook gedaan).

Over formaat; kleinere speakers zijn niet per definitie slecht. Uiteraard zijn er grenzen aan het formaat, maar bij een juiste opstelling kunnen kleinere speakers je nog best verbazen. Het is echter wel zo dat hoe kleiner de speaker, hoe meer techniek er bij komt kijken om een volwassen prestatie te krijgen. Dat maakt goede kleiner speakers aanzienlijk duurder dan de wat grotere speakers. De grootte van de ruimte waarin ze komen te staan is hierbij overigens ook zeer belangrijk.

Verder heb ik niets toe te voegen aan de informatie hierboven.

Anoniem: 458890

Topicstarter
We willen sws geen vloerstaanders, mooie speakers aan de muur en dan een mooi formaat. Logisch dat hoe kleiner hoe duurder vanwege de techniek want het moet de kwaliteit hebben maar wel in een mini jasje. We hebben nu grote speakers van 1.15 hoog en iets van 25 breed. Nergens kan je die dingen kwijt vandaar de zoektocht in het bos naar een hele nieuwe set.

Ik zal nog het een en ander gaan doorlezen op het forum hiero wat andere vragem of welke hun kopen en waarom.en dan de reciever. speakers zoektocht ga ik dan vervolgen.

• mcg_nl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-06 06:25
Voor wat betreft de receiver, je kan hier toch gewoon je wensen aangeven:

http://tweakers.net/categ...s-en-receivers/producten/

- Lange levensduur
Alles kan kapot, maar zorg voor voldoende ruimte zodat de receiver niet te warm word

Draadloos zou ik van afstappen, gevoeliger voor interferentie van buitenaf, delays etc.
Hou er rekening mee, dat voor een film ervaring dan toch wel een subwoofer bij moet.
Ik ben wel fan van de KEF HTS/KHT series (eitjes)

Simpele receiver, met fatsoenlijke speakers, en die af regelen zijn met iets van audyssey.

HDMI hebben alle receivers

- prijs klasse 500-2000

Versterker / receiver 300 - 600 euro, afhankelijk van de wensen.
Speakers 800 euro bijvoorbeeld pricewatch: Kef E305 (Zwart) , maar ook andere merken hebben leuke setjes, maar geluid is toch echt wel persoonlijk. Maar koop geen Harman Kardon. (en het liefst helemaal geen plastic satelliet speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-07 06:21
mcg_nl schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 12:01:
Voor wat betreft de receiver, je kan hier toch gewoon je wensen aangeven:

http://tweakers.net/categ...s-en-receivers/producten/

- Lange levensduur
Alles kan kapot, maar zorg voor voldoende ruimte zodat de receiver niet te warm word

Draadloos zou ik van afstappen, gevoeliger voor interferentie van buitenaf, delays etc.
Hou er rekening mee, dat voor een film ervaring dan toch wel een subwoofer bij moet.
Ik ben wel fan van de KEF HTS/KHT series (eitjes)

Simpele receiver, met fatsoenlijke speakers, en die af regelen zijn met iets van audyssey.

- prijs klasse 500-2000

Versterker / receiver 300 - 600 euro, afhankelijk van de wensen.
Speakers 800 euro bijvoorbeeld pricewatch: Kef E305 (Zwart) , maar ook andere merken hebben leuke setjes, maar geluid is toch echt wel persoonlijk. Maar koop geen Harman Kardon. (en het liefst helemaal geen plastic satelliet speakers.
^^^ Dit dus! Niks aan toe te voegen :)

Ik heb even wat in de pricewatch zitten klikken, je kunt elke receiver kiezen uit deze lijst: http://tweakers.net/categ...dSJDsjEyIHaxLL8lCZColt2z4
Pagina: 1