Toon posts:

800 Mhz athlon zonder coolpasta

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe warm wordt een Tb 800 Mhz athlon zonder coolpasta ongeveer?

M.a.w. is het mogelijk zonder pasta te draaien? (er zit niets van geleiding op de cooler)

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op donderdag 21 juni 2001 21:18 schreef artfather het volgende:

M.a.w. is het mogelijk zonder pasta te draaien? (er zit niets van geleiding op de cooler)
Nee. Zonder koelspul tussen het koelblok en CPU fikt ie gegarandeert door. Het zorgt namelijk voor goed contact tussen die twee componenten.

C:\>_

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
ik heb hem hier draaien met de pasta van een coolermaster hij is nu rond de 32 graden max 41 met warm weer :)

Verwijderd

Zonder koelpasta draaien moet je echt niet doen. Tenzij je het ding kapot wil krijgen. Als noodoplossing schijnt tandpasta wel een paar dagen te werken (tot het hard wordt).

Verwijderd

Op donderdag 21 juni 2001 21:20 schreef vinnie_van_wham het volgende:

[..]

Nee. Zonder koelspul tussen het koelblok en CPU fikt ie gegarandeert door. Het zorgt namelijk voor goed contact tussen die twee componenten.
Hahahaha Grappenmaker :+ :+ :+
Daar ben ik het niet mee eens, hij zal hooguit een stukkie warmer worden, maar doorfikken, :? :? dat betwijfel ik.

Maar waarom zou je zonder coolpasta willen draaien? dat lijkt me niet verstandig, |:( des te cooler des te beter!

Verwijderd

Op donderdag 21 juni 2001 21:25 schreef IRBaboon het volgende:
Zonder koelpasta draaien moet je echt niet doen. Tenzij je het ding kapot wil krijgen. Als noodoplossing schijnt tandpasta wel een paar dagen te werken (tot het hard wordt).
Dat lijkt me al helemaal geen oplossing |:( |:(

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op donderdag 21 juni 2001 21:26 schreef Rensje het volgende:

[..]

Hahahaha Grappenmaker :+ :+ :+
Daar ben ik het niet mee eens, hij zal hooguit een stukkie warmer worden, maar doorfikken, :? :? dat betwijfel ik.

Maar waarom zou je zonder coolpasta willen draaien? dat lijkt me niet verstandig, |:( des te cooler des te beter!
Doorfikken door geen pasta ja. Kheb het al verschillende keren gezien.

C:\>_

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:24

Richard

Kuru Kuru Kururin

Op donderdag 21 juni 2001 21:32 schreef vinnie_van_wham het volgende:

[..]

Inderdaad, zonder pasta is het funest.

Effe een warmte vraagje. Ik heb hier veel mensen die zeggen dat ze rond de 30-40 met hun warmte zitten. Bij een maat van me ook netjes op 36.

Bij mijn werkgever heb ik tientallen Athlon systeempjes gebouwt (1000 MHz) en die werden allemaal rond de 57-61 graden. Ik weet zeker dat het niet aan mij lag.

Kan het dat het moederbord gewoon een achterlijke waarde aangaf?

HEt waren overigens wel allemaal dezelfde moederborden (weet helaas alleen nog maar dat het ASUS was in een gele doos, dus denk iets van een KT7 ofzo (als dat kan))

20*350ZO45°

Verwijderd

Op donderdag 21 juni 2001 21:32 schreef vinnie_van_wham het volgende:

[..]

Ow :o nog nooit eerder gehoord. lijkt me nog wel steeds sterk maar goed, zal er voortaan rekening mee houden

Verwijderd

ach kom nou tis " maar" een 800 hoor !! zal wel een paar graadjes schelen, maar doorfikken ECHTniet !!

Verwijderd

Op donderdag 21 juni 2001 21:46 schreef RDK_NL het volgende:

[..]

Inderdaad, zonder pasta is het funest.

Effe een warmte vraagje. Ik heb hier veel mensen die zeggen dat ze rond de 30-40 met hun warmte zitten. Bij een maat van me ook netjes op 36.

Bij mijn werkgever heb ik tientallen Athlon systeempjes gebouwt (1000 MHz) en die werden allemaal rond de 57-61 graden. Ik weet zeker dat het niet aan mij lag.

Kan het dat het moederbord gewoon een achterlijke waarde aangaf?

HEt waren overigens wel allemaal dezelfde moederborden (weet helaas alleen nog maar dat het ASUS was in een gele doos, dus denk iets van een KT7 ofzo (als dat kan))
Dat hangt er vanaf, gebruik je MBM? (Mother Board Monitor voor de niet kenners)
Die is geloof ik nog wel eens geneig vreemde waardes af te geven :( :( .
Gebruik gewoon ook een eigen gebouwde thermometer :P . Ga ik binnenkort ook bouwen :P .

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:24

Richard

Kuru Kuru Kururin

Nee hoor, ik gebruikte netjes de BIOS temperatuur!

20*350ZO45°

Verwijderd

Op donderdag 21 juni 2001 21:18 schreef artfather het volgende:

Ik hoop het niet voor je, de bedoeling van coolpasta is dat het tussen de proc en je heatsink zit!!! :P

Verwijderd

Op donderdag 21 juni 2001 21:58 schreef RDK_NL het volgende:
Nee hoor, ik gebruikte netjes de BIOS temperatuur!
Hmm, vreemd. heb je ook nog een losse thermometer, knal die er eens tegenaan, en check de temp ff, misschien krijg je toch nog een hopelijk lagere waarde!!

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:36

GaMbiNo

1337

En mijn AMD Duron 900@1030 met standaard Spire koeler en zonder koelpasta dan??

Die komt volgens de bios stressed niet hoger dan 50 graden...

Volgens mij is dat nog lang niet warm genoeg om door te branden toch????

Verwijderd

Weet je wel zeker dat je cooler het allemaal aan kan? Anders zou ik het ook echt niet meer weten }:O ??!??

Verwijderd

Op donderdag 21 juni 2001 22:03 schreef GaMbiNo het volgende:
En mijn AMD Duron 900@1030 met standaard Spire koeler en zonder koelpasta dan??

Die komt volgens de bios stressed niet hoger dan 50 graden...

Volgens mij is dat nog lang niet warm genoeg om door te branden toch????
Volgens mij zal ie er niet van doorbranden, het is alleen wel aan te raden om het zaakje zo cool mogelijk te houden :P , des te cooler je proc is, des te stabieler je systeem!!

Verwijderd

Het kan best wel, je moet alleen oppassen dat je je core niet crusht. Normaal werkt de koelpasta een beetje als een kussentje op je core.

Als je een goede gladde heatsink hebt kan het best, je cpu wordt wel een stuk warmer, maar het kan volgens mij best.

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Celeron kan het idd wel hebben (heb ik in mijn servertje ook) Maar bij mijn TB zou ik het niet durven om zonder prut ertussen mijn PC aan te zetten.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Pagina: 1