Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OsisX
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 30-06-2024
Ik hoop dat hier iemand zijn persoonlijke ervaringen kan delen :)

Ik zoek een beamer voor te gamen (PS4) en voor films/series.
budget : +- 700€ (tenzij er echt een beamer kop en nek er bovenuit steekt voor 100€ meer..)
afstand tot muur 2-3m
projectiegrootte zal +-100" zijn.

netwerk / wifi connectie is geen vereiste. Alsook intern geluid is ondergeschikt aangezien ik surround ga gebruiken.

welke telkens terug naar boven komen zijn Benq W1070 , W1070+ , W1080ST en Optoma GT1080
We hebben alleszins genoeg afstand voorzien tot de muur, dus short throw is niet persé nodig.

meer info nodig, shoot :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-07 11:47
Ik heb geen ervaring, maar nog wel een vraag die andere helpt om een beter advies te kunnen voor je: hoe duister is de ruimte wanneer je de beamer wilt gebruiken? Met een volle zon op je kamer, wordt het een dure beamer zeg maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OsisX
We kunnen de kamer volledig verduisteren. Is op zolder waar ik de veluxramen met een zuil kan afsluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandor188
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-03 18:53
Hier een eigenaar van een optoma GT1070
Geen GT1080 vanwege de prijs vorig jaar.
Is voor ps4 en films/ series echt een top beamer.
Ik heb hem op 110 inch scherm in gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ilias1991
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-07 22:52
Voor dat budget, is de Benq W1070 de betere keuze, heb er zelf ook een en ben hier zeer tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OsisX
Thx voor de info. Op dit moment ben ik op zoek waar ik de W1070+ het goedkoopste kan vinden.
(offcourse check ik pricewatch, maar je weet nooit of je ergens anders goedkoper kan)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 191343

Ik heb ook de Benq W1070, zeer tevreden mee. Let wel op dat dit een aardige short throw beamer is, dus de beamer moet redelijk dicht op het scherm staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir Baxx
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-07 22:27
Ik heb zelf de Benq W1070+. Ben er erg tevreden mee. Het kan natuurlijk altijd beter, maar ik denk dat het in deze prijsklasse 1 van de beste beamers is.

Wat ik me nog kan herinneren is dat de Benq ook een van de laagste inputlag heeft. Wat natuurlijk wel weer handig is bij gamen. Ik game overigens zelf niet zo gek vaak, maar het is wel ontzettend tof met een beamer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-07 20:40

|sWORDs|

vSphere/ESXi

100" op een GT1080/1070ST bij ongeveer 1 meter, beide short throw.
W1070(+) doet 100" op 2.53m.

[ Voor 127% gewijzigd door |sWORDs| op 06-03-2016 13:24 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OsisX
Ben uiteindelijk gegaan voor de W1070+ en ben uiterst tevreden. geweldige beamer !
Playstation 4 op aangesloten en merk niets van input lag. Kleuren lijken mij optimaal (heb natuurlijk buiten mijn tv geen referentiepunt). De interne boxen zijn voorlopig voldoende, maar ga toch binnenkort mijn externe aansluiten.

Ik kon btw geen short throw beamer kopen aangezien in aansluitpunten voorzien had op +-3m van het scherm. Dus de W1070+ staat op ideale afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-11-2021
Klein vraagje omtrent het gamen op de beamer...
Ben namelijk zelf ook aan het kijken voor een beamer maar de man in Mediamarkt vertelde me dat het absoluut af te raden is om te gamen op een beamer tenzij je er 3.000 euro voor betaald.
Vond dit maar vreemd want sommige beamers hebben zelf een 'game modus'.

TS: Ben je echt tevreden van het gamen? Mijn budget is net hetzelfde als die van u en ben eigenlijk wel benieuwd wat en hoe :)
Coolblue raadt mij allesinds de Optoma HD 141X aan & die is qua prijs wel zeer interessant...

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OsisX
Ik lees overal dat de W1070+ uiterst geschikt is voor gamen vanwege de lage input lag. Ik dacht dat de GT1080 van Optoma ook aan te raden was (maar dit is volgens mij een short throw).
Ben namelijk zelf ook aan het kijken voor een beamer maar de man in Mediamarkt vertelde me dat het absoluut af te raden is om te gamen op een beamer tenzij je er 3.000 euro voor betaald.
Lijkt me regelrechte bullshit tenzij je een echte pro gamer zijt ...

Ik heb nog niet online gegamed, maar met offline Fifa spelen heb ik absoluut geen enkele issue.
Heb zelfs via Playstation TV die connectie legt naar mijn Playstation 4 gespeeld (dus dan heb je al lag van PSTV naar PS4 toe) en ik kon perfect spelen zonder merkbare input lag...

En gamen op 100" is gewoonweg machtig :)
probeer wel je kamer/zolder/whatever zo donker mogelijk te krijgen, zoveel beter de kwaliteit !

Er waren op zich maar 2 merken die voor mij speelden , en dat was Optoma en BenQ. Optoma HD141X was een topmodel van een paar jaar geleden lijkt mij, weet niet zeker maar dacht dat de Optoma 1070X de betere keuze was dan, maar langs de andere kant heb je dan ook de gewone W1070. Zou redelijk wat youtube video's checken en reviews tbh.

Optoma HD141X vs W1070

[ Voor 39% gewijzigd door OsisX op 07-03-2016 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-11-2021
Thx voor de uitleg!

Net even willekeurig op youtube een filmpje bekeken :
YouTube: Uncharted 2 remastered on 140 inch screen on white painted wall

Ik zie daar toch dat het beeld ferm achterkomt op sommige momenten... of heeft dit te maken met de slechte kwaliteit van de camera die gebruikt wordt om te filmen? :)

Alvast bedankt!

Greetz
OsisX schreef op maandag 07 maart 2016 @ 15:34:
Ik lees overal dat de W1070+ uiterst geschikt is voor gamen vanwege de lage input lag. Ik dacht dat de GT1080 van Optoma ook aan te raden was (maar dit is volgens mij een short throw).

[...]

Lijkt me regelrechte bullshit tenzij je een echte pro gamer zijt ...

Ik heb nog niet online gegamed, maar met offline Fifa spelen heb ik absoluut geen enkele issue.
Heb zelfs via Playstation TV die connectie legt naar mijn Playstation 4 gespeeld (dus dan heb je al lag van PSTV naar PS4 toe) en ik kon perfect spelen zonder merkbare input lag...

En gamen op 100" is gewoonweg machtig :)
probeer wel je kamer/zolder/whatever zo donker mogelijk te krijgen, zoveel beter de kwaliteit !

Er waren op zich maar 2 merken die voor mij speelden , en dat was Optoma en BenQ. Optoma HD141X was een topmodel van een paar jaar geleden lijkt mij, weet niet zeker maar dacht dat de Optoma 1070X de betere keuze was dan, maar langs de andere kant heb je dan ook de gewone W1070. Zou redelijk wat youtube video's checken en reviews tbh.

Optoma HD141X vs W1070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02:36
Opzich wel jammer dat er nooit echt uit gebreide ervaringen/reviews zijn van beamers je kan wel gigantisch rond pluizen aan de keuze die er beschikbaar is. Maar weinig verspreide gebruikers ervaringen :(

Het is vaak Optoma's Ben'Q in het lage segement Heb ook wel op Home theater fora gekeken maar vind ik best wel weinig informatie.

Zelf nog een W1070 of de opvolger op het oog, maar eigenlijks nog geen idee hoe en wat.

Voornamelijk Gaming en Films en mogelijk Game of Thrones. Misschien nog andere visuele interessante series oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OsisX
niniansix schreef op maandag 07 maart 2016 @ 21:57:
Thx voor de uitleg!

Net even willekeurig op youtube een filmpje bekeken :
YouTube: Uncharted 2 remastered on 140 inch screen on white painted wall

Ik zie daar toch dat het beeld ferm achterkomt op sommige momenten... of heeft dit te maken met de slechte kwaliteit van de camera die gebruikt wordt om te filmen? :)

Alvast bedankt!

Greetz

[...]
Hoe bedoel je dat het beeld achterkomt ?

Ik heb alleszins nog geen negatieve ervaringen :)
geen controller, beeld of audio lag. Geen kleuren die blijven hangen bij snelle actie. Beeld is scherp en vol rijke kleuren, etc ..
Deze avond eens Championsleague kijken en zien hoe dat meevalt ;)

edit: |:( nu is em ineens 40€ goedkoper bij 4launch !

[ Voor 3% gewijzigd door OsisX op 08-03-2016 15:32 ]

Pagina: 1