10 inch Rackmount switch (liefst 16-24 poorts)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davestaal
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14-11-2022
Goede Morgen allen!

Voor mijn eindstage ben ik bezig met een oplevering van een compleet netwerk incl printers, server, patchkasten noem maar op. Er was voor dat ik begon al een patchkast besteld voor montage van 10 inch racks. Ik heb 10 inch patchpanelen kunnen vinden en deze kunnen bevestigen maar echter was een 10 inch switch vinden het moeilijke.

Tot heden heb ik er ook nog geen gevonden die voldoet aan mijn eisen.

Ik heb in het pand ongeveer 18 aansluitingen door middel van wall-outlets en grondpotten. dus noodzakelijk zal zijn een 16-24 poorts. Het is nog niet direct nodig om 18 aansluitingen werkend te hebben dus als ik een 16 poorts switch kan vinden is het ook goed.

De eisen:

De switch moet 10 inch zijn en een rackmount megeleverd zijn of toepasbaar zijn.
De switch moet 16 of 24 poorten hebben.
De switch hoeft niet perse, maar het liefst Managed.

De patchkast die ik heb hangen:

https://www.prestaq.nu/me...andkast-2d-10inch_1_5.jpg

Als er iemand is die mij hierbij kan helpen zou dit super zijn, want voor mij is het nu al een eindeloze zoektocht, omdat ik namelijk niks kan vinden.

Met vriendelijke groet,

Dave

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21:39
Een ding is zeker.... Je stagebegeleider heeft een erg lastige taak aan je gegeven.
De meeste "kleine" rack-switches zijn namelijk 11inch breed. Die krijg je dus niet in het rack.
En je komt dan snel in het desktop-gebied van de switches en dat wil je ook niet gebruiken.

Ik denk dat je het heel moeilijk gaat krijgen. Heb je iets verprutst tijdens de stage ofzo? :/

The S in IOT stands for security.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05 00:25

ajhaverkamp

gewoon Arjan

HMaster_II schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 13:03:
Ik denk dat je het heel moeilijk gaat krijgen. Heb je iets verprutst tijdens de stage ofzo? :/
Zo te zien is het gewoon de goedkoopste kast.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-06 20:51
Op zich prima kasten. Het deurtje is wat gammel bij de grotere variant.

Maar je bent je ervan bewust dat hier al een keer een topic over geweest is? Heb je daar nog wat uit kunnen halen:

[Aankoopadvies] Switch 10-inch patchkast

Gevonden door te googlen op 10 inch switch en dan de eerste hit.

[ Voor 13% gewijzigd door muppet99 op 17-02-2016 13:15 ]

Carpe Diem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• captain007
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-06 14:10
Ik had er destijds bij het bouwen van een netwerk in mijn nieuwbouwwoning ook last van. De Zyxel in het door muppet99 aangehaalde topic heb ik toen gekocht, maar die past net niet in een tray. Ik heb daarvoor met een dremel zelf de meegeleverde 19inch beugels moeten inkorten en nieuwe gaten moeten boren. Komt daarnaast nog bij dat dit niet een thuissituatie is maar een kantoor, waar je meestal toch het liefst professioneel spul wilt hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davestaal
HMaster_II schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 13:03:
Een ding is zeker.... Je stagebegeleider heeft een erg lastige taak aan je gegeven.
De meeste "kleine" rack-switches zijn namelijk 11inch breed. Die krijg je dus niet in het rack.
En je komt dan snel in het desktop-gebied van de switches en dat wil je ook niet gebruiken.

Nou,,, ik heb niks verprutst, dit zat er al toen ik begon, het is een compleet nieuw pand dat ook nog verbouwd werd, de kast was al aangeschaft toen ik begon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Is het niet makkelijker om meerdere switches met minder poorten te nemen? Een 16 of 24 poorts 10 inch switch wordt behoorlijk onmogelijk ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davestaal
Dat zou inderdaad ook kunnen, maakt mij niet uit, zolang er maar genoeg aansluitingen komen :)

Je bedoeld te zeggen om gewoon een kleinere 8P switch te pakken en die op een 10" rack mount te zetten?

[ Voor 36% gewijzigd door Davestaal op 17-02-2016 14:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-03 10:04
Ik zou inderdaad meerdere 10" switches kopen, maar ook voorstellen om een 19" patchkast te kopen en uit leggen dat dit de markt standaard is. Anders blijf je "gezeur" houden in de toekomst. Verder zou ik de switches verbinden met glasvezel onderling.

[ Voor 13% gewijzigd door Red-Front op 17-02-2016 14:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Misschien dat de volgende past. Als ik plaatje zo bekijk lijken er bevesteging gaten te zitten om hem te plaatsen in een rack.

Zyxel GS1100-16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davestaal
Red-Front schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 14:40:
Ik zou inderdaad meerdere 10" switches kopen, maar ook voorstellen om een 19" patchkast te kopen en uit leggen dat dit de markt standaard is. Anders blijf je "gezeur" houden in de toekomst. Verder zou ik de switches verbinden met glasvezel onderling.
Weetje wat het lastige is, ik zit midden in een familiebedrijf, vader regelt alles voor zoon, en je raadt het al, met de gebruikelijke slagen en stoten, ik zit er middenin en het mag ook allemaal niet teveel kosten.

Het moet voor zo goed koop mogelijk zo goed mogelijk werken.

(ik weet dat dit niet altijd zo kan, maar de andere partij denkt van wel).

Heb ondertussen al verschillende leveranciers/winkels geinformeerd, maar geen baat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Red-Front
geforce5_guy schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 14:46:
Misschien dat de volgende past. Als ik plaatje zo bekijk lijken er bevesteging gaten te zitten om hem te plaatsen in een rack.

Zyxel GS1100-16
Je krijgt brackets er bij voor een 19" kast. Dus tenzij je die kan aanpassen. Ik heb dit product overigens wel in voorraad, kan misschien kijken hoe breed hij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davestaal
Red-Front schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 15:01:
[...]

Je krijgt brackets er bij voor een 19" kast. Dus tenzij je die kan aanpassen. Ik heb dit product overigens wel in voorraad, kan misschien kijken hoe breed hij is.
Als je dat zou willen doen zou dat super zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Red-Front schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 15:01:
[...]

Afmetingen kwamen aardig in de buurt van 10" breed. Dus kan het inderdaad op oplossing zijn om die in te korten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Volgens de technische specificaties op de website van Zyxel zelf zou iig de 16 poort versie moeten passen. De 24 poort versie is 10.51 inch breed dus dat zal net niet lukken denk ik.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/21874626/switches.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davestaal
Haribo112 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 15:06:
Volgens de technische specificaties op de website van Zyxel zelf zou iig de 16 poort versie moeten passen. De 24 poort versie is 10.51 inch breed dus dat zal net niet lukken denk ik.

[afbeelding]
Kijk dit zijn fijne reacties:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21:39
En als je het echt wil, heb ik zelf nog een 19 wand patchkast in de aanbieding. wel 6U hoog, maar er heeft gewoon een 19inch HP 1810-24 ingehangen met 24poort patch panel.

Is maar een idee.

The S in IOT stands for security.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Red-Front
Die ZyXEL switches zijn gewoon goede stevige switches maar zonder functies zoals managed. Let er ook op dat sommigen geen glas verbinding hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davestaal
Red-Front schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 16:14:
Die ZyXEL switches zijn gewoon goede stevige switches maar zonder functies zoals managed. Let er ook op dat sommigen geen glas verbinding hebben.
Heb geen glas verbinding nodig, Denk dat ik voor de zyxels ga!
Pagina: 1